Hvordan stopper jeg amningen? Mit barn er 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
8 svar
4 synes godt om
13. maj 2022

Ipsum

Jeg kan ikke rigtig få viklet mig ud af aften- og natamningerne. Har I nogen bud? 
Jeg putter min nu 1 årige datter ved at amme hende i søvn. Det har altid fungeret for os begge. Jeg vil nu egentlig gerne stoppe med at amme. 
Hun er jo så lille, hvordan får jeg lavet et nyt putteritual? Hun vil ikke bruge sut. Hvis jeg læser en bog, vil hun bare have fat i bogen og  undersøge ved den. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2022

Optimom

Profilbillede for Optimom

Hvordan putter du hende til middagslur? Kan du bruge nogle af de samme ritualer, som hun kan genkende og forbinder med at skulle sove?

Anmeld Citér

13. maj 2022

AnoMor

Ipsum skriver:

Jeg kan ikke rigtig få viklet mig ud af aften- og natamningerne. Har I nogen bud? 
Jeg putter min nu 1 årige datter ved at amme hende i søvn. Det har altid fungeret for os begge. Jeg vil nu egentlig gerne stoppe med at amme. 
Hun er jo så lille, hvordan får jeg lavet et nyt putteritual? Hun vil ikke bruge sut. Hvis jeg læser en bog, vil hun bare have fat i bogen og  undersøge ved den. 

Jeg bad lægen om ammestop piller. Også gik jeg på flaske og fortyndede det hen af vejen 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Ipsum

Optimom skriver:

Hvordan putter du hende til middagslur? Kan du bruge nogle af de samme ritualer, som hun kan genkende og forbinder med at skulle sove?

Jeg triller hende i barnevogn til middagslur. Det virker da også om aftenen. Og at sætte hende ind i entreen/soveværelset. Men nok ikke så holdbart et putteritual?…

Anmeld Citér

14. maj 2022

Ipsum

AnoMor skriver:

Jeg bad lægen om ammestop piller. Også gik jeg på flaske og fortyndede det hen af vejen 

Og hvordan puttede du så din baby? Min ville jo pive og være utilfreds… hvor det eneste jeg har oplevet hjælper er at amme hende.

Anmeld Citér

14. maj 2022

nemisis

Profilbillede for nemisis

Vi er begge gange startet med at fjerne amningen ved putning, ved at baby har set mig gå og sige hej hej. Og så har far givet bad, spist aftengrød og så puttet. Efter en periode hvor far har gjort det, har jeg kunne gøre det samme og således lægge ham uden amning. 

Det er klart nemmest hvis man starter med at lære dem at sove uden brystet i munden, f.eks ved at lægge baby i sengen lige inden de falder helt i søvn. Eller amme liggende i sengen og så tage baby fra brystet og så ligge sammen og putte indtil baby sover. 

Derefter far putning. 

Når baby har vænnet sig til at falde i søvn uden bryst og amning, så er det nemmere at fjerne natamningen. Jeg er også nået til natafvænningen nu - regner med at tage den fra i sommerferien, da det godt kan give nogle lange nætter med gråd, når far så tager natten i nogle dage.

Anmeld Citér

14. maj 2022

AnoMor

Ipsum skriver:

Og hvordan puttede du så din baby? Min ville jo pive og være utilfreds… hvor det eneste jeg har oplevet hjælper er at amme hende.

som jeg sagde. Jeg gav ham en flaske i stedet. Han var utilfreds de første par dage. Men så vænnede han sig til det. 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Vi brugte en af farens ferier til at vænne ham fra, da han var 14 mdr.

Vi havde noget tid før vænnet ham til at sove i sin egen seng ved at jeg ammede i stuen og når han næsten faldt i søvn blev brystet fjernet og han lagt ind i seng. I ferien startede vi med at når han vågnede om natten gik hans far ind og tilbød ham en kop med vand, så gik han blot ind og puttede dynen om ham og til sidst kunne jeg gå ind og putte dynen om ham.

Anmeld Citér

14. maj 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Vi er igang med en amme stop /lærer en ny måde at sove på. 13mdr er vores datter. 2 barn .bruger ikke sut. Og sove ved mig/bryst. 

F**** det er hårdt. Vi har taget det en dag ad gangen. Først var det bare at finde ud af der ikke er merer bryst. Min mand tog over.for hun kunne slet ikke finde ud af det var mig uden at hun skulle ha bryst.(meget ked af det /sur ) han gav hende mad (havregrød) og tilbyd mælk (mandlemælk. Da hun ikke tåler komælk) det vil være mange og var mange opvågnen. Det var i Ca. 3 uger hvor hun slev stille og roligt spist mindre om natten. Det var vores fokus. For hold kæften det er meget hårdt. Hun sov på min mand. Vi prøvet os lidt frem ogtilbage med at hun skulle lærer at sove selv. Det vi kom frem til ved vores pige er en ting ad gangen ellers blev hun så ked af det at vi slet ikke kunne kom til hende. 

Så tog vi barnevogn i brug. Det samme igen. Kan kun sige du skal ha masser af tålmodighed og hvis det er helt galt så starte forfra. Vi har været tæt på at give op flere gange. 

Men jeg kunne bare ikke amme merer (har ammet begge af vores børn med den ældste brugt sut og ville flaske og det vil vores 2 som slet ikke )

Men en ting ad gangen. 

1.ikke merer amning 

2. Ikke merer mad om natten (stedfor amming)

3. Ikke sove på far 

4. Ikke gå med barnevogn. (Vi er her li nu )

5. Barnevogn står stille. 

6. Sengen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.