Ændrede vaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2022

Milla1992

Hvordan ændrede jeres vaner sig under graviditet?

Personligt har jeg skåret meget ned på makeup, jeg er mere forsigtig med hvad jeg spiser eller drikker og jeg har fået forbud af kæresten mod at tømme kattebakke  Mit alkoholforbrug er selvfølgelig også kommet ned på et nul og jeg tager en god håndfuld vitaminer dagligt.

Jeg er meget nysgerrig på hvordan andre har ændret på deres vaner.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2022

Anonym

ting jeg ikke har ændret på : 

Make up, Alkohol, kaffe og rygning. 

for ingen af tingene er noget jeg gør. så det har ikke været noget jeg kunne ændre på.

Jeg er dog blevet bevidst om mit perfume forbrug, og stoppet med det. 

Energi drik er jeg stoppet med.

Og da jeg er overvægtig, er jeg meget bevidst om min mad. og prøver at leve så sundt som overhovedet muligt. Samt jeg gerne går daglige ture. 

derudover tager jeg selvfølgelig de daglige vitaminer, jern osv. som der anbefales, når man er gravid  

Anmeld Citér

19. april 2022

Milla1992

Anonym skriver:

ting jeg ikke har ændret på : 

Make up, Alkohol, kaffe og rygning. 

for ingen af tingene er noget jeg gør. så det har ikke været noget jeg kunne ændre på.

Jeg er dog blevet bevidst om mit perfume forbrug, og stoppet med det. 

Energi drik er jeg stoppet med.

Og da jeg er overvægtig, er jeg meget bevidst om min mad. og prøver at leve så sundt som overhovedet muligt. Samt jeg gerne går daglige ture. 

derudover tager jeg selvfølgelig de daglige vitaminer, jern osv. som der anbefales, når man er gravid  

Jeg nævnte egentlig bare ting, som jeg gjorde før
Min kaffe var i forvejen koffeinfri af andre grunde, så den har jeg ikke givet afkald på

Anmeld Citér

19. april 2022

Anonym

Jeg stoppede med at ryge da jeg stod med en positiv test jeg drikker stadig kaffe og før jeg blev gravid gik jeg næsten aldrig med makeup, alle produkter vaskemiddel osv blev skiftet ud med neutral da vi gik igang med at lave en baby jeg har ikke skiftet så meget ud for det gjorde jeg inden

Anmeld Citér

19. april 2022

Mrs.

Stoppede med hårfarvning, spraytan, farve af bryn, påsætning af vipper, bruger stort set ikke makeup (Max lidt mascara hvis vi skal ud). 
Madvaner osv er det samme men vi lever også meget sundt så der var ikke noget at “skrue på” udover at jeg tager de anbefalede kosttilskud til gravide.. 

Har bækkenløsning, så jeg har på det sidste måtte skære ned på motion, tunge løft og fordele rengøring mm udover flere dage eller betale mig fra det der er hårdt fx vinduespudsning. 

Anmeld Citér

19. april 2022

Maximus4

Jeg bruger aldrig parfume mere. Førhen elskede jeg det. Det har holdt ved. Kan heller ikke lide når andre har det på. Det lugter ikke godt. 

Anmeld Citér

19. april 2022

fehår

Jeg spiser meget, meget sundere. Inden jeg blev (uplanlagt) gravid denne gang, havde jeg erhvervet mig nogle virkelig dårlige vaner. Graviditeten har været et wakeup call, og jeg satser på at beholde de bedre vaner. 

Desuden undgår jeg tunge løft, fordi jeg havde problemer med mit bækken sidst. Jeg løfter ikke på min snart 3-årige, ved mindre det absolut ikke kan undgås. 

Kaffe drikker jeg aldrig men jeg har skruet ned på et storforbrug af sort te.

Anmeld Citér

20. april 2022

Anonym

Med den første skiftede jeg shampoo til derma og er egentligt fortsat med det sidenhen (nu bruger jeg nettos neutrale shampoo). Jeg bruger ikke deodorant under graviditet, stopper med at gå til spinning og så spiser jeg MEGET mere usundt. Jeg har typisk kvalme de første 18 uger og så ryger der det ind, som virker. Jeg tog 25 kg på sidste gang og følger den gamle kurve meget godt, så det gør jeg nok igen Jeg tabte dog det hele og mere til bagefter, så det var ikke noget problem.

Anmeld Citér

20. april 2022

AnoMor

Milla1992 skriver:

Hvordan ændrede jeres vaner sig under graviditet?

Personligt har jeg skåret meget ned på makeup, jeg er mere forsigtig med hvad jeg spiser eller drikker og jeg har fået forbud af kæresten mod at tømme kattebakke  Mit alkoholforbrug er selvfølgelig også kommet ned på et nul og jeg tager en god håndfuld vitaminer dagligt.

Jeg er meget nysgerrig på hvordan andre har ændret på deres vaner.

Jeg ændrede egentlig ikk så mange vaner. Jeg stoppede med at ryge og drikke selvfølgelig. Jeg brugte generelt ikke make up da jeg blev gravid og parfume har jeg aldrig brugt så meget af. 
så jeg levede vel egentlig bare som jeg plejer.

Anmeld Citér

21. april 2022

Anonym

Mine mad- og motionsvaner ændrede sig til ren og skær overlevelse under hele graviditeten i alle mine graviditeter. Jeg havde svær hyperemesis, bækkenløsning, refluks og trykkede ribben. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.