Meget aktiv baby, men meget lidt fostervand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2022

Anonym trådstarter

Heeej

En baby fra uge 24+1 kan da umuligt være særlig meget aktiv i maven, når der ikke er ret meget fostervand?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2022

Mrs.

Hvorfor skulle der være “for lidt”/meget lidt fostervand? Er det noget der er blevet konkluderet ved scanning? 

Jeg er 34+ og vores lille pige har været helt sindssygt aktiv siden jeg begyndte at mærke hende. Først nu er det aftagende og mere “møvende” bevægelser pga pladsen efterhånden er trang.. 

Anmeld Citér

16. april 2022

Anonym

Men fosteret bevæger sig jo rigtig meget langt tid før uge 24 i forvejen, der er det bare ikke sikkert at du mærker de. Mængden af fostervand passer til graviditetsugen og barnets størrelse med mindre, der er unormalt meget/lidt og så følges man hyppigere. Men fra uge 24 skal du mærke liv dagligt og du skal reagere hvis du ikke gør det. Mærker du ikke liv?

Anmeld Citér

17. april 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Hvorfor skulle der være “for lidt”/meget lidt fostervand? Er det noget der er blevet konkluderet ved scanning? 

Jeg er 34+ og vores lille pige har været helt sindssygt aktiv siden jeg begyndte at mærke hende. Først nu er det aftagende og mere “møvende” bevægelser pga pladsen efterhånden er trang.. 

Jeg blir fuldt tæt, pga. for lille baby og for lidt fostervand, og vi ved endnu ikke om hun kommer i live eller død endnu.

Anmeld Citér

17. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men fosteret bevæger sig jo rigtig meget langt tid før uge 24 i forvejen, der er det bare ikke sikkert at du mærker de. Mængden af fostervand passer til graviditetsugen og barnets størrelse med mindre, der er unormalt meget/lidt og så følges man hyppigere. Men fra uge 24 skal du mærke liv dagligt og du skal reagere hvis du ikke gør det. Mærker du ikke liv?

Der er nemlig meget lidt fostervand tilbage. Selvom det kommer og går hos mig. Nogen gange er der ok med vand og andre gang næsten intet. Og det var først i går jeg sådan rigtig mærkede hende. Og det var så rart, for så må hun jo have overskud.

Anmeld Citér

17. april 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Jeg blir fuldt tæt, pga. for lille baby og for lidt fostervand, og vi ved endnu ikke om hun kommer i live eller død endnu.

Så er det jo kun et godt tegn hun er aktiv  

en baby kan ikke være for aktiv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.