(Ikke for sarte sjæle)
Hej alle sammen.
Jeg håber nogen måske kan gøre mig klogere.
Min kæreste og jeg er igang med ivf og jeg fik taget ti æg ud, hvoraf et blev lagt op lørdag i sidste uge. Dvs. For otte dage siden. Jeg havde det fint efter udtagningen. I torsdags begyndte jeg så at få ondt i maven og fredag begyndte maven så at blive lidt udspilet og mine ellers så bløde mave er blevet meget hård. Det føles som om jeg går og spænder mine knap eksisterende mavemuskler. Det gør ondt i maven når jeg går for meget, specielt hvis det er ujævnt. Så det stoppede jeg med. Derudover er min hvilepuls en del højere end normalt. Laveste på et døgn iflg. Mit ur er normalt 57-59 og nu er den på 70 og den kommer af og til op i 90'erne og min vægt er 1 kg højere end normalt, men tænker det må være fordi der ikke er kommet så meget ud. Jeg er ikke meget dårlig, bare utilpas. Nå, men jeg har været på toilettet hvor dag, dog er der ikke kommet så meget som der plejer, men det er ikke hårdt. Jeg har murren I underlivet men er ikke øm når jeg trykker ved æggestokkene. Så jeg tænkte at jeg jo så må være forstoppet pga hormonerne, da jeg ikke synes det giver mening at jeg skulle være overstimuleret når jeg "kun" har fået taget ti æg ud af i alt 10 folikler. Jeg er heller ikke blevet oplyst om at det var noget jeg skulle være obs på. Me det, der så under mig er, at jeg så forsøgte mig med sveskejuice idag. (her skal sarte sjæle ikke læse med mere, jeg undskylder detaljerne) men der kommer kun brunt vand ud. Det er så det, der undrer mig. Er der nogen der har prøvet det samme og været forstoppet alligevel? Jeg har meget dårlige erfaringer med den gynækologiske afdeling på det lokale sygehus og derfor har jeg ikke ringet til lægevagten, for de ville nok sende mig derud og som sagt er jeg jo ikke meget dårlig og jeg ringer selvfølgelig til fertilitetsklinikken i morgen. Men indtil da er jeg bare nysgerrig på om nogen har prøvet lignende? Kan det være overstimulation med det antal æg og når man ikke er øm I æggestokkene?
Anmeld
Citér