Navle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.366 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. april 2022

Anonym trådstarter

Hej jeg har født for 15 dage siden en dejlig dreng. Hvor jeg har en mistanke om navlen er klippet for lang. Årsagen til jeg mistænker dette er navlen var efter 2-3dage længere end hans tissemand nu har den trukket sig ind men er nok stadig lidt over 1cm. Hans navle stump er ikke faldet af. Hvilket burde falde af inden dag 10 i følge Google. Sundhedsplejersken mente det kunne være navlebrok eller klippet for langt istarten. Da jeg så nævnte det var en jordemoderstuderende der lavede knuden så jeg var bange for den kunne være for lang er hun begyndt at sige det er normalt og den skal nok blive helt normal. Men hun mente også navlestumpen burde være faldet af indtil nu. Jeg vil høre om nogen af jer har hørt om lignende eller har oplevet det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2022

Grøntrøje

Profilbillede for Grøntrøje

Jeg ville kontakte egen læge eller barselsklinikken på det hospital hvor du fødte. Min søn er 13 dage og her er den faldet af og stort set helet.

Anmeld Citér

8. april 2022

Kyle23434

8. april 2022

Anonym trådstarter

Grøntrøje skriver:

Jeg ville kontakte egen læge eller barselsklinikken på det hospital hvor du fødte. Min søn er 13 dage og her er den faldet af og stort set helet.

Mange tak for dit råd vi var inde hos vores læge igår og fik vide det var navle brok men de vil ikke gøre noget til stumpen falder af. Det kan åbenbart tage lidt tid før en sådan en falder af. Så nu må vi bare vente til det er over.

Anmeld Citér

8. april 2022

DagGry

Profilbillede for DagGry

Med hensyn til klippet, har jeg hørt fra min jordemoder, at hvordan ens navle kommer til at se ud, overhovedet intet har at gøre med, hvordan navlestrengen klippes. Derimod er det udelukkende ens genetik, der afgør, hvordan navlen bliver. 

Om min jordemoder har ret, det skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige. 

Anmeld Citér

10. april 2022

Dina07

Min søn fik lagt et navle venekarteter da han blev født det blev sat fast med et par sting, de fik dog sat dem så de havde fået fat i huden og ikke kun navlestumpen, så hans navlestump var ikke faldet af efter 6 uger. Stingene blev klippet og stumpen faldt af. Hans navle er helt pæn og fin her et års tid efter 

Anmeld Citér

12. april 2022

Anonym trådstarter

Mange tak for alle jeres svar. Det giver ro høre andres erfaringer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.