Hej.
min Chihuahua hvalp på 6 måneder gør konstant og hele tiden. Når vi er ude og hun er alene hjemme, kradser hun alt itu, og jeg får så mange klager fordi hun gør voldsomt meget.
jeg siger bestemt nej til hende når jeg hører hun gør.
Men hvad kan jeg ellers gøre?
det er både herhjemme, når hum er med os og alene og når vi går ture, det er voldsomt!
Gode råd tages imod med kyshånd
Tænker hun har noget separationsangst eller er understimuleret/keder sig, siden hun ødelægger ting når hun er alene og gø’er meget. Hun er jo stadig kun en hvalp, så kunne være i skulle tá og starte forfra med alene-hjemme træningen. Evt bur træning da det måske kan give hende noget tryghed - sæt jer godt ind i hvordan inden i går igang.
Og noget at aktivere hende med mens i er ude, et kødben fx eller aktivitetslegetøj.
derudover er den race jo en talende en af slagsen. Det varierer selvfølgelig fra hund til hund, men racen er oprindeligt en hund der gø’er og advarer jo
at stoppe hende i det hver gang hun gør det kan måske tage toppen - jeg ville nok istedet træne at dække hende af, så i simpelthen får kontrol over situationen og hun får lagt sig og der er ro på.
Og så hold jer for øje at hun er kun en hvalp..
Anmeld
Citér