Fra Jylland til Sjælland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.753 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Vi skal fra Jylland til Sjælland med vores dreng på 2,5 måned og retur dagen efter.

Hvordan får vi den bedste tur for os og ham?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Mener du transportmæssigt eller opholdet?

Anmeld Citér

8. april 2022

Savanna

Mor og meget mere skriver:

Mener du transportmæssigt eller opholdet?

Transport :-)

Anmeld Citér

8. april 2022

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Hvis det ikke er for besværligt ville jeg tage toget. Så har man hænderne fri og der kan mades og skiftes en ble uden for mange stop. Bestil gerne en ekstra pladsbillet til baby,  så kan man have sine sager inden for rækkevidde. Det er selvfølgelig ikke så vigtigt hvis I er to 

God tur

Anmeld Citér

8. april 2022

Savanna

Frfriis skriver:

Hvis det ikke er for besværligt ville jeg tage toget. Så har man hænderne fri og der kan mades og skiftes en ble uden for mange stop. Bestil gerne en ekstra pladsbillet til baby,  så kan man have sine sager inden for rækkevidde. Det er selvfølgelig ikke så vigtigt hvis I er to 

God tur

Vi bor på landet, så tog er desværre ikke rigtig en mulighed. Det havde klart været nemmere!

Anmeld Citér

8. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Savanna skriver:

Vi bor på landet, så tog er desværre ikke rigtig en mulighed. Det havde klart været nemmere!

Jeg er nok ikke helt med - hvis I ikke kan transportere jer til en stationsby, hvad er der så af andre muligheder? Busserne (og færgerne og flyene) afgår jo også kun fra byerne. Eller er det en biltur, I planlægger - og hvad går spørgsmålet så på? 

Anmeld Citér

8. april 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Nu kan sådan noget være vanskeligt at planlægge. Men jeg kan da komme med nogle bud:

1. prøv at kør så det passer med en lur. 

2. Tjek på forhånd hvor i kan holde pauser 

3. Hav lidt legetøj med, sange og fakter

4. Sid på bagsædet sammen med baby

5. Vær forberedt på at ændre i ovenstående planer 

Håber det var sådanne råd du søgte

Anmeld Citér

8. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du er i tvivl om? Og det er ikke for at lave sådan en “alt er nemt med baby, I skal da bare…”. Men altså … er det reelt ikke “bare” en køretur? Tage sig god tid? Tage det som det kommer?

Måske det er nemmere, at komme med gode råd, hvis du kan skrive nærmere, hvad du er i tvivl om? Mine har rejst inden- og udenlands fra spæde, og de er jo temmelig robuste sådanne nogle små kræ, så jeg skulle da nok kunne dele lidt ud af erfaringerne …  

Anmeld Citér

8. april 2022

Hanspige

Mor og meget mere skriver:

Jeg er nok ikke helt med - hvis I ikke kan transportere jer til en stationsby, hvad er der så af andre muligheder? Busserne (og færgerne og flyene) afgår jo også kun fra byerne. Eller er det en biltur, I planlægger - og hvad går spørgsmålet så på? 

Hvordan gør man en bil tur bedst med en lille baby. 

Anmeld Citér

9. april 2022

Lje

Vi skal fra Jylland til Sjælland med vores dreng på 2,5 måned og retur dagen efter.

Hvordan får vi den bedste tur for os og ham?

Nu kan *Jylland/Sjælland-distancen* varierer fra 1,5-5 timer, så alt efter hvor længe I skal køre og hvor længe dit barn sover lur, så havde jeg: 

Tilpasset starttidspunktet så der var fx 15 min før lur. Spist barnet af. Skiftet ble. 

Pusletaske i bilen på bagsæde (inkl. flasker og alt til et måltid hvis flaskebarn). Nemt at have ved hånden og I skal ikke være afhængig af fx tankstation. 

En voksen på bagsædet ved baby. 

Dyne/tæppe til at putte med til lur i autostol. 

Hold pause hvis nødvendigt.

Masser af tid på gulv/på maven, så baby bruger kroppen før og efter bilkørsel. 

Ellers er det jo ikke en større videnskab at køre bil med en baby. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.