Øge mælkeproduktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.599 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2022

Anonym trådstarter

Hej! 
Min mælkeproduktion er alt for lav og baby bliver derfor suppleret med MME….

Hvordan øger jeg hurtigst muligt produktionen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej! 
Min mælkeproduktion er alt for lav og baby bliver derfor suppleret med MME….

Hvordan øger jeg hurtigst muligt produktionen?

Sørg for at spise og drikke nok. 
Og så bare am, am, am! Hud mod hud med baby under dynen, og am alt hvad baby gider. Hvis det er nødvendigt at supplere så prøv med et sns system. Så bliver brystet (og derved mælkeproduktionen) stadig stimuleret mens baby får lidt ekstra. 

Nogle har god effekt af at drikke en hvidtøl eller ammethe, eller spise en musli blanding kaldet mælkebomben. 

Anmeld Citér

4. april 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Har du fået en ammevejleder, SP eller lignende til at konstatere, at du mangler mælk? 

Anmeld Citér

4. april 2022

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Har du fået en ammevejleder, SP eller lignende til at konstatere, at du mangler mælk? 

Ja, der er ingen tvivl

Anmeld Citér

22. april 2022

Anonym

Denne her Haakaa brystpumpe er genial til lav mælkeproduktion, brugte den til min datter og fik hurtigt sat gang i det hele igen

https://mytinyhero.dk/collections/haakaa/products/haakaa-brystpumpe-100ml

Anmeld Citér

22. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Aflys planerne de næste 3-4 dage. Sluk mobilen og andre distraktioner. Smid tøjet og snup baby med under dynen i et mørkt og roligt rum. Og så am…. am….am…. lad andre varte jer op, hvis muligt … am noget mere… spis, drik og sov…. og am…  

Anmeld Citér

22. april 2022

L1232

Profilbillede for L1232
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Aflys planerne de næste 3-4 dage. Sluk mobilen og andre distraktioner. Smid tøjet og snup baby med under dynen i et mørkt og roligt rum. Og så am…. am….am…. lad andre varte jer op, hvis muligt … am noget mere… spis, drik og sov…. og am…  

Hej

Min største drøm var  ah amme da jeg gik og ventede. Det viste sig bare at være et større projekt, var utrolig træt og havde meget feber. amningen fungerede overhovedet ikke og jeg havde utroligt mange smerter.

Jeg var stresset, træt og havde ikke overskud til at spise og uden hjælp fra nogen forældre, svigerforældre eller veninder. Vasketøjskurven ramte loftet, samt alt beskidt service. En mand som er selvstændig og arbejdede om aften fra 13-21 af ren nysgerighed hvordan finder man tiden til at ligge under dynen sammen med bebsi i flere timer, for det vil jeg elske, samt gå i bad sove og spise dejligt. (Vi planlægger nemlig  nr 2)

Anmeld Citér

22. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

L1232 skriver:

Hej

Min største drøm var  ah amme da jeg gik og ventede. Det viste sig bare at være et større projekt, var utrolig træt og havde meget feber. amningen fungerede overhovedet ikke og jeg havde utroligt mange smerter.

Jeg var stresset, træt og havde ikke overskud til at spise og uden hjælp fra nogen forældre, svigerforældre eller veninder. Vasketøjskurven ramte loftet, samt alt beskidt service. En mand som er selvstændig og arbejdede om aften fra 13-21 af ren nysgerighed hvordan finder man tiden til at ligge under dynen sammen med bebsi i flere timer, for det vil jeg elske, samt gå i bad sove og spise dejligt. (Vi planlægger nemlig  nr 2)

Jeg skal ikke præcis kunne afgøre, hvordan du bedst finder tiden, men det lyder som om du skal have noget mere støtte, hvis et barn mere skal være en dejlig og hyggelig ting. Det lyder ikke rart og hyggeligt med smerter og frustrationerne, og en stresset krop. Hvis din mand ikke vil eller kan arbejde mindre, kan han jo tage sig af de mest nødvendige praktiske ting, når han har fri. Og fx løbende lave mad til dig og børn, som står klar i køleskabet til at tage ud. Måske I også kan have fryseren fyldt med mad, på forhånd. Lad rengøring og praktiske ting sejle i de par dage. Bed andre om hjælp, hvis muligt. I må tale om, hvordan I fælles gør det muligt - alternativt er det måske en idé at vente med nummer to til at kræfter og tid er flere, så det bliver rart for jer alle?

Anmeld Citér

22. april 2022

Mrs.

Altså.. jeg ved ikke om det er rigtigt! 
men min svigermor har fortalt mig at en enkelt hvidt øl kan kickstarte mælkeproduktionen 

hun fik rådet i sin tid af en jordemoder.. men er også 25+ år siden  ved ikke om det passer… 

men lige et husråd herfra 

Anmeld Citér

22. april 2022

superheltensmor

Profilbillede for superheltensmor

Alkoholfri øl øger min produktion helt vildt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.