Forelsket i en anden - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.836 visninger
8 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2022

Anonym trådstarter

Hej.

Sagen er den, at jeg er gift og elsker min mand meget højt. Vi har børn og hus og hverdagen kører derudaf. Vi har været sammen i en del år (15 år) og har været gift i de 9 af dem. Han er min bedste ven, min elsker og jeg er heldig at have ham i mit liv. Men jeg føler jeg mangler noget...

Jeg er blevet forelsket i en anden - en fra mit arbejde. Jeg har kysset ham og min mand ved det godt. Min mand og jeg arbejder på, at vi skal få vores forhold til at fungere. Men hvordan glemmer jeg ham den anden? Hvordan kommer jeg videre? Hvordan stopper jeg de følelser, jeg har for ham kollegaen? Hvis der er nogle der har nogle gode råd, tager jeg imod med åbne arme ��

Pt. savner jeg kollegaen meget. Og jeg føler mig ulykkelig forelsket. Jeg vil gerne ud af det, så min mand og jeg har en reel chance.

På forhånd mange tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2022

Anonym

Har du prøvet at være forelsket før imens du har været gift med din mand? Det er nemlig ikke spor unormalt at man bliver forelsket i en anden end ens mand, for de fleste går det over efter et par måneder, der er bare ikke mange der taler om det, da det desværre stadigt er mega tabu

hvad er det at han giver dig som du mangler i dit forhold? 
jeg læste en psykolog der skrev at man skulle prøve at skabe det med sin mand som man savnede, spændende sex, romantik eller hvad det nu var også ville forelskelsen til den anden forsvinde

du kan også prøve at skrive en novelle hvor du lever din fantasi ud om ham din kollega  så får du det ud af systemet

jeg tror at det bedste ville være at du ikke arbejder sammen med ham mere, for det bliver nok svært at satse 100% på dit forhold hvis du hele tiden serien kollega  kan du blive flyttet til en anden afdeling eller lign?

Anmeld Citér

15. april 2022

Anonym

Til at starte med kan du prøve at genfinde respekten for din mand og jeres ægteskab. Har I overvejet at se en parterapeut? Der mangler tydeligvis noget eftersom du vælger at være ham utro. 

Anmeld Citér

16. april 2022

Milla1992

Du skal vide at det ikke er unormalt indimellem at blive forelsket i en anden end sin partner i et langt forhold, det behøver ikke at betyde at man elsker sin partner mindre. Og eftersom din mand ved de her ting, så må det jo betyde at du har fortalt ham det. Jeg vil ikke give dig dårlig samvittighed, vi begår alle fejl  

Hvis det var mig, så ville jeg undgå kollegaen mest muligt og skrue op for romantikken med min mand. Har I talt om hvad det er du mangler i jeres forhold og hvor står din mand i forhold til det hele? Der er jo nok noget tillid der skal genvindes/genfindes, så I bliver nødt til at finde frem til en løsning sammen.

Jeg har desværre ingen bud på hvordan man kommer over en forelskelse hurtigt, den eneste løsning for mig har været tid og ikke at opsøge vedkomne, selvom det kan være svært når det er en kollega eller studiekammerat. Følelser kan være nogle skiderikker, men man kan desværre ikke altid styre dem. 

Til slut vil jeg bare gerne give dig et kram

Anmeld Citér

16. april 2022

Anonym

Har du overvejet at skifte job? 

Jeg tror det er bedst at fjerne sig fra situationen og jeg ved et jobskifte er lidt en drastisk ændring, især hvis man er glad for sit job. Men at fjerne sig fra situationen og få det på afstand så man ikke fristes unødvendigt er nok den bedste løsning jeg kan komme i tanke om

Anmeld Citér

16. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Til at starte med kan du prøve at genfinde respekten for din mand og jeres ægteskab. Har I overvejet at se en parterapeut? Der mangler tydeligvis noget eftersom du vælger at være ham utro. 

Hvor ser du hun ikke har respekt for sin mand? Det er det mest respektfulde hun har gjort, netop at fortælle ham sandheden. 

Anmeld Citér

16. april 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Hvor ser du hun ikke har respekt for sin mand? Det er det mest respektfulde hun har gjort, netop at fortælle ham sandheden. 

Det er da fint nok at fortælle manden om det og ville arbejde for parforholdet. Men den manglende respekt kan læses ud af det faktum at hun kysser på en anden mand..? Det er da rimelig åbenlyst .. med mindre man har en aftale om et åbent forhold. 

Anmeld Citér

16. april 2022

Baby.mamma

Helt klart skifte job. Det er en naturlig ting, at det kan ske, men det skal lukkes ned hurtigst muligt. Jeg ser jobskifte som det eneste rigtige, da følelser ellers kan tage over.

Anmeld Citér

16. april 2022

Kir

Jeg vil også sige at det bedste er hvis du kan sørge for at du ingen kontakt har med din kollega. Er det muligt at flytte afdeling? Min erfaring er, at hvis man stadig ses og hvis han stadig er interesseret, så bliver det svært for dig at komme dig over forelskelsen. Hvis du ikke havde handlet på det, og det var en hemmelig forelskelse, så tror jeg det var nemmere at få ud af hovedet. Men nu er du lidt mere involveret.

Hvis du ikke kan undgå ham på arb, så ville jeg også sige at du måske skulle overveje at finde et nyt arb. 

Min erfaring er, at i starten tænker man konstant på personen. Men når man ingen kontakt har, så er der ligesom ikke noget til at holde forelskelsen kørende. Jeg plejer at give mig selv lov til at savne og fantasere om personen og føle følelserne. Og langsomt tænker jeg mindre og mindre på ham og følelserne mindskes.

Og hvis du så samtidig skruer op for romantikken med din mand (hvis han er klar til det), så tror jeg det vil hjælpe på det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.