Første kæledyr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Ej hvor sjov. Hvordan har i lært den at gå på bakke ?  

okay. Så skal vi ikk have nogen dyr foreløbig. For er ikk hjemme hver anden weekend. Og tvivler på at jeg gider slæbe bur med frem og tilbage hele tiden.

Hver gang han tissede eller lavede stort satte vi ham i hans bakke  kaniner er meget renlige af natur

men ja det er et stort ansvar at have dyr uanset hvilket.. vores hamster blev aflivet da han sad fast med et ben i tremmerne og fik skadet det, dyrlægen kunne desværre ikke gøre noget.. men igen det viser bare at det er så vigtigt man er der, for der kan ske noget uforudset, og hvis vi fx havde været på weekend havde den skulle gå med et skadet ben hele weekenden uden nogen opdagede det .. Alle dyr har behov for frisk mad/vand og tilsyn og omsorg dagligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2022

B&J

Det hele handler om børn kan miste interessen for dyret lige meget hvad det er for et så står du med ansvaret. 
fra vores søn var 4 har vi haft hamster, kaniner, kat, hund, skægagama, som alle er blevet gamle og nogle har vi i nu, vi er totalt dyr familie og dyr kan ikke være alene i en weekend de skal have frisk vand og mad så jeg vil få nogle til at passe dem og nogle dyr kan man tage med jeg vil sige når du ikke ved så meget syntes jeg du skal mede dig ind i nogle grupper på fb og lær om de dyr i har i tankerne inden man anskaffer sig det.

Anmeld Citér

14. april 2022

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Det hele handler om børn kan miste interessen for dyret lige meget hvad det er for et så står du med ansvaret. 
fra vores søn var 4 har vi haft hamster, kaniner, kat, hund, skægagama, som alle er blevet gamle og nogle har vi i nu, vi er totalt dyr familie og dyr kan ikke være alene i en weekend de skal have frisk vand og mad så jeg vil få nogle til at passe dem og nogle dyr kan man tage med jeg vil sige når du ikke ved så meget syntes jeg du skal mede dig ind i nogle grupper på fb og lær om de dyr i har i tankerne inden man anskaffer sig det.

Bare rolig. Jeg anskaffer mig bestemt heller ikk noget dyr før jeg er 110% inde i pasning og pleje osv. det kunne aldrig falde mig ind  

Anmeld Citér

14. april 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Hver gang han tissede eller lavede stort satte vi ham i hans bakke  kaniner er meget renlige af natur

men ja det er et stort ansvar at have dyr uanset hvilket.. vores hamster blev aflivet da han sad fast med et ben i tremmerne og fik skadet det, dyrlægen kunne desværre ikke gøre noget.. men igen det viser bare at det er så vigtigt man er der, for der kan ske noget uforudset, og hvis vi fx havde været på weekend havde den skulle gå med et skadet ben hele weekenden uden nogen opdagede det .. Alle dyr har behov for frisk mad/vand og tilsyn og omsorg dagligt

Vildt nok at man kan lærer en kanin det. Og smadder hyggeligt at have den rendende rundt som en del af familien kan jeg forestille mig  

troede faktisk godt at små gnavere som hamstre kunne være alene en hel weekend hvis de bare havde nok mad og vand. Men kan da helst sikkert se problemet med det du fortæller. den går ikke. 

så må vente med at få dyr til vi ikke har de overnattende weekender ude mere

Anmeld Citér

14. april 2022

heaven

Mrs. skriver:

Min søn har haft hamster og mistede hurtigt interessen for den, på trods af den var meget tam. 
Så det endte med at være “min hamster” på fuld tid  

Vi købte så en kanin unge, som er frikanin, og det giver så meget. Han er renlig (går på bakke), han hopper op i sofaen og putter som en hund, kommer selv til en for opmærksomhed, sidder i køkkenet og tigger osv. kaniner er utroligt kloge dyr, så hyggelige. Han har et stort bur han sover i om natten eller er i når vi ikke er hjemme, simpelthen for hans egen sikkerhed. 

generelt må ingen dyr være alene en hel weekend, man siger i henhold til dyrehold at de skal tilses mindst 1 gang på 24 timer. Vi plejer at få naboen til at gå ind og give ham frisk mad og vand, og lige tjekke han er ok når vi er væk

Nemlig…. Sådan har vi også haft kanin, af 2 omgange… nr 2 gik også i haven med os, når vi var ude ( grund på 3000 kvm, og ikke hegnet ind, så syntes det var ret godt gået)….. sad i sofa hver aften, på sit tæppe, og fik et halv knækbrød…. Har også et billede hvor han er i sofaen med vores hund og 2 katte….. kaniner er lærenemme og skønne ~ de kræver tid, omsorg og kærlighed, så får du det skønneste dyr. Men det gør alle dyr jo, for at få det bedste udbad dem

Anmeld Citér

15. april 2022

Anonym

Vores datter fik en guldhamster da hun blev fire. Det var et brændende ønske - og vi lavede klare aftaler og planer for, hvordan det var hendes hamster, og hvilke opgaver hun (selvfølgelig med hjælp fra en voksen) var ansvarlig for hver dag. Nu er kræet blevet to år og er stadig et elsket familie-medlem. Den er tam, nem at håndtere og fortsat vores datters ansvar, sådan som vi krævede fra start, selvom vi selvfølgelig hjælper når det er nødvendigt (bakken er fx for stor til at hun kan tømme og rense den alene - med mad, frisk vand, strøelse osv. skal hun tage sig af). Lillebror er nu også så stor så han kan deltage - kæmpe hit.

At det er et nattedyr generer egentlig ikke. Vi hører den ikke og den står på ungernes værelse. Vi har ikke noget løbehjul til den, for det blev aldrig brugt og optog bare plads i buret.

Mht. pasning oplever vi ingen problemer med at lade den være alene et par dage. Som regel kigger svigermor eller naboen ind med er slat frisk vand og mad, hvis vi er væk mere end 48 timer.

Anmeld Citér

15. april 2022

Cerenia

Husk at nogle dyr kan blive gamle (ok måske ikke hamster fx) og at de kræver en del kærlighed, opmærksomhed og koster også lidt. 

hvis du er væk hele weekender og hamsteren sidder alene i et bur er det altså ikke optimalt for den. :-) 

Anmeld Citér

15. april 2022

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Husk at nogle dyr kan blive gamle (ok måske ikke hamster fx) og at de kræver en del kærlighed, opmærksomhed og koster også lidt. 

hvis du er væk hele weekender og hamsteren sidder alene i et bur er det altså ikke optimalt for den. :-) 

ved ikk om eu har læst hele tråden men skriver netop at vi venter med at få et kæledyr indtil vi ikke har overnattende weekender mere.

Anmeld Citér

15. april 2022

Anonym

Marsvin og rotter er udelukket. Men det er fordi jeg synes de er møg klamme. Ved ikk hvorfor. Men kan virkelig ikk lide dem og har aldrig kunne

Synes du skal genoverveje marsvin - de er gode som kæledyr til børn fordi de er rolige og modsat andre gnavere bider de meget sjældent. Men de er flokdyr så man bør have mindst to sammen

Anmeld Citér

16. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Synes du skal genoverveje marsvin - de er gode som kæledyr til børn fordi de er rolige og modsat andre gnavere bider de meget sjældent. Men de er flokdyr så man bør have mindst to sammen

Det kommer ikk til at ske. Synes virkelig ikk de er særlig søde og har aldrig brudt mig om at røre ved dem.

men venter generelt med kæledyr til vi ikke har så mange weekende overnatninger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.