Kvalme og fortælle familien det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. marts 2022

MorTilToFantastiskeBørn

Hej 

Jeg er mor til to børn på 3 og 6 år, og jeg er gravid for 3. gang. Planen var, at vi først ville fortælle børnene og vores familie om graviditeten efter NF scanning, men nu er det blevet sådan, at jeg har fået en ond kvalme fra morgen til aften. Jeg er kun 7+1, og vi er simpelthen i tvivl, om det er alt alt for tidligt at fortælle det til vores børn og til omverdenen, eller om vi bare skal gøre det for at undgå, at folk selv regner det ud, når jeg er så skidt tilpas. Det vil også være nemmere at kunne tage med til arrangementer, hvis jeg kan sige, at jeg altså ikke fejler noget, der smitter

Hvad synes I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg var dårlig i døgndrift og vi valgte først at sige det til børne efter nf. 

Mest fordi hvis der var noget i vejen med baby, så vi sagde at mor havde ondt i maven hvis de spurgte.

Jeg valgte at blive væk fra en fødselsdag hvor de andre tog afsted, vi sagde jeg havde fået madforgiftning  

Anmeld Citér

25. marts 2022

Anonym

Det er da vel fint at fortælle dem. Hvorfor vente? Skulle noget gå galt får du alligevel brug for at fortælle dine nære det måske? Jeg kan slet ikke se nogen grund til at vente.. 

Anmeld Citér

25. marts 2022

MorTilToFantastiskeBørn

Anonym skriver:

Det er da vel fint at fortælle dem. Hvorfor vente? Skulle noget gå galt får du alligevel brug for at fortælle dine nære det måske? Jeg kan slet ikke se nogen grund til at vente.. 

Ja, så ville vi fortælle familien det, hvis der gik galt alligevel. Vi ville nok ikke fortælle det til børnene, hvis der gik galt, og de ikke vidste noget i forvejen.

Hvornår fortalte du det selv til din familie og venner?

Anmeld Citér

25. marts 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg fortalte det næsten med det samme til dem omkring mig. Det er jo “bare” en graviditet, ikke en statshemmelighed :-D

Hvis der er noget galt med baby, så har I også forståelse fra venner og familie, hvis de vidste I glædede jer.

Anmeld Citér

25. marts 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MorTilToFantastiskeBørn skriver:

Hej 

Jeg er mor til to børn på 3 og 6 år, og jeg er gravid for 3. gang. Planen var, at vi først ville fortælle børnene og vores familie om graviditeten efter NF scanning, men nu er det blevet sådan, at jeg har fået en ond kvalme fra morgen til aften. Jeg er kun 7+1, og vi er simpelthen i tvivl, om det er alt alt for tidligt at fortælle det til vores børn og til omverdenen, eller om vi bare skal gøre det for at undgå, at folk selv regner det ud, når jeg er så skidt tilpas. Det vil også være nemmere at kunne tage med til arrangementer, hvis jeg kan sige, at jeg altså ikke fejler noget, der smitter

Hvad synes I? 

Jeg fortalte min familie ret hurtigt om graviditeten begge gange. Min ældste fik det at vide da jeg var 8 uger henne med lillesøster, fordi jeg kastede op i døgndrift og hun blev bange for om jeg var alvorligt syg. 

Så ja jeg ville nok bare fortælle det til børn og familie.

Anmeld Citér

25. marts 2022

Anonym

Ja, så ville vi fortælle familien det, hvis der gik galt alligevel. Vi ville nok ikke fortælle det til børnene, hvis der gik galt, og de ikke vidste noget i forvejen.

Hvornår fortalte du det selv til din familie og venner?

Den allernærmeste familie fik det af vide omkring uge 8 fordi jeg havde så voldsom kvalme - altså dem jeg var ganske tætte med og så næsten ugentligt.. Men venner fik det først af vide efter NF

Anmeld Citér

25. marts 2022

Anonym

Jeg er typen der ikke fortæller noget, så jeg havde ikke fortalt det. 
Min mand og jeg har været igennem fertilitetsbehandling med 3. barn efterfølgende forsøgt endnu en graviditet, haft en med en spontan abort og en med en graviditet uden for livmoderen med fjernelse af æggeleder. Men det er kun min tætteste veninde der ved det, ellers har vi ikke involveret familie. 

Personligt synes jeg det er besværligt og jeg har ikke lyst til bekymringen/opmærksomheden omkring det. 

Intet skal forstås negativt, for jeg synes helt bestemt at man skal gøre det der føles mest rigtigt.

Anmeld Citér

25. marts 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym

Hej 

Hvad synes I? 

Man skal gøre lige præcis det der føles mest rigtigt. Det ene er ikke mere rigtigt/forkert end det andet

Vi har mistet 3 gange før, og været i udredning for gentagne graviditetstab. De nærmeste i familien, og nogle venner ved det.

Denne gang har vi valgt at fortælle de nærmeste i familien at jeg er gravid for 4. gang, efter vi så hjerteblink omkring 6+3. 
Vi ville alligevel dele det med dem hvis det skulle gå galt igen. Derudover har jeg også været rimelig plaget af kvalme siden 5+2 ca., og efterfølgende med lidt opkast, og ingen appetit. Så det ville nok være svært at skjule

Og det har føltes helt rigtig at fortælle dem det! De nærmeste venner får det af vide efter NF, og tænker resten af omverdenen efter tidlig kønsscanning - men nu må vi se

Anmeld Citér

31. marts 2022

Anonym

Vi fortalte vores forældre det før NF, men ikke vores datter. Hun troede bare mor var lidt syg i en periode. Der er jo kun 5 uger til NF. Jeg ville sige det til min mor/far og svigerfamilie, så de kan komme lidt på banen og aflaste. Og så vente med børnene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.