Fortæl om jeres planlagte kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.022 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2022

fehår

Jeg er gravid for tredje gang og venter på endelig afgørelse om kejsersnit. Jeg har tidligere prøvet et semiakut kejsersnit efter lang fødsel, og det var virkelig en forfærdelig oplevelse.

Derfor vil jeg meget gerne høre om jeres planlagte kejsersnit. Også gerne alt det lavpraktiske: hvornår kom I ind, ventede I længe, hvor længe var I indlagt bagefter, osv.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg kom ind til mit PKS kl. 11.45, og hun kom til verden ca. 1 time og 3 kvarter senere, så der var ikke den store ventetidm. Herefter var jeg indlagt i godt 2 døgn.

Jeg kom først ud af sengen ca. 30 timer efter kejsersnittet pga. smerter og stort blodtab.

Anmeld Citér

8. maj 2022

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Mit ks blev planlagt dagen før. Jeg var på omkring kl 8, og der var super god stemning på stuen. Alle præsenterede sig med navn og funktion og fødselslægen erklærede 'SÅ skal vi jo holde fødselsdag i dag!'. De spurgte om vi kendte kønnet og da vi sagde nej, udbrød han 'jamen så bliver det da ekstra spændende! Så skal far have lov til at sige det!'. Så gik de ellers i gang og der blev moslet rundt. Mit barn blev løftet op, så far kunne se og fortælle hvad det var. Bagefter kom barnet op til mig og jeg kom på opvågning. Det var lidt en hård omgang. Jeg fik morfin for smerter og jeg blev virkelig skæv af det og alting kørte rundt, mens jeg lå der med den lille baby. Vi var i indlagt i fem dage, men det var mest fordi baby fik gulsot.

Anmeld Citér

8. maj 2022

Anonym

Jeg fik et grad 1 kejsersnit 1. gang og grad 2 kejsersnit 2. gang. Derfor et planlagt kejsersnit 3. gang.

Vi mødte ind stille og roligt, fik besked på at skifte tøj. Trillede stille og roligt ned på operationsstuen hvor et venligt personale tog sig kærligt af os. Vi kunne vælge “pakker,” i forhold til at se fødsel. Så da hovedet var født, sænkede de klædet og resten af fødslen kunne vi følge med i. Jeg fik baby op til brystet med det samme og blev lappet sammen, på opvågningen en times tid og så på stuen. 
Vi fik vores større børn på besøg med mormor og morfar om eftermiddagen. 
Jeg VILLE op at gå, så det fik jeg lov til og vi blev udskrevet kl. ca. 20 og tog hjem. Baby er født 10.23. 

En virkelig god oplevelse! Og det var fantastisk at opleve at være med under hele forløbet og ikke været drænet af træthed efter veer, som ved de forrige fødsler. Så jeg var bare så frisk og havde masser af overskud. 

Anmeld Citér

8. maj 2022

Kastanje

fehår skriver:

Jeg er gravid for tredje gang og venter på endelig afgørelse om kejsersnit. Jeg har tidligere prøvet et semiakut kejsersnit efter lang fødsel, og det var virkelig en forfærdelig oplevelse.

Derfor vil jeg meget gerne høre om jeres planlagte kejsersnit. Også gerne alt det lavpraktiske: hvornår kom I ind, ventede I længe, hvor længe var I indlagt bagefter, osv.?

Meget stille og roligt. Begge gange fra starten af dagen kl 8.00 ca. Ks tog 20 minutter med bedøvelse og vejning af barn osv. Alt er stille og roligt og man har jo ikke veer. Jeg havde makeup på og kunne derfor endda se godt ud på barselsbillederne. … ikke at det betyder så meget. Alle I rummet var meget rolige og bedøvelsen gjorde ikke ondt. Bagefter var jeg sengeliggende i 3-4 timer og kom så op at gå. Det gjorde ikke så ondt - mest i skulderen. Jeg var indlagt i 4 dage tror jeg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.