Depositum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2022

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ved ikke hvor i bor henne, men der er boligforeninger som har ledige boliger hvor der er ingen eller kort ventetid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Tror vist nok, at I stadig skal betale boliglån osv., selvom huset går på tvang.. Forskellen er bare, at hvis huset går på tvang, så kan I risikere kun at få måske 100.000 kr. for det i stedet for måske 900.000 (eller hvad I nu kan få for det).. Og som en anden siger, så får I bare en endnu større gæld

Anmeld Citér

5. april 2022

Anonym

Hvis I lader huset gå på tvang er jeg ret sikker på at renterne på både boliglån og realkreditlån stiger, fordi banken ikke længere har sikkerhed i huset i form af pant. Jeg synes det er for let at give op. Skær ind til benet, sælg ud af alt der har værdi, handel kun nødvendige madvarer og gør det efter madplan, allier jer med venner/familie og spis evt hos dem engang imellem for at spare lidt, tag ekstra arbejde/flere timer, kontakt kreditorer og lav aftaler om (midlertidig) rentestop eller afdragsfrihed i en periode. Jeg synes der er mange steder man kan sætte ind. Hvis huset bliver solgt på tvangsauktion risikerer I at få meget mindre for det end det er værd. Jeg arbejder i advokatbranchen og har set mange ejendomme der bliver solgt for meget mindre end værdien. 

Anmeld Citér

5. april 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min mand og jeg er ved at miste vores hus! Pga sygdom er indtægten ikke stor nok til at dække udgifterne længere. Vores hus er overbelånt, og ved salg vil vi få et okay stort underskud, derudover har vi lidt forbrugslån, som vi lige pt har svært ved at betale.

Vi skal til møde med banken sidst i denne måned. Hvis vi skal sælge, vil vi forsat skal betale ydelsen på huset, hvilket jeg ikke kan se at vi har penge til og så er sidste udvej tvangsauktion.

Uanset udfaldet så giver det os kort tid til at finde en lejebolig. Jeg er skrevet op ved diverse boligselskaber, men har kun været det i godt 1 mdr. Vi er nødtil at have bolig ved jorden pga sygdom ved vores ene barn.

Nå lang historie kort...kan vi få en bolig ved boligselskabet med kort varsel?(1-4mdr?)

Og hvad med depositum/indskud? Jeg er klar over at man kan søge om indskudslån ved kommunen, men vi er 2 voksne, og min mand har arbejde, kan vi så være sikker på at få det? Og søger man først når man har sagt ja til en bolig?

Og hvad hvis det bliver en privat udlejer hvor vi skal betale depositum? Hvor skal vi skaffe 25-30000kr med så kort varsel? Vi har ikke opsparing og heller ikke mulighed for at lave en pt...

Synes hele situationen virker uoverskuelig. Ved ikke om kommunens akutliste er en mulighed.  Især fordi vi ikke kan tage en hvilken somhelst bolig jo.

Skriv dig ind i boligselskaber og forklar situationen. De kan skrive dig op til de boliger der er mindst ventetid på. 
spørg dem om I opfylder kriterierne for fleksibel udlejning (eller læs dig frem til det)…man kommer foran i køen ved fleksibel udlejning. 
Ift. indskudslån så gives det til almennyttige boliger. Der er en indkomstgrænse…tjek op på det ved at læse om det på borgerservice eller ring til dem. 
men man kan godt blive forhåndsgodkendt men man kan også søge om indskudslån efter man har fået tilbudet. 
held og Lykke - håber det løser sig for Jer

Anmeld Citér

6. april 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Bare lige en tanke. Har i mulighed for at udleje en del af huset i en periode så det dækker noget af udgiften?

Hvis i bor i et attraktivt område for turisme kan i også udleje i kortere perioder via airbnb. Det kræver selvfølgelig at I kan bo hos noget familie i den tid 

Anmeld Citér

6. april 2022

Anonym

nu ved jeg ikke hvor du bor henne. Men o det boligselskab jeg bor i. Der er det dem der i forvejen har lejligheder i gennem boligselskabet der har anciennitet til ny lejlighed. Dvs hvis jeg står som aktiv søgende f.eks. Så vil jeg altid komme foran i køen for en der ikke hsr bolig i boligselskabet. Så det kan være rigtig svært at få lejlighed gennem boligselskab. Specielt hvis i kun lige har skrevet jer op. 

så hvis jeg var jer. Så ville jeg satse på privat udlejning nogle år. 

har i evt mulighed for at udleje jeres hus eller en del af det i stedet for at sælge ?

Anmeld Citér

6. april 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig ift. lejeboliger, men som andre skriver, så forsvinder gælden ikke ved en tvangsauktion. Så jeg vil råde til, at I får bankens accept til at sælge, så I får så lille en restgæld med jer videre som muligt.

Anmeld Citér

8. april 2022

Kyle23434

8. april 2022

Kyle23434

8. april 2022

Kyle23434

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.