Monster nervøs for at føde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.358 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2022

Anonym trådstarter

Jeg er 14+6 i dag, og vi er så lykkelige for vores kommende baby. Jeg er dog VILDT nervøs for at føde (jeg er førstegangsfødende). 

Andre der har/havde det på samme måde? Hvad gjorde I for, at "falde mere til ro" omkring det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Jeg er 14+6 i dag, og vi er så lykkelige for vores kommende baby. Jeg er dog VILDT nervøs for at føde (jeg er førstegangsfødende). 

Andre der har/havde det på samme måde? Hvad gjorde I for, at "falde mere til ro" omkring det? 

Tænker ikke du er alene om det. Jeg er 15+1 i dag, og når jeg til tider tænker på fødsel bliver jeg også sådan lidt nervøs (gjorde jeg også ved tanken om det inden graviditet )

For mig handler det nok om det uvisse, fordi jeg ikke har prøvet det før. Der er ikke noget sammenligneligt, og når folk fortæller om fødsel siger de også at man ikke kan sammenligne det med noget. Puha, altså de smerter, veer osv.  men prøver ikke at tænke på det, for lige nu er der jo lææææænge til. 
Skal du/I til fødselsforberedelse? 
Det skal vi nemlig, og håber det kan give lidt ro for mig

Anmeld Citér

3. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg blev godt nok først nervøs for fødslen da jeg nærmede mig termin. Men alt nervøsitet forsvandt så snart veerne gik igang. Så havde man så meget andet at fokuserer på end nervøsitet  

Anmeld Citér

3. maj 2022

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg venter nr. 4, så er efterhånden en erfaren føder

Jeg var også rigtig nervøs første gang, og derfor forberedte jeg meget rigtig meget. Jeg gik til smertefri fødsel, som jeg virkelig kan anbefale. Derudover hørte jeg en del fødselsberetninger. Men ja… fødselsforberedelse var virkelig vigtig for mig, da det gav en form for sikkerhed i, hvad jeg skulle gøre under veerne for at håndtere dem. 

Anmeld Citér

3. maj 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg så one born every minute på YouTube det gjorde mig rolig at have set næsten alle slags fødsler 

Anmeld Citér

3. maj 2022

Anjapigen88

Jeg kender følelsen dog kom tankerne først fra uge 30 og valgte at se hjælp vi skal føde �� men men men 36+2 kom jeg ind til undersøgelse grundet hyppige smerter og var 5 cm åben og så gik det stærkt. Jeg kunne godt vinke farvel til min fødselsplan da jeg nåede hverken smertestillende eller noget andet. Kroppen gør hvad den skal og mit råd er dyyyybe vejrtrækninger og gerne med lidt lyd det gør sindsygt meget for smerterne ��

Anmeld Citér

11. maj 2022

M.Rose

Profilbillede for M.Rose
Morogbarn skriver:

Jeg venter nr. 4, så er efterhånden en erfaren føder

Jeg var også rigtig nervøs første gang, og derfor forberedte jeg meget rigtig meget. Jeg gik til smertefri fødsel, som jeg virkelig kan anbefale. Derudover hørte jeg en del fødselsberetninger. Men ja… fødselsforberedelse var virkelig vigtig for mig, da det gav en form for sikkerhed i, hvad jeg skulle gøre under veerne for at håndtere dem. 

Det samme gjorde jeg første gang og endte med at glæde mig til at føde

Mor til 3 banditter

Anmeld Citér

11. maj 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg gik til psykolog. Men erkendte også til sidst ved at læse fakta, statistikker  og tal at det er virkelig almindeligt og føde og at det er yderst sjælendt det går galt. Bevares. Fødsler er jo ikke en tur i Tivoli eller i spa, men ud skal baby fanme nok komme. Og luk ørerne for alle folks skrækhistorier. Ofte er det slet ikke så dramatisk som det føles, vi har bare et glasbillede af insta-fødsler, men de er i virkeligheden noget beskidt rod, og er “hurtigt” glemt igen. Husk at folk trods alt får flere børn, så helt galt kan det ikke være. 

Fødsel er et splitsekund set i perspektiv af hele barnets liv. Så tænk på alt det andet gode der kommer. 

held og Lykke, sender god fødselskarma

Anmeld Citér

11. maj 2022

Anonym

Jeg havde fødselsskræk i så svær en grad at jeg valgte at få et planlagt kejsersnit. Det vil jeg til hver en tid gøre igen. 

Anmeld Citér

12. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde fødselsskræk i så svær en grad at jeg valgte at få et planlagt kejsersnit. Det vil jeg til hver en tid gøre igen. 

Fik du talt igennem inden med en psykolog tilknyttet fødeafdelingen? For sådan en stærk angst kan godt bunde i noget andet som slet ikke har med selve fødsel at gøre? Angst bør altid tages seriøst for det kan tricke alt muligt andet også.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.