Endoworrier skriver:
Jeg er opereret i november grundet Endomitriose. Det var en voldsomt og akut forløb.
Siden har jeg været på p-piller og stoppede dem 1. Marts. 30. Marts får jeg konstatere en ny cyste på 4 cm (grundet konstante smerter) jeg afventer svar fra gyn om jeg skal opereres igen.
29. April tester jeg positiv. Der er jeg 3+4.
Indtil nu har jeg haft de almindelige symptomer, kvalme 24/7, opkast, sure opstød, forpustet, ømme bryster, murren i underlivet, forstoppet osv. Det vildeste er at min endomitriose smerter stoppede cirka halvanden uge før positiv test.
Jeg er i dag (søndag) 6+0. Da jeg teste positiv kontaktede jeg min gynækolog der vil have jeg skal scannes i uge 6. Jeg kontakter selvfølgelig egen læge, da de skal lave en henvisning og opstarte graviditets papirene. Men de kunne først give mig en tid den 17. Og jeg kunne ikke få lavet blodprøver før uge 9.
Men jeg er i risiko for en GUL. og det er derfor min gyn vil tjekke, men egen læge samarbejder ikke. Egen læge sagde at gyn nok ville være fleksibel og booke en tid til mig selvom jeg ikke havde en henvisning endnu, men det ville de ikke.
Jeg er så forvirret, bange og ked af det. Jeg har nemlig fået Endomitriose lignende smerter, hvilket også kan være tegn på GUL.
Jeg bløder ikke, men jeg synes det er lang tid at vente. Der er ingen garanti for at jeg kan få en tid i uge 6. De har 3 måneders ventetid og man kan kun komme til før hvis det er akut. Men jeg tvivler på jeg kan komme ind i næste uge.
Jeg overvejede at tage på privat klinik, men da jeg skal med færge og over Sverige for at kunne det, så kræver det en fridag osv. Hvilket jeg ikke lige kan overskue at skulle. 
Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med opslaget, gerne hører fra andre med endomitriose
Allerførst et kæmpe kram til dig! Det er SÅ frustrerende når lægerne ikke vil samarbejde/lytte.
Jeg blev undersøgt for endometriose, da jeg døjede med gentagne cyster på æggestokkene og hertilhørende smerter - og 1 gang pr cyklus vanvittige smerter når de sprang. Man fandt dog at de bare var vandcyster, som stoppede da jeg selv, efter 1,5 års undersøgelser, valgte at stoppe på minipiller for at se om det hjalp.
Så altså ikke det samme, men fra ca 4+0 og frem til 8+0 havde jeg de nøjagtigt samme smerter, og var derfor fuldstændig overbevist om at graviditeten måtte sidde på/i æggelederen. En privat scanning viste at graviditeten sad lige hvor den skulle og jeg er idag 29+6 med en sund og livlig dreng
Smerterne jeg oplevede var altså bare ligamentsmerter fra en krop igang med at vende sig til graviditet.
Det kan ikke hjælpe dig med din problematik, og jeg ved at det ikke er det samme. Men jeg håber alligevel at min historie kan give dig enten en smule ro, mod til at ringe til lægen igen og sige at du har virkelig ondt, eller at tage en fridag og tage til scanning så du kan få ro her i starten af din dejlige graviditet