Medicinsk abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.797 visninger
11 svar
2 synes godt om
25. april 2022

Anonym trådstarter

Skal have en medicinsk abort i overmorgen, er kun 4+1… har læst man ikke altid kan se fosteret der, har positiv test ved lægen og sygehuset, men hvis det ikke kan ses, har andre så oplevet at de kan gøre det stadig… har virkelig angst�� og kan ikke vente, da jeg ændret meningen så, fordi jeg allerede har grædt siden jeg vidste det, og bare ikke er klar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2022

Esj

Profilbillede for Esj

Hvis du kun er 4-5 uger henne så er der absolut intet af se der ligner et foster . Det vil være en almindelig / evt lidt kraftigt menstruations blødning

Anmeld Citér

26. april 2022

Anonym trådstarter

Esj skriver:

Hvis du kun er 4-5 uger henne så er der absolut intet af se der ligner et foster . Det vil være en almindelig / evt lidt kraftigt menstruations blødning

Men tanken er så om de vil lave en abort, har jo positiv test fra lægen og sygehuset, kan slet ikke slappe af, da jeg er bange for de intet vil gøre, har mens cyklus på 22 dage ca

Anmeld Citér

26. april 2022

Esj

Profilbillede for Esj
Anonym skriver:

Men tanken er så om de vil lave en abort, har jo positiv test fra lægen og sygehuset, kan slet ikke slappe af, da jeg er bange for de intet vil gøre, har mens cyklus på 22 dage ca

Hvorfor skulle "de" ikke ville igangsætte en medicinsk abort ?

Anmeld Citér

26. april 2022

Agma

Profilbillede for Agma

Du har jo ret til at få en abort og det er allerede konstateret at du er gravid, så det er der ikke nogen der kan nægte dig. Tænker også at de vil være enige i at der ikke er nogen grund til at vente. Bare fordi man ikke kan se graviditeten (det er jo ikke et foster endnu, men en samling celler) på en scanning betyder det ikke at man ikke kan fjerne det. En medicinsk abort får din krop til at udstøde indholdet i livmoderen med en blødning, så det har ingen praktisk betydning at det hele er så småt at det ikke kan ses. 

Du har ret til at blive vejledt ift. hvilken støtte du kunne få hvis du valgte at gennemføre graviditeten, ligesom du har ret til en samtale før og efter aborten. Det er ikke altid noget lægerne husker at informere dig om men du skal kende dine rettigheder og gøre brug af dem hvis du føler behov for det. 

tilføjelse: er du sikker på at du er helt afklaret? Din sidste sætning kunne lyde som om du er lidt chokeret. Jeg ønsker ikke at påvirke din beslutning hverken den ene eller anden vej ♥️ Det er en hård beslutning - tag dig tid og pas på dig selv. 

Anmeld Citér

26. april 2022

Anonym trådstarter

Agma skriver:

Du har jo ret til at få en abort og det er allerede konstateret at du er gravid, så det er der ikke nogen der kan nægte dig. Tænker også at de vil være enige i at der ikke er nogen grund til at vente. Bare fordi man ikke kan se graviditeten (det er jo ikke et foster endnu, men en samling celler) på en scanning betyder det ikke at man ikke kan fjerne det. En medicinsk abort får din krop til at udstøde indholdet i livmoderen med en blødning, så det har ingen praktisk betydning at det hele er så småt at det ikke kan ses. 

Du har ret til at blive vejledt ift. hvilken støtte du kunne få hvis du valgte at gennemføre graviditeten, ligesom du har ret til en samtale før og efter aborten. Det er ikke altid noget lægerne husker at informere dig om men du skal kende dine rettigheder og gøre brug af dem hvis du føler behov for det. 

tilføjelse: er du sikker på at du er helt afklaret? Din sidste sætning kunne lyde som om du er lidt chokeret. Jeg ønsker ikke at påvirke din beslutning hverken den ene eller anden vej ♥️ Det er en hård beslutning - tag dig tid og pas på dig selv. 

De sagde vare de ikke vidste om de måtte ude de kunne se det

Anmeld Citér

26. april 2022

Anonym trådstarter

Esj skriver:

Hvorfor skulle "de" ikke ville igangsætte en medicinsk abort ?

Hvis de ikke kan se den sæk

Anmeld Citér

26. april 2022

Agma

Profilbillede for Agma
Anonym skriver:

De sagde vare de ikke vidste om de måtte ude de kunne se det

Ah ok. Ja det kan da godt være, at der er nogle retningslinjer jeg ikke kender der. Men uanset hvad, er der så i det mindste ikke tale om lang tid før de kan se det på en scanning og du kan komme videre hvis det stadig er det du vil. (Mener at gestationssæk kan ses fra omkring 4+5, men kan tage fejl). Selvom dagene selvfølgelig føles utrolig lange for dig hvis du gerne vil have det gjort hurtigt. 

Har du nogen at tale med om alt det her? 

Anmeld Citér

26. april 2022

Trinewind

Det skal være muligt for dem at se, om den sidder uden for livmoderen. Og det er ikke sikkert de kan se det så tidligt 

Anmeld Citér

26. april 2022

CBbaby

Hvis man ikke kan dokumentere, hvor graviditeten sidder, så kan de ikke sætte en abort igang. 
Derfor venter man typisk til 6-7 uge, hvor det kan ses hos de fleste. Min gynækolog ville ikke scanne mig før, jeg var 6+ ved en medicinsk abort. 

Så desværre er det ikke sikkert, at de vil give dig en abort endnu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.