8årige tegner på vægge mm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.872 visninger
10 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. maj 2022

Anonym trådstarter

Kort spørgsmål de damer

Min bonus datter ( vi bor dog ikke sammen faderen og jeg )

Hun tegner og maler på vægge , døre, brugskunst, mm. Gerne med sprit tusch. Primært hjemme ved den selv , men har fx også tegnet på farmor spise bord.  En kæmpe edderkop igen med sprit tusch.

Hun er 8 år gammel og ved godt at det ikke er skide smart.  Men hun forsætter, faren tager en anelse let på  det efter min mening.

Hvad er jeres holdning og tolerance ift sådan noget ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2022

Mrs.

Det er ikke ok. 
min søn gjorde den slags da han var 3-4 år men ikke da han var 8. 
Var blevet stik tosset hvis det var mig, og simpelthen konfiskeret blyanter, tusser og alt andet hun kunne tegne med, og forklaret at hun kunne få det tilbage når hun forstår at det ikke er ok at tegne på andet end papir. 
derudover ville jeg da sætte hende til at gøre det rent efter hende selv. (Skal det tages med sprit ville jeg dog gøre det selv børn skal ikke stå med krads rengøringsmidler) 

Anmeld Citér

1. maj 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Det er ikke ok. 
min søn gjorde den slags da han var 3-4 år men ikke da han var 8. 
Var blevet stik tosset hvis det var mig, og simpelthen konfiskeret blyanter, tusser og alt andet hun kunne tegne med, og forklaret at hun kunne få det tilbage når hun forstår at det ikke er ok at tegne på andet end papir. 
derudover ville jeg da sætte hende til at gøre det rent efter hende selv. (Skal det tages med sprit ville jeg dog gøre det selv børn skal ikke stå med krads rengøringsmidler) 

Tak for dit svar , jeg synes bestemt heller ikke det høre en 8 årige til . 

Idag havde hun tegnet på den "figur" halløj faren havde fået af mig da han havde været til Svend prøve , samt tegnet på væggen igen igen  , ca 25 cm ned langs væggen. 

Eneste respons fra faren * er det dig der har gjort det ? Pigen smiler . Faren det må du ik * armen helt seriøst . Og det sker jævnligt. 

Forstår ikke som du selv nævner hvorfor hun overhovedet har tuscher mm til fri benyttelse.

Anmeld Citér

1. maj 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Idag havde hun tegnet på den "figur" halløj faren havde fået af mig da han havde været til Svend prøve , samt tegnet på væggen igen igen  , ca 25 cm ned langs væggen. 

Eneste respons fra faren * er det dig der har gjort det ? Pigen smiler . Faren det må du ik * armen helt seriøst . Og det sker jævnligt. 

Forstår ikke som du selv nævner hvorfor hun overhovedet har tuscher mm til fri benyttelse.

Hun lyder som en pige der trænger til der bliver trukket en grænse og sat nogen klare rammer for hvad der er okay. Børn gør jo ofte ting af en grund, negativ opmærksomhed er også opmærksomhed jo.. 

Anmeld Citér

2. maj 2022

Soonmom

Anonym skriver:

"forstår ikke som du selv nævner hvorfor hun overhovedet har tuscher mm til fri benyttelse"

Kan du ikke bare tage dem væk fra hende ? Selv sætte grænser ? Tænke hvis en på 8 år bevidst gør noget hun ikke må på den måde, er det vel fordi hun søger opmærksomhed og grænsesætning?

Anmeld Citér

2. maj 2022

Anonym

Altså jeg tænker da du skal snakke med faren om det? I bor ikke sammen så du har vel ikke rigtig noget at gøre med hendes opdragelse? Og at konfiskere de ti hun har hjemme hos sin far tænker jeg faktisk er helt vildt grænseoverskridende hvis du gør - du er trods alt “bare” fars kæreste, og ikke mor eller bonusmor som jeg ser det. Hvis det var hjemme hos dig selv kan du selvfølgelig lave alle de regler og konfiskere hvad du vil. 
altså selvfølgelig er det ikke ok at hun tegner over alt men synes helt klart at det er fars opgave at sætte grænser og opdrage så længe i ikke bor sammen. 

Anmeld Citér

2. maj 2022

Anonym trådstarter

Eftersom vi ikke deler samme husstand , så føler jeg ikke rigtigt jeg kan tillade mig at tage noget fra hende. Det må være farens ansvar. 

Men jeg undre mig bare, og kom faktisk helt i tvivl om det bare er mig , der er lidt for sippet . Men jeg kan bare mærke at lysten til evt at vi sammen på sigt forsvinde lidt for mig. Har ikke lyst til at bo med et barn der ødelægger hjemmet .

Anmeld Citér

2. maj 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Eftersom vi ikke deler samme husstand , så føler jeg ikke rigtigt jeg kan tillade mig at tage noget fra hende. Det må være farens ansvar. 

Men jeg undre mig bare, og kom faktisk helt i tvivl om det bare er mig , der er lidt for sippet . Men jeg kan bare mærke at lysten til evt at vi sammen på sigt forsvinde lidt for mig. Har ikke lyst til at bo med et barn der ødelægger hjemmet .

Ville sige det til ham. Tag en snak når i er alene, og sig du oplever det som meget grænsesøgende adfærd og du på sigt hvis i skal flytte sammen ikke vil kunne leve med hun går og tegner på jeres ting. 

Anmeld Citér

2. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Kort spørgsmål de damer

Min bonus datter ( vi bor dog ikke sammen faderen og jeg )

Hun tegner og maler på vægge , døre, brugskunst, mm. Gerne med sprit tusch. Primært hjemme ved den selv , men har fx også tegnet på farmor spise bord.  En kæmpe edderkop igen med sprit tusch.

Hun er 8 år gammel og ved godt at det ikke er skide smart.  Men hun forsætter, faren tager en anelse let på  det efter min mening.

Hvad er jeres holdning og tolerance ift sådan noget ? 

Du skriver at faren tager en anelse let på efter din mening. Og det for tolker jeg som om at i ser vidt forskellige på opdragelse nej det er ikke ok at tegne på den måde hun gør men jeg ser ikke din bonusdatter som er problemet her hun   gør jo i bund og grund bare hvad hun få Lov til at sin far   Og i   af med at i ikke på nuværende tidspunkt bor sammen kan du ikke gør så mange når vi snakker om din bonus datterens   opdragelse med mindre det sker hjemme ved dig men jeg synes da du allerede nu skal sætte dig ned og snakke med hendes far om hvis i   en dag skal flytte sammen hvordan i så finder nogen fælles regler i   jeres hjem.

Anmeld Citér

2. maj 2022

Kontrast

Altså jeg synes, at det er mærkeligt for en 8 årige at tegne på ting på den måde. Min søn har ikke gjort det siden han var 2-3 år. Men det er jo et eller andet sted "farens hus - farens regler", så hvis han synes, at det er lidt sødt og sjovt at hun gør det, Kan du jo ikke rigtigt sige noget. Medmindre, at det foregår hjemme hos dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.