At vælge fødested

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

909 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2022

Anonym trådstarter

Hej damer!

Jeg håber nogen måske kan hjælpe mig med lidt input og råd.

Sagen er den at jeg er gravid og snart skal til første samtale hos egen læge og her vil hun jo vide hvor jeg vil føde og hvilket hospital jeg skal tilknyttet.

Der er et hospital 10 min. Fra min bopæl MEN jeg har VIRKELIG dårlig erfaring med fødeafdelingen på dette sygehus. Ikke pga. en fødsel, men en abort som udviklede sig til et helvede. Der er kun én overlæge på hele afdelingen jeg følt lyttede til mig. Pga. Dem (og når jeg siger dem, så er det alle lægerne, da jeg var oppe på konference gentagne gange, så min behandling var på grundlag af deres fælles beslutninger) har vi måtte have hjælp til at blive gravid nu. Derfor har jeg lovet mig selv aldrig at sætte mine ben på den afdeling igen. Men spørgsmålet er så: hvor i alverden skal jeg så føde? Har efterfølgende været tilknyttet et andet hospital som har repareret de skader det første har forårsaget. Så det må vel så være der jeg beder om at blive tilknyttet nu? Det tager bare over en time at køre derhen. Sker der noget ved det? Afstanden gør at jeg nu overvejer om jeg skal vælge det der ligger tæt på alene pga. Det. Men tænker ikke det er rart at skulle føde et sted hvor man ikke stoler på lægen?

Hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2022

Anonym

Hvis du har mulighed for selv at vælge (det er jo ikke sikkert at der er plads på det der ligger en time væk), ville jeg gøre det. Men så skal du jo også være indstillet på at køre dertil til scanninger og andre tjek som man jo ofte kommer ud for tættere på termin. Det kan jo betyde at besøgene på hospital og måske også jordemoderkonsultationerne tager en del mere tid og bliver mere indgribende i din hverdag og arbejde. Det er i hvert fald noget man skal tænke med ind i det.

Anmeld Citér

29. april 2022

Mrs.

En times kørsel er jo intet hvis du ikke er tryg ved det andet hospital.. 

Det nærmeste hospital nær mig er 45 min fra min bopæl, tænker mange skal ud på noget af en tur når baby melder sin ankomst  

det vigtigste er du har det godt med stedet og er tryg. 

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym

Ønsk sygehus hvor du er tryg. Men være obs på at de har ret til at afvise dit ønske hvis de bliver "fyldt op" inden for eget optageområde. Det sker tit i region H.  

Anmeld Citér

30. april 2022

Anonym

Jeg bor også tæt på et hospital, men havde en rigtig dårlig fødselsoplevelse. I min anden graviditet ønskede jeg derfor et hospital 40 min væk. Jeg fik dog det første hospital tildelt til at starte med, men fik at vide at jeg kunne søge om overflyttelse til det ønskede hospital efter misdannelsesscanningen.

Misdannelsesscanningen gik desværre ikke som håbet, så det blev desværre aldrig aktuelt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.