Gravid og alt for nervøs - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. maj 2022

LineAS

Hej allesammen!

Jeg er gravid og jeg har aldrig før været så nervøs.

Jeg er i dag 4+3 - jeg testede positiv 3+6, og alle tests ser fine ud indtil videre og jeg blev gravid i 2. forsøg. Jeg har først fået tid ved lægen 8+4 og kan slet ikke overskue al den uvished de kommende uger. 

Jeg ved ikke hvad der er normalt og ikke er, for jeg synes at det er tidligt at mine symptomer er kommet. Jeg har menstruationslignende smerter, ømme bryster og er ret træt. 

Med alt det man læser herinde om bio'er, MA og GUL, har jeg næsten overbevist mig selv om at noget går galt.

Hvilke symptomer havde i ved uge 4-5 cirka? Og hvordan reagerede i på det hele og tog det med ro?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym
LineAS skriver:

Hej allesammen!

Jeg er gravid og jeg har aldrig før været så nervøs.

Jeg er i dag 4+3 - jeg testede positiv 3+6, og alle tests ser fine ud indtil videre og jeg blev gravid i 2. forsøg. Jeg har først fået tid ved lægen 8+4 og kan slet ikke overskue al den uvished de kommende uger. 

Jeg ved ikke hvad der er normalt og ikke er, for jeg synes at det er tidligt at mine symptomer er kommet. Jeg har menstruationslignende smerter, ømme bryster og er ret træt. 

Med alt det man læser herinde om bio'er, MA og GUL, har jeg næsten overbevist mig selv om at noget går galt.

Hvilke symptomer havde i ved uge 4-5 cirka? Og hvordan reagerede i på det hele og tog det med ro?

Jeg havde ekstremt ømme bryster, og min kvalme startede i starten af 5+  Har også haft lidt mens lign. ubehag i starten. 

Og stort tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

3. maj 2022

Mrs.

Havde ingen symptomer før omkring uge 5-6. 
Men forstår din bekymring for man læser netop alle skræk historierne på nettet. Hjalp mig meget at huske på at alle de dårlige historier er dem der bliver delt, ikke alle de gange det går godt. 
chancen er jo altså ikke så stor for noget er galt, det er jo bare mere det negative der bliver fremhævet end det positive  

slå koldt vand i blodet, og er du meget nervøs så køb en tidlig scanning og få bekræftet hjerteslag så du kan få lidt ro

Anmeld Citér

3. maj 2022

Darling

Du kan altid købe en tryghedsscanning fra uge 6+0 det gjorde jeg, men jeg havde også mistet to gange før denne graviditet.

Det er ligeså normalt ikke at have nogen symptomer som det er at have symptomer. Og når du ikke er så langt henne endnu er det også helt normalt ikke at mærke noget.

Jeg er halvvejs i min graviditet på søndag og jeg har ikke haft nogen symptomer udover ømme bryster hele graviditeten og stort tillykke

Anmeld Citér

3. maj 2022

SKXXX

Profilbillede for SKXXX

Jeg vil bare lige fortælle dig, at graviditeter også godt kan være nemme at opnå og uden aborter. Man hører SÅ ofte om alle de gange, det går galt, fordi det er der, folk har brug for at dele og få hjælp. Jeg er nu gravid for anden gang i uge 26, og både denne og første graviditet skete i første forsøg. Så jeg har ikke oplevet at miste, selvom jeg forhåbentlig snart har to børn, der var nemme at lave. Bare for at illustrere, at tilfælde som mig også findes.

Anmeld Citér

3. maj 2022

Milla1992

Jeg havde meget ømme brystvorter fra inden jeg testede positiv 4+2 og menstruations lignende smerter fra omkring 3+5 til 4+5, og mine brystvorter er stadig ømme her 12+3  Jeg har ingen tegn haft på abort, men har ligesom dig været nervøs pga alle skrækhistorierne og måttet minde mig selv om at det netop er de dårlige historier som oftest bliver delt. 
Jeg omtalte længe det der er i min mave som alien og jeg kan stadig finde på at kalde baby for alien, fordi jeg havde så svært ved at tro på min graviditet 

Anmeld Citér

3. maj 2022

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Husk der er mange flere graviditeter der går godt end skidt Jeg havde menssmerter og madlede og så kom kvalmen, trætheden og de ømme bryster 5+. Men symptomer betyder ikke så meget, de siger intet om, om graviditeten vil godt. Du er gravid, det er det, der tæller

Jeg kan anbefale tryghedsscanning men vil fraråde at tage den allerede 6+0 hvor det er på vippen om man kan se hjerteblink. Vent til 7+0 eller 8+0, så er det mere sikkert

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.