Mortil_en skriver:
Jeg skal have pks denne gang. Jeg er lidt nervøs for den spinalbedøvelse, hvor ondt gør det?
I papirerne fra sygehuset kan jeg se at man får en lokal bedøvende sprøjte først. Jeg husker lokal bedøvelse i huden som temmelig smertefuld den ene gang jeg har prøvet det
Derudover er jeg lidt nysgerrig på hvor lang tid indgrebet tager i alt? Og hvor lang tid går der ca fra baby er ude til man er syet og klar til at komme på opvågningen?
1. kejsersnit havde jeg en epiduralblokade og blev bedøvet yderligere i den pga. meget akut kejsersnit.
2. kejsersnit havde jeg mange veer(49. time), var mega træt og koncentrerede mig primært om det og tænkte ikke så meget over selve stikket, som var hurtigt overstået.
3. kejsersnit var planlagt. Der var jeg virkelig vågen og med i det hele. Det var en rigtig god oplevelse. Vi mødte stille og roligt ind på sygehuset. Fik skiftet tøj begge to og så kørt på operationsstuen.
Fra de startede de indledende forberedelser til kejsersnittet, til vi var på opvågningen gik der ca. 1,5 time tror jeg(uden at være 100% sikker). Fra baby var født til vi var på opvågningen gik der ca. 40 minutter.
Som en skriver, har jeg aldrig hørt om at børn ved kejsersnit ikke skriger, det har alle mine 3 gjort, så det kunne høres laaaaangt væk. 
Jeg var heller ikke længe på opvågningen efterfølgende og var frisk til at komme op at gå 3 timer efter jeg var kommet tilbage op barselsafsnittet. Og først på aftenen daffede vi hjem.
Det var en fed oplevelse fordi de to andre kejsersnit har været hhv. akut og uden fremgang og jeg derfor har været i fødsel i mange timer forinden. Her var jeg bare frisk og udhvilet og 100% med i hele forløbet.
Anmeld
Citér