Gravid eller hcg rest efter senabort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2022

Anonym trådstarter

Jeg ved godt at ingen reelt kan svare mig (og jeg har fået taget blodprøve hos lægen i dag og skal have taget igen på torsdag) men jeg ville nu lige høre om der var nogle der havde nogle erfaringer her.

Vi fik desværre dårlige nyheder til MD scanningen og valgte derfor at afbryde graviditeten og jeg fødte for Ca 6 uger siden

Jeg blødte i cirka 14 dage efter fødslen, ikke noget voldsomt dog. Efter lidt tid fik jeg ægløsningssmerter og vi havde ubeskyttet sex. Jeg har nu netop haft menstruation, men den har været enormt kort og svag og det har primært været gammelt blod. Det har jeg også oplevet ved mine tidligere graviditeter, så jeg tog en test der straks blev positiv. Derudover har jeg lidt andre symptomer, som også er typisk for mig i starten af graviditet, men jeg er bange for at det er psykisk. 

Nu er jeg så i tvivl om, om det mon er HCG rester fra min forrige graviditet, da jeg jo trods alt var over halvvejs, eller om jeg måske kunne være så heldig at være gravid allerede?

Hvordan har I andre oplevet første menstruation efter senabort? Og hvor hurtigt er i blevet gravide igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2022

Soulaima

Da jeg fik en senabort blødte jeg i 14 dage efter og 5 uger efter fødslen fik jeg min menstruation. Den var som normalt. Vi prøvede først at lave baby 5 mdr efter, da vi begge skulle være klar igen. Blev gravid men endte i bio 5+0. 3 uger efter var testen positiv igen og vi fik en sund og rask dreng

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.