Min chihuahua gø’er voldsomt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.980 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2022

Anonym trådstarter

Hej. 
min Chihuahua hvalp på 6 måneder gør konstant og hele tiden. Når vi er ude og hun er alene hjemme, kradser hun alt itu, og jeg får så mange klager fordi hun gør voldsomt meget. 
jeg siger bestemt nej til hende når jeg hører hun gør. 
Men hvad kan jeg ellers gøre?

det er både herhjemme, når hum er med os og alene og når vi går ture, det er voldsomt!

Gode råd tages imod med kyshånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2022

Mrs.

Hej. 
min Chihuahua hvalp på 6 måneder gør konstant og hele tiden. Når vi er ude og hun er alene hjemme, kradser hun alt itu, og jeg får så mange klager fordi hun gør voldsomt meget. 

det er både herhjemme, når hum er med os og alene og når vi går ture, det er voldsomt!

Tænker hun har noget separationsangst eller er understimuleret/keder sig, siden hun ødelægger ting når hun er alene og gø’er meget. Hun er jo stadig kun en hvalp, så kunne være i skulle tá og starte forfra med alene-hjemme træningen. Evt bur træning da det måske kan give hende noget tryghed - sæt jer godt ind i hvordan inden i går igang. 
Og noget at aktivere hende med mens i er ude, et kødben fx eller aktivitetslegetøj. 

derudover er den race jo en talende en af slagsen. Det varierer selvfølgelig fra hund til hund, men racen er oprindeligt en hund der gø’er og advarer jo  at stoppe hende i det hver gang hun gør det kan måske tage toppen - jeg ville nok istedet træne at dække hende af, så i simpelthen får kontrol over situationen og hun får lagt sig og der er ro på. 

Og så hold jer for øje at hun er kun en hvalp.. 

Anmeld Citér

27. april 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hej. 

Enig med mrs.

lyder som seperationsangst kombineret med understimulering. 
Seperationsangsten kan lindres med en adapter man sætter i stikkontakten. Den udskiller en duft der beroliger de fleste hunde. Kan kæbes i maxi zoo. 
vi brugte den til min mors den yngste hund fordi hin hylende meget hver gang min mor forlod lejligheden og den hjalp virkelig meget. 

og som der nævnes. Så er den race en hund der gør rigtig meget. Og så skal du huske på at ordet “nej” forstår den ikke. Du kan ligeså godt sige stol til den når den gør. Sæt i stedet en lyd på f.eks. “Ah ah”. 

derudover kan jeg anbefale at se en masse Victoria Stilwell videoer på youtube. Hun kommer med en masse gode vejledninger. 

Anmeld Citér

28. april 2022

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Min hund har også gøet meget, her virkede det dog at jeg 1. Gang han gør går jeg hen til ham og spørg hvad det er ( altså reagere på at han ser fare) så er jeg afslappet og siger der er ikke noget. 
Gør han igen prøver jeg at aflede og 3 gang han gør bliver han lukket ude i køkkent ( isoleres fra flokken) til han er stille når han er stille kommer han ind igen og får massere af ros og godbidder 

det har hjulpet rigtig godt her og han gør kun når der bliver banket på døren også får han ros og ligger sig i kurven 

Anmeld Citér

28. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har ikke erfaring med gøen, men en af vores hunde raserede alt, når hun var alene hjemme, da hun var hvalp. Hun kunne frit opholde sig i stue, køkken/alrum etc., og hér blev adskillige ting ødelagt. Det gik fuldstændigt over, da vi kun gav hende mulighed for at være i overskuelige omgivelser i bryggerset, når hun var alene. Det gav hende ro, og efter ret kort tid var det ikke længere nødvendigt at skærme hende for indtryk, så hun uden problemer kunne færdes i hele huset igen. 

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym

Vores Chihuahua er helt omvendt hun gø’er aldrig. Det som om hun ikke kan finde ud af det. Hun er 7 måneder nu. Vores problem er at hun elsker papir ! Alt hvad hun ser af papir skal laves om til sne ! Det træls… 

Har ingen godt råd om din hund andet end at det selvfølgelig skal stoppes… Håber andre kan komme med brugbare råd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.