Bekymringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2022

7held

Hej med jer

Jeg er i dag 5+5 og jeg kan mærke, at mine bekymringer for at miste vokser for hver dag.

Det er min første graviditet, jeg er 30 år gammel og det lykkedes i 2. forsøg. Det er som om jeg føler det har været for 'nemt' og det kan ikke være rigtigt (ja, det er ikke rationelt eller logisk).

Jeg har meget svært ved at glæde mig over graviditeten, da jeg ikke ser andet en de 'dårlige' historier om folk, der mister.

Prøver at lade være med at google og gætte på, hvor gode mine chancer er for ikke at miste, da jeg jo godt ved, at det simpelthen er uden for min kontrol OG at hvis graviditeten går til så er der en god grund til det. 

Mine tanker går meget på, at jeg er bange for at møde op til første scanning og så er der ikke noget at se. At jeg har mistet uden at vide det og har gået og glædet mig til noget, som ikke findes længere.

Har I mon nogle gode historier eller andre tips til en bekymret gravid?

Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2022

Anonym

Jeg vil bare fortælle dig, at du ikke er alene med bekymringerne  

Jeg er i dag 7+2 og jeg frygter virkelig at fosteret er gået til grunde eller at jeg abortere senere hen, men jeg forsøger at sige til mig selv, at så længe der ikke er blod så har jeg ikke grund til at tro det  Om det virker? Ikke helt, men det beroliger en lille smule. Jeg forsøger at holde fast i glæden ved at jeg er blevet gravid, det er trods alt med vilje, og give mig selv lov til at glæde mig  Samtidig omtaler jeg ikke fosteret som et foster herhjemme, måske af frygt og måske fordi jeg faktisk finder det at være gravid mærkeligt, så i stedet kalder jeg det for alien

Det er svært at undgå alle de uheldige historier om ufrivillig abort herinde, men forsøg virkelig at huske på at de fleste ikke ender med at abortere  

Anmeld Citér

28. marts 2022

Anonym

Køb en tidlig scanning hvis du er bekymret, det giver ro i maven

Anmeld Citér

28. marts 2022

B&J

Om det var den første eller 11år efter med nr to min hovede kunne springes af tanker men det er jo fordi vi elsker den lille spir i maven og det er nåede vi går og håber og drømmer om så klar vores hover bliver tosset. 
og især når der er så mange der mister deres guld

men sender dig alle mine tanker og alt er i orden i maven og stort tillykke med det lille spir

Anmeld Citér

28. marts 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Køb en tidlig scanning hvis du er bekymret, det giver ro i maven

Men hvornår kan man så slippe bekymringerne? Efter scanning hver anden dag? Tror en graviditet er en sund øvelse i alle de bekymringer der venter en resten af barnets liv. Selvom bekymringerne føles store nu, så bare vent til den første børnesygdom indtræffer, eller når feberen kører på 40 grader for 3. Dag i træk og dit lille barn ikke vil spise eller drikke. Eller når han begynder i børnehave og man ikke kan følge med 24/7. Den første fest, druktur, flytte hjemmefra. Tror ts skal øve sig i at trække vejret ned i maven og stole på at tingene nok skal gå. Og gør de ikke, så må man tage det derfra. Man bliver bims af at lade sorgerne komme på forskud. 

Anmeld Citér

28. marts 2022

Anonym

Minime2018 skriver:

Men hvornår kan man så slippe bekymringerne? Efter scanning hver anden dag? Tror en graviditet er en sund øvelse i alle de bekymringer der venter en resten af barnets liv. Selvom bekymringerne føles store nu, så bare vent til den første børnesygdom indtræffer, eller når feberen kører på 40 grader for 3. Dag i træk og dit lille barn ikke vil spise eller drikke. Eller når han begynder i børnehave og man ikke kan følge med 24/7. Den første fest, druktur, flytte hjemmefra. Tror ts skal øve sig i at trække vejret ned i maven og stole på at tingene nok skal gå. Og gør de ikke, så må man tage det derfra. Man bliver bims af at lade sorgerne komme på forskud. 

Jeg er stadig bekymret, det er min 3. Graviditet men 1.barn jeg finder ikke ro før den er blevet født og der er længe til nogen finder sikkert ro og andre gør ikke. 

Anmeld Citér

28. marts 2022

SassAs

Hvis du søger redskaber, kan jeg nævne metakognitiv terapi. 

Jeg prøver selv at hvile i at min graviditet nok skal gå, og nogle dage er jeg mere bekymret end andre. Jeg har oplevet at miste ved ekstrem for tidlig fødsel. Der er mange milepæle i en graviditet. 
jeg mener selv, at teyghedsskanninger kun giver et øjebliksbillede og ro, og det mere handler om hvor meget vi lader de negative tanker styre os. 
Du kan evt også kigge nærmere på den kognitive diamant. 
Det er synd at vi ikke “bare” kan nyde graviditeterne, for det fortjener vi alle sammen. 

Anmeld Citér

28. marts 2022

AnoMor

Jeg fandt ro efter nf scanningen. Også holdte jeg mig simpelthen bare væk fra skræk historier og huskede på at man hverken Lan gøre til eller fra uanset hvad der sker 

Anmeld Citér

28. marts 2022

Maximus4

Vil bare sende dig kram og god energi

Anmeld Citér

28. marts 2022

Anonym

Kære TS.

Det kan jeg godt forstå du er bekymret for. Da jeg blev gravid første gang, havde jeg slet ikke hørt nogle negative historier.

For mig betød de 2 streger på testen i uge 4, at vi skulle have en baby om 9 måneder.

Det var som du, den anden måned vi forsøgte, og vi fik en sund og rask baby ud af det.

Da jeg fik min yngste her for nogle år siden, havde jeg hørt mange flere historier om ting der kan gå galt - og jeg var hunderæd for at min graviditet var en mola graviditet, og at der nok var noget galt fordi jeg var så meget dårligere. Det gik også fint, og vores barn er sundt og raskt i dag.

Jeg er så priviligeret at jeg aldrig har prøvet andet, end at det lykkes hurtigt, og at der kommer en baby ud af det.

Den slags historier er der jo også en del af - men det er klart at man ikke nødvendigvis går og smækker dem op i hovedet på dem, der har oplevet noget andet. Det er jo et emne hvor man prøver at passe på andres følelser også..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.