Meget der hænger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.933 visninger
9 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2022

Anonym trådstarter

Hej! Alle pædagoger og medhjælper

Sagen er den jeg er startet i ny arbejde. I børnehaven. Som jeg er glad for. (jeg har 10 års erfaring) men det er første gang jeg er et sted. Hvor der hænger sååå meget information op på væggene.

Meget af det er gamle. Måske 5 til 8 år. Yes I know.

Må indrømme jeg har taget lidt ned. Dog uden at spørger...men altså hvordan får jeg sagt det uden at støde nogle.

Eller hvad kan jeg gør ved det?

Jeg vil helst ikke blive "den der kommer og vil lave om på det hele"

Det er alt fra en posted om at huske du skal møde kl. 9.30 den. 22/4/19

Eller der er en udstilling af hc Andersen den. 20/5/18 ovs. 

Det det flyder. Meget og jeg vil Ikke kun ha hvide vægge. Men der skal være lidt ro. Både til børn ovs. Tænker også om forældrene ikke synes det er svært at finde rundt i.

Hjælpe mig li. Tænker lidt det jo er kulturen i huset. Så det er vel en stor ting jeg vil pille ved ikk? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2022

HapsHapsHaps

Jeg synes det er helt ok at du gerne vil rydde lidt ud når man går i det hver dag og der er knald på bliver den slags nedprioriteret; jeg er lærer og ved hvordan det er at være på en lærerværelse hvor det flyder med gammelt lort, men ingen orker at gå i gang med at rydde op. Men tænk over hvordan du griber det an; nævn det for lederen og dine kollegaer, at du har lagt mærke til at der hænger mange gamle ting, og at du gerne vil tilbyde at fjerne alt det der "overskredet på dato". Start der - sp kan det være de andre bliver inspirerede til også at rydde lidt op

Anmeld Citér

26. april 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej! Alle pædagoger og medhjælper

Sagen er den jeg er startet i ny arbejde. I børnehaven. Som jeg er glad for. (jeg har 10 års erfaring) men det er første gang jeg er et sted. Hvor der hænger sååå meget information op på væggene.

Meget af det er gamle. Måske 5 til 8 år. Yes I know.

Må indrømme jeg har taget lidt ned. Dog uden at spørger...men altså hvordan får jeg sagt det uden at støde nogle.

Eller hvad kan jeg gør ved det?

Jeg vil helst ikke blive "den der kommer og vil lave om på det hele"

Det er alt fra en posted om at huske du skal møde kl. 9.30 den. 22/4/19

Eller der er en udstilling af hc Andersen den. 20/5/18 ovs. 

Det det flyder. Meget og jeg vil Ikke kun ha hvide vægge. Men der skal være lidt ro. Både til børn ovs. Tænker også om forældrene ikke synes det er svært at finde rundt i.

Hjælpe mig li. Tænker lidt det jo er kulturen i huset. Så det er vel en stor ting jeg vil pille ved ikk? 

Hvis jeg var din kollega, ville jeg blot sætte pris på at der var kommet en ny frisk kollega, der havde lyst og overskud til at rydde ud i alt det

Anmeld Citér

26. april 2022

Soonmom

Du tager da bare en kollega under armen en dag evt i en ferie hvor der er tid til det .

Så tove skulle vi ikke rydde op på opslagstavlen i dag

Anmeld Citér

26. april 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ej, undskyld  men da jeg læste overskriften, (ikke temaet, bare overskriften) tænkte jeg: fedt mand, en som mig, der føler det hele bare hænger…. Bryster, øjenene, maven, ja selv i røven, er tyngdekraften trådt ind

spøg til side: 

fed energi du har på dit nye job. Jeg ville som en skriver, tage fat i en kollega en dag og sige: så! Nu gør vi det 

god arbejdslyst! 

Anmeld Citér

26. april 2022

ni

CKJ skriver:

Ej, undskyld  men da jeg læste overskriften, (ikke temaet, bare overskriften) tænkte jeg: fedt mand, en som mig, der føler det hele bare hænger…. Bryster, øjenene, maven, ja selv i røven, er tyngdekraften trådt ind

spøg til side: 

fed energi du har på dit nye job. Jeg ville som en skriver, tage fat i en kollega en dag og sige: så! Nu gør vi det 

god arbejdslyst! 

Det tænkte jeg også ��������

Anmeld Citér

26. april 2022

ni

ni skriver:

Det tænkte jeg også ��������

*

Anmeld Citér

27. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Brug din pædagogiske nysgerrighed og gå fagligt til værks. Åbent og uden at “ville lave om på det hele” åbner du en snak på næste personalemøde. Spørg til tankerne bag det nuværende, deres erfaringer og holdninger, måske kom med egne observationer, find sammen en løsning?

Jeg ville, ligesom dig, få myller af alt det rod på min arbejdsplads - og som borger/bruger/kunde vidner det om manglende overblik og overskud - det virker ganske enkelt utjekket.

Anmeld Citér

27. april 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Det gjorde jeg engang hvor vi (en yngre kollega som havde været der i 5 år før mig)gik igang med at rydde op, smed ting ud fra 1990…

Det var ikke så godt, for når “nogle” ikke kunne finde de ting vi havde organiseret så havde vi smidt det ud. Selvom vi lavede labels på alt og system samlede alt et sted osv, så man ikke skulle i 3 rum for at finde tingene, så havde vi smidt det ud i deres øjne.

(det gør jeg aldrig igen, selvom vi spurgte)…..

Tænker du skal spørge til et møde for at være 100% sikeker.

Anmeld Citér

27. april 2022

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Jeg ville bare spørge om det var okay, at jeg ryddede lidt op i sedlerne. Så får du formeneligt et ja.

Jeg har også pillet en masse sedler ned på mit arbejde, som jeg antog at ingen rigtig tog ansvar for. Det var sådan en masse befalinger ala "husk at logge af din computer inden du forlader den" osv, men når sådan et skilt har hængt i en måned, så er der jo ingen som læser det aktivt mere. Men din hjerne registrerer stadig rodet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.