vælling.....eller andet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. april 2008

Kaufie

Nu kan jeg se i en anden tråd om natteroderi at I er mange, der giver vælling til nat.

Hvad så hvis ens unge absolut ikke vil tage en sutteflaske? Hvordan får man så lidt mad i dem når de selv er i halvsøvne og man selv er på vej i seng??

Jeg ammer stadig - men det holder jo sulten fra mavsen i endnu kortere tid end jeg kan forstå mme gør.

William bliver puttet kl 19 og sover til 5.30 ca. Men altså med optankning ca kl 22-23 og igen omkring kl 4. Af og til med det resultat, at han ikke spiser ret meget til morgenmad - og dagplejen så må fylde lidt ekstra morgenmad på ham før hun putter ham.

Totalt ammestop har jeg ikke lyst til endnu - men aften/nat er eneste tidspunkt han får bryst - og jeg kan virkelig ikke se hvad jeg ellers vil kunne få i ham sent om aftenen.....

Nogen råd tøser?

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2008

Rasmine

Har du prøvet med en kop?
Eller en anden slags sutteflaske?

Her sover Rasmus fra ca. 19-19.30 og så til 7.00 ca.
(Dog vågner han for tiden, ca. 5-6 stykker, men han får IKKE noget at spise. Og så sover han gerne videre)

Anmeld

14. april 2008

Loggidut

mette....har du prøvet den drikkekop man kan købe i schlecker, ellers kan du komme og få mit! det er godt nok lyserødt, men tif kan ikke finde ud af at bruge det...det er en tudekop, men sådan en lille membran så mælken skal suttes ud...og den holder altså tæt..men tif fatter ikke meningen med det...så du er velkommen til at stikke forbi mig, eller give lyd om hvad tid du er på stationen om morgenen...så skal jeg droppe det ud til dig...det kunne måske være en løsning?

Anmeld

14. april 2008

Kaufie

Loggidut skriver:

mette....har du prøvet den drikkekop man kan købe i schlecker, ellers kan du komme og få mit! det er godt nok lyserødt, men tif kan ikke finde ud af at bruge det...det er en tudekop, men sådan en lille membran så mælken skal suttes ud...og den holder altså tæt..men tif fatter ikke meningen med det...så du er velkommen til at stikke forbi mig, eller give lyd om hvad tid du er på stationen om morgenen...så skal jeg droppe det ud til dig...det kunne måske være en løsning?

Det var da et godt tilbud Loggi. Faktisk har William en tudkop, hvor han selv skal suge. En meget maskulin sort en med sørøverlogo.... Jeg har ikke prøvet den om natten - men til maden kan han ikke finde ud af at bruge den. Vi bruger alm tudkop nu med vand i om natten. Jeg tror bare han vil tage et par mundfulde og så ikke mere - men det var da værd at prøve at hælde noget vælling i den.....

mme kan drengen jo heller ikke lide.....

Tak for råd

Mette

Anmeld

14. april 2008

Rasmine

Hvad med et sugerør? :)
(Det kunne Mille da hun var 9 mdr., Rasmus kan ikke endnu :$. Hvorfor kan det 1. barn altid tingene hurtigere, end nr. 2??)

Anmeld

14. april 2008

Sille

tror du hun er sulten når hun vågner og bliver tanket op?? eller er det bare en vane at vågne? Måske du sku prøve at få ham til at sove igen uden mad??

Synes jeg kender mange der bliver ammet som sagtens kan sove natten igennem uden at få mad.. selvfølgelig kan de vågne for lige at få dynen over sig og en sut eller noget.. men ikke mad...

hvad med at give ham lidt banan eller andet efter aftensmaden? Det gør vi nogle gange med Freja efter maden ved 19 tiden.. så får hun lidt hygge-frugt og så sin flaske ( eller bryst i dit tilfælde) når hun skal sove...

Ved ik om du kan bruge det til noget..

Kh sille

Anmeld

14. april 2008

Loggidut

gud bacon du har i grunden ret, men til gengæld er den mindste så meget mere hjernemæssig stærk end den store...han læser bedre, og regner nemmere....så pyt, det de er langsomme med det ene sted...det kommer hurtigere på andre steder!

Anmeld

14. april 2008

Kaufie

Sille skriver:

tror du hun er sulten når hun vågner og bliver tanket op?? eller er det bare en vane at vågne? Måske du sku prøve at få ham til at sove igen uden mad??

Tja... om aftenen får han bryst for netop ikke at blive sulten i løbet af natten - og der tidligt om morgenen er det nok bare en vane. Og på det tidspunkt er jeg bare ikke klar til at tage kampen op :$ Det må komme næste gang, der er lidt mere sammenhængende ferie. Jeg er jo en af de hårdtarbejdende mødre ;)

Men han vågner også 2-3 gange (på gode nætter kun 1) for lige at blive hevet fri af tremmerne/få sin bamse eller lige tjekke at vi er der.....

I dag har han dog spist helt vildt meget - fik også en kæmpe portion aftensmad + jordbærgrød ovenpå og en ammetår inden han blev puttet - så vi håber.....

Anmeld

14. april 2008

Sille

Mette Kaufmann skriver:

Sille skriver:

Tja... om aftenen får han bryst for netop ikke at blive sulten i løbet af natten - og der tidligt om morgenen er det nok bare en vane. Og på det tidspunkt er jeg bare ikke klar til at tage kampen op :$ Det må komme næste gang, der er lidt mere sammenhængende ferie. Jeg er jo en af de hårdtarbejdende mødre ;)

Men han vågner også 2-3 gange (på gode nætter kun 1) for lige at blive hevet fri af tremmerne/få sin bamse eller lige tjekke at vi er der.....

I dag har han dog spist helt vildt meget - fik også en kæmpe portion aftensmad + jordbærgrød ovenpå og en ammetår inden han blev puttet - så vi håber.....

Ja det er lige med at planlægge hvornår man tager sine kampe..:)

Krydser for natten..:D

Anmeld

14. april 2008

sttina

har du prøvet at give ham flaske sovende??? For her gider sander heller ikke flaske.. OG har ikke gidet den længe, men den der flaske med vælling kl 22 den ryger altså helt fint ned.. I starten gav vi ham den uden han bad om den og stadig sov, men nu vågner han selv og ber om den. Og det er den eneste flaske han gider spise på hele dagen.. Så fint med mig :) Og den holder helt til morgenmad kl ca 6.30.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.