Hpv virus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.395 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2022

Anonym trådstarter

Hej. 
jeg fik for et år siden lavet den rutine mæssigt celle prøve for livmoderhals kræft i den fandt de HPV virus. Jeg skulle derfor ha taget en ny 1 år efter. Den har jeg så lige fået svar på der er fundet HPV virus igen. Snakkede med min læge dag som siger jeg skal henvises til sygehus hvor jeg skal have foretaget en kikkert undersøgelse samt en vævs prøve, under lokal bedøvelse. Jeg er ved at dø bare ved tanken…. Er der nogle der har prøvet det?? Jeg modtager senere på dagen brev fra sygehuset om at de har modtaget min henvisning men ikke har ledige tider, de vil kontakte mig når de igen har tider. Jeg ringer til det nr der er oplyst i brevet og hun oplyser ventetiden pt er 20 uger. Nu tænker jeg det ikke kan være så alarmerende når der kan gå så langt tid. I brevet jeg modtog stod der at jeg nok skulle forvente at skulle ha en ny prøve om 3 måneder. Hvad tænker i?? Bliver nervøs bare ved at tænke på det. Jeg er 40 år og har født 3 børn. På forhånd tak for hjælpen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2022

Milla1992

Profilbillede for Milla1992

Jeg har ikke prøvet nøjagtig det, men jeg har haft svære celleforandringer grundet hpv, hvor jeg blev henvist til sygehuset og de undersøgte nærmere med henblik på det der hedder et keglesnit. Ved et keglesnit skærer de en lille kegle af livmoderhalsen på cirka 1 centimeter og det foregik ikke med anden bedøvelse end Panodil og Ipren   Og jeg må indrømme at det ikke var halvt så slemt som jeg havde forestillet mig. Efterfølgende var jeg til tjek op og celleskrab hvert halve år i et år på sygehuset, og derefter igen et år senere hos egen læge. 
Jeg fik først konstanteret forandringerne i november og operationen skete så i februar

Anmeld Citér

19. april 2022

Anonym trådstarter

Milla1992 skriver:

Jeg har ikke prøvet nøjagtig det, men jeg har haft svære celleforandringer grundet hpv, hvor jeg blev henvist til sygehuset og de undersøgte nærmere med henblik på det der hedder et keglesnit. Ved et keglesnit skærer de en lille kegle af livmoderhalsen på cirka 1 centimeter og det foregik ikke med anden bedøvelse end Panodil og Ipren   Og jeg må indrømme at det ikke var halvt så slemt som jeg havde forestillet mig. Efterfølgende var jeg til tjek op og celleskrab hvert halve år i et år på sygehuset, og derefter igen et år senere hos egen læge. 
Jeg fik først konstanteret forandringerne i november og operationen skete så i februar

Du blev ikke lokal bedøvet da de foretog keglesnit??

Anmeld Citér

19. april 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Hvis du ikke allerede har fået hpv vaccinen kan jeg anbefale dig at få den. Jeg havde letter forandringer for 10 års tid siden og betalte derfor selv for at blive vaccineret. I dag har jeg ikke nogen celleforandringer ��

Anmeld Citér

19. april 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hej. 
jeg fik for et år siden lavet den rutine mæssigt celle prøve for livmoderhals kræft i den fandt de HPV virus. Jeg skulle derfor ha taget en ny 1 år efter. Den har jeg så lige fået svar på der er fundet HPV virus igen. Snakkede med min læge dag som siger jeg skal henvises til sygehus hvor jeg skal have foretaget en kikkert undersøgelse samt en vævs prøve, under lokal bedøvelse. Jeg er ved at dø bare ved tanken…. Er der nogle der har prøvet det?? Jeg modtager senere på dagen brev fra sygehuset om at de har modtaget min henvisning men ikke har ledige tider, de vil kontakte mig når de igen har tider. Jeg ringer til det nr der er oplyst i brevet og hun oplyser ventetiden pt er 20 uger. Nu tænker jeg det ikke kan være så alarmerende når der kan gå så langt tid. I brevet jeg modtog stod der at jeg nok skulle forvente at skulle ha en ny prøve om 3 måneder. Hvad tænker i?? Bliver nervøs bare ved at tænke på det. Jeg er 40 år og har født 3 børn. På forhånd tak for hjælpen. 

Jeg har prøvet til celleforandring undersøgelse at der blev fundet celleforandringer (om det var hpv virus blev jeg ikke oplyst op), skulle også have foretaget en biopsi i lokalbedøvelse. Kan ikke huske hvor længe der gik før jeg fik tid til det. Men var også hamrende nervøs. 
men det hele gik fint. Kom op på en gynækologbriks og fik lagt en lokalbedøvelse. Den nev lidt som jeg husker det, lidt som at blive podet i urinrøret. Så kunne jeg følge med på en skærm hvad der skete og de viste hvad der indikerede forandringerne (der var nogle små hvide pletter på skærmen) den tog de vævsprøver fra også var jeg færdig. 
blødte lidt et par timer efter og så gik det over. Men det hele var meget smertefrit. Ventetiden på svaret var klart det værste (de fandt ingenting) 

derefter skulle jeg til kontrol hver 6. måned gennem 2 år og der var aldrig forandringer igen. Nu får jeg dem bare på rutine som man skal. 

Anmeld Citér

19. april 2022

Milla1992

123nn skriver:

Hvis du ikke allerede har fået hpv vaccinen kan jeg anbefale dig at få den. Jeg havde letter forandringer for 10 års tid siden og betalte derfor selv for at blive vaccineret. I dag har jeg ikke nogen celleforandringer ��

Jeg er enig i at hpv-vaccinen er en god ide, men den beskytter kun mod visse typer hpv. Jeg er vaccineret og fik stadig celleforandringer, bare af en af de hpv-typer som ikke er dækket af vaccinen.

jeg blev selv meget overrasket over den viden

Anmeld Citér

19. april 2022

Milla1992

Anonym skriver:

Du blev ikke lokal bedøvet da de foretog keglesnit??

Ikke så vidt jeg husker  

Anmeld Citér

20. april 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg gik konstateret celleforandringer hos lægen, hvorefter jeg blev sendt videre til gyn. Så fik jeg taget ny prøve for, at konstatere, at det var rigtigt. Det var gyn der lavet keglesnittet på mig og det var kun i lokalbedøvelse. Det var ikke slemt og det tog ikke særlig lang tid. Jeg gik til kontrol hver 3 mdr. det første år og derefter 1 gang om året. Der har ikke været noget siden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.