Svimmel i 2. trimester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.400 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2022

fehår

Jeg har i går og i dag oplevet svimmelhed, hvilket jeg ikke før har oplevet i mine graviditeter. Jeg er i uge 25, og det sker især, når jeg rejser mig op eller har stået i noget tid.

Det er træls. Jeg har været i gang hele dagen og bevæget mig meget på arbejdet, men det er normalt for mig. 

Jeg tænkte på, om det kan skyldes jernmangel. Tror I, lægen vil tjekke det, hvis jeg ringer?

Blodsukker er normalt lige pt, så det er ikke det...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2022

Anonym

Jeg har været svimmel igennem hele min graviditet, det kommer og går. Det er jo helt normalt. Men prøv da at ring og hør

Anmeld Citér

5. april 2022

Musemåtte

Jeg var ude for det samme (er idag i uge 33), og mit skyldes lavt blodtryk. Min læge sagde, at det var der ikke meget at gøre ved, andet end at hjælpe kroppen med en masse væske. Nu er det heldigvis gået over

Anmeld Citér

5. april 2022

fehår

Anonym skriver:

Jeg har været svimmel igennem hele min graviditet, det kommer og går. Det er jo helt normalt. Men prøv da at ring og hør

Jeg undrer mig mest, fordi det er en ny ting for mig.

Anmeld Citér

5. april 2022

fehår

Musemåtte skriver:

Jeg var ude for det samme (er idag i uge 33), og mit skyldes lavt blodtryk. Min læge sagde, at det var der ikke meget at gøre ved, andet end at hjælpe kroppen med en masse væske. Nu er det heldigvis gået over

Ja okay, min jordemoder nævnte godt nok fornyligt, at mit blodtryk var til den lavere side. Måske er det derfor. 

Anmeld Citér

5. april 2022

B&J

Få tjekket jernet ellers er det meget Alm at være svimmel

jeg var kun svimmel når jeg lå ned på ryggen og kiggede til højre ja mega underligt men hele sengen gyngede og kunne kun sove på ryggen desværre. 

Anmeld Citér

6. april 2022

fehår

B&J skriver:

Få tjekket jernet ellers er det meget Alm at være svimmel

jeg var kun svimmel når jeg lå ned på ryggen og kiggede til højre ja mega underligt men hele sengen gyngede og kunne kun sove på ryggen desværre. 

Det er helt normalt, at man som gravid bliver svimmel af at ligge på ryggen. Vægten fra livmoderen trykker på blodårer, hvilket får dit blodtryk til at dykke. Jeg har ikke kunnet sove på ryggen fra cirka uge 16 i mine tre graviditeter, men ellers aldrig oplevet svimmelhed før

Anmeld Citér

6. april 2022

B&J

fehår skriver:

Det er helt normalt, at man som gravid bliver svimmel af at ligge på ryggen. Vægten fra livmoderen trykker på blodårer, hvilket får dit blodtryk til at dykke. Jeg har ikke kunnet sove på ryggen fra cirka uge 16 i mine tre graviditeter, men ellers aldrig oplevet svimmelhed før

Jep jeg ved det men i mens jeg var gravid havde jeg en diskusprolaps i nakken så jeg sov på ryggen i hele min graviditet 

Anmeld Citér

8. april 2022

Kyle23434

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.