MorTilToFantastiskeBørn skriver:
Hej
Jeg er mor til to børn på 3 og 6 år, og jeg er gravid for 3. gang. Planen var, at vi først ville fortælle børnene og vores familie om graviditeten efter NF scanning, men nu er det blevet sådan, at jeg har fået en ond kvalme fra morgen til aften. Jeg er kun 7+1, og vi er simpelthen i tvivl, om det er alt alt for tidligt at fortælle det til vores børn og til omverdenen, eller om vi bare skal gøre det for at undgå, at folk selv regner det ud, når jeg er så skidt tilpas. Det vil også være nemmere at kunne tage med til arrangementer, hvis jeg kan sige, at jeg altså ikke fejler noget, der smitter 
Hvad synes I?
Man skal gøre lige præcis det der føles mest rigtigt. Det ene er ikke mere rigtigt/forkert end det andet 
Vi har mistet 3 gange før, og været i udredning for gentagne graviditetstab. De nærmeste i familien, og nogle venner ved det.
Denne gang har vi valgt at fortælle de nærmeste i familien at jeg er gravid for 4. gang, efter vi så hjerteblink omkring 6+3.
Vi ville alligevel dele det med dem hvis det skulle gå galt igen. Derudover har jeg også været rimelig plaget af kvalme siden 5+2 ca., og efterfølgende med lidt opkast, og ingen appetit. Så det ville nok være svært at skjule 
Og det har føltes helt rigtig at fortælle dem det! De nærmeste venner får det af vide efter NF, og tænker resten af omverdenen efter tidlig kønsscanning - men nu må vi se 
Anmeld
Citér