Mærke liv 3 gangs gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.889 visninger
13 svar
8 synes godt om
31. marts 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Godaften de damer

jeg er 3 gangs gravid og i uge 17+4 i dag. 
Og da jeg var 14 uger synes jeg at jeg kunne mærke lidt puf eller bobler nederst i maven og det var kun 1 gang. Men var mega i tvivl. Da jeg så var 16 uger oplevede jeg det igen men igen var det hvor jeg var i tvivl. Men sidenhen har jeg prøvet at mærke efter men der kunne jeg ikke mærke noget. 

og nu til mit spørgsmål. Jer der er 3 gangs gravid /flere gangs gravid. Hvornår mærkede i liv 2-3-4 gangs? 
når nu jeg er 18 uger på søndag og jeg er 3 gangs gravid, burdte jeg ikke mærke rimelig tydelig spark nu? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2022

Mrs.

Jeg er 3 gangs gravid (kan ikke huske hvornår jeg mærkede med nr 2 - vi mistede ham i uge 21) 

med lille pigen nu, startede det omkring uge 16, og har kunne mærke hende regelmæssigt/dagligt siden. 

Jeg har fået afvide det er meget individuelt og afhænger af moderkageplacering, hvordan baby ligger, om baby puffer ud ad mod maven eller ind mod ryggen, samt mors vægt/størrelse. 

jeg har en bagud placeret moderkage, bmi på 18 før graviditet, hun har primært sparket udad eller nedad, og haft yndlingsside i Venstre side, også efter hun har vendt sig med hovedet nedad

Anmeld Citér

31. marts 2022

Annemette07

Love Angel skriver:

Godaften de damer

jeg er 3 gangs gravid og i uge 17+4 i dag. 
Og da jeg var 14 uger synes jeg at jeg kunne mærke lidt puf eller bobler nederst i maven og det var kun 1 gang. Men var mega i tvivl. Da jeg så var 16 uger oplevede jeg det igen men igen var det hvor jeg var i tvivl. Men sidenhen har jeg prøvet at mærke efter men der kunne jeg ikke mærke noget. 

og nu til mit spørgsmål. Jer der er 3 gangs gravid /flere gangs gravid. Hvornår mærkede i liv 2-3-4 gangs? 
når nu jeg er 18 uger på søndag og jeg er 3 gangs gravid, burdte jeg ikke mærke rimelig tydelig spark nu? 

Jeg er også 3. Gangs gravid og jeg har først mærket hende her 21+0 rigtig. Jeg følte jeg mærkede hende omkring uge 14-16 men så stoppede det ligesom igen. Min moderkage ligger foran så det er årsagen for mig. Ved de andre har jeg mærket det i hhv. Uge 17 og 14 og stort set daglig derefter. 

Anmeld Citér

31. marts 2022

Love Angel

Mor til 4
Mrs. skriver:

Jeg er 3 gangs gravid (kan ikke huske hvornår jeg mærkede med nr 2 - vi mistede ham i uge 21) 

med lille pigen nu, startede det omkring uge 16, og har kunne mærke hende regelmæssigt/dagligt siden. 

Jeg har fået afvide det er meget individuelt og afhænger af moderkageplacering, hvordan baby ligger, om baby puffer ud ad mod maven eller ind mod ryggen, samt mors vægt/størrelse. 

jeg har en bagud placeret moderkage, bmi på 18 før graviditet, hun har primært sparket udad eller nedad, og haft yndlingsside i Venstre side, også efter hun har vendt sig med hovedet nedad

Jeg er ked af dit tab

Og ja har hørt og læst at det kan være individuelt og at hvor moderkagen placering også har noget at sige. Og det er det jeg prøver at fortælle mig selv at det kan skyldes moderkagens placering.  
jeg er normal vægtig. Og siden jeg bliv gravid og indtil nu har jeg i alt har jeg taget 1 et halv kg på indtil videre. Mener ikke selv at det er voldsom vægtstigning når jeg er 17+4 idag. Men er i tvivl, måske er det for meget en stigning

og er det tydelig spark fra uge 16 du kunne mærke?

Anmeld Citér

31. marts 2022

Love Angel

Mor til 4
Annemette07 skriver:

Jeg er også 3. Gangs gravid og jeg har først mærket hende her 21+0 rigtig. Jeg følte jeg mærkede hende omkring uge 14-16 men så stoppede det ligesom igen. Min moderkage ligger foran så det er årsagen for mig. Ved de andre har jeg mærket det i hhv. Uge 17 og 14 og stort set daglig derefter. 

Hvor sjovt det også ligesom mig hvor jeg mente jeg følte babyen i uge 14 og 16.

og er det først i uge 21+0 at du ikke var i tvivl og det var rigtig spark?

Anmeld Citér

1. april 2022

fehår

Jeg er 3. gangs og mærkede først liv i uge 20. Det var dagligt fra 20+4. Moderkagen ligger mod maveskindet og er meget stor, så derfor mærkede jeg først liv sent.

Anmeld Citér

1. april 2022

Annemette07

Love Angel skriver:

Hvor sjovt det også ligesom mig hvor jeg mente jeg følte babyen i uge 14 og 16.

og er det først i uge 21+0 at du ikke var i tvivl og det var rigtig spark?

Ja. Ramte 21+0 tirsdag og det er først i mandags jeg mærkede det hvor jeg ikke var i tvivl. Har mærket hende flere gange dagligt siden, og der er jeg slet ikke i tvivl 

Anmeld Citér

1. april 2022

Mrs.

Love Angel skriver:

Jeg er ked af dit tab

Og ja har hørt og læst at det kan være individuelt og at hvor moderkagen placering også har noget at sige. Og det er det jeg prøver at fortælle mig selv at det kan skyldes moderkagens placering.  
jeg er normal vægtig. Og siden jeg bliv gravid og indtil nu har jeg i alt har jeg taget 1 et halv kg på indtil videre. Mener ikke selv at det er voldsom vægtstigning når jeg er 17+4 idag. Men er i tvivl, måske er det for meget en stigning

og er det tydelig spark fra uge 16 du kunne mærke?

Fra uge 16 var det “bobler” først omkring uge 20 blev det rigtige puf. 
Vægtstigning skal du ikke være bekymret for  

jeg var meget syg i starten og tabte mig 4 kg, omkring uge 16 havde jeg taget de 4 kg på igen, og først efter uge 20 er det begyndt at gå stærkt. Har taget 6 kg på nu (uge 32) ifht min oprindelige vægt, og hun har det fint derinde lægen sagde at baby skal nok tage hvad hun har brug for, den der mærker “manglende vægtstigning/tab” er mig. 

Anmeld Citér

1. april 2022

Soulaima

Med nr 1 var jeg omkring 19 uger henne

Nr 2 mærkede jeg ik - hun havde trisomi 18 og blev født 18+1

Nr 3 mærkede jeg da jeg var omkring 15 uger henne - sad til glukosebelastningstest og det fik gang i ham

Anmeld Citér

1. april 2022

Love Angel

Mor til 4

Det er vildt at læse at selvom man er 3 gangs gravid så kan man alligvelet vente længe inden man mærker liv. Tak til jer alle jer der har svaret. Jeg må nok være tålmodig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.