Beskytte gravid mod smitte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det ok?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.070 visninger
7 svar
3 synes godt om
24. april 2022

Anonym trådstarter

Er det ok at udsætte sig selv for smitte med corona/influenza to dage i træk (besøg hos syge med over 40 i feber, og ondt i hele kroppen) hvis man har en gravid partner?

Er i tvivl om jeg overreagere, når jeg fortæller min partner at det er en dårlig ide

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Er det ok at udsætte sig selv for smitte med corona/influenza to dage i træk (besøg hos syge med over 40 i feber, og ondt i hele kroppen) hvis man har en gravid partner?

Er i tvivl om jeg overreagere, når jeg fortæller min partner at det er en dårlig ide

Man kan blive smittet så mange steder fra, at jeg tror ikke jeg ville tænke så meget over det.

Anmeld Citér

24. april 2022

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg synes det kommer meget an på grunden til besøget - er man en af de eneste pårørende/venner den syge har og derfor kommer for at hjælpe med indkøb og pleje - så vil jeg nok mene det er ok

Er det bare for at hygge og se film, så må det kunne udskydes

Så tænker det kommer an på anledningen til besøget 

Anmeld Citér

24. april 2022

Pb18

Herhjemme ville det ikke være populært. Jeg har en veninde som fik graviditetskomplikationer pga corona trods vaccination og jeg har selv mistet sent i graviditeten, ikke pga corona eller influenza, men det gør mig lidt ekstra påpasselig 

Anmeld Citér

24. april 2022

Mariadle

Jeg har svaret nej. Personligt synes jeg ikke man som gravid skal udsætte sig selv unødigt, når det er bevist, at det i værste tilfælde kan medføre komplikationer.
Både jeg og manden herhjemme gør alt vi kan for at undgå, at jeg bliver smittet, da vi ikke vil løbe en risiko. 

Anmeld Citér

24. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Det giver ikke rigtig mening at udsætte sig selv og andre for smitte … hverken med Corona eller andet … eller med graviditet eller ej … med mindre der er tale om nødsituationer og at forbehold ikke er en mulighed.

Anmeld Citér

24. april 2022

Esj

Profilbillede for Esj

Tænker ikke det giver mening . Uanset om man er gravid eller ej 

Anmeld Citér

24. april 2022

Soonmom

Tænker også den er taget lidt ud af kontekst, for du skriver jo som om partneren direkte opsøger syge mennesker og tænker der må være en årsag til besøgene ?

Men det ville ikke bekymre mig, man kan blive smittet alle vegne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.