Depression- miste følelserne for kæresten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.266 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. april 2022

Anonym trådstarter

Hej.
Er der nogle her inde der har prøvet at miste følelserne under en depression? 
kommer de tilbage af “sig selv” eller skulle man gøre noget aktivt for det? Og hvad ville i have ønsket kæresten havde gjort for jer i sådan en tilfælde? 
Jeg står selv i det og er på bar bund..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej.
Er der nogle her inde der har prøvet at miste følelserne under en depression? 
kommer de tilbage af “sig selv” eller skulle man gøre noget aktivt for det? Og hvad ville i have ønsket kæresten havde gjort for jer i sådan en tilfælde? 
Jeg står selv i det og er på bar bund..

Ja det har jeg prøvet. 
det var fordi at jeg ikke følte mig hørt eller taget seriøst. 
Jeg ønskede forståelse fra hans side, omsorg og bare at han var der og spurgte ind til mig. 
Det manglede jeg, og begyndte at miste mine følelser, fordi han hele tiden skulle være i centrum, han skulle hele tiden brokke sig over alt muligt i hans liv og råbe “højest”. 
jeg har til dagen idag, ikke rigtigt fået følelserne tilbage.. jeg kan godt lide ham, men ikke på samme måde og elsker ham som sådan ikke, fordi han svigtede da jeg havde brug for ham. 

Anmeld Citér

12. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ja det har jeg prøvet. 
det var fordi at jeg ikke følte mig hørt eller taget seriøst. 
Jeg ønskede forståelse fra hans side, omsorg og bare at han var der og spurgte ind til mig. 
Det manglede jeg, og begyndte at miste mine følelser, fordi han hele tiden skulle være i centrum, han skulle hele tiden brokke sig over alt muligt i hans liv og råbe “højest”. 
jeg har til dagen idag, ikke rigtigt fået følelserne tilbage.. jeg kan godt lide ham, men ikke på samme måde og elsker ham som sådan ikke, fordi han svigtede da jeg havde brug for ham. 

Nysgerrigt, ikke fordømmende … hvordan kan det være, at du så fortsat vælger ham som partner? Hvis ikke de ting du nævner, er mellem jer mere?

Til TS: Det er ikke ukendt at depression også fører til apati og manglende følelser … men den anden vej rundt er jo også en mulighed: at en dårlig kærlighedsrelation medvirker til depression. Får du hjælp til din depression?

Anmeld Citér

12. april 2022

Anonym

Tal sammen, det er det bedste man kan gøre. tal, tal, tal. 
Fortæl ham at du har det sådan her lige nu, at det ikke er rart for dig, og du ønsker følelserne skal komme tilbage.

Det kan lyde super hårdt med "jeg har ikke følelserne for dig", men det er vigtigt at påpege, at skylden lægger hos den depression du kæmper med.

Og i sammen er nød til at arbejde på, hvordan får du den her følelse tilbage igen.

Fortæl hvad du har behov for, fra ham. som kan hjælpe dig videre, men husk også ikke at stille umulige eller urimelige krav. 

Ligeså vel som man skal huske at kigge ind af, hvad kan jeg selv gøre ? 

hvis ikke du fortæller ham noget, så kan han jo gå rundt i uvished. Og ikke forstå hvorfor du tager afstand fra ham fx. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.