Hvad betyder dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.004 visninger
12 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. marts 2022

Anonym trådstarter

Er 9+0 idag og fik lavet vandrejournal igår og har fået dette jeg ikke forstår. Skal nok ringe til lægen i morgen, men nogle der ved det.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2022

Anonym trådstarter

Skal lige siges jeg har væres til scanning to gange og alt er som det skal være så sent som for under en uge siden.

Anmeld Citér

24. marts 2022

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Anonym skriver:

Skal lige siges jeg har væres til scanning to gange og alt er som det skal være så sent som for under en uge siden.

Det er til nakkefoldscanning du kan ikke bruge det til noget

Anmeld Citér

24. marts 2022

Anonym trådstarter

Nej. Jeg ved det jo egentlig godt. Men hold kæft det giver lige en mavepuster

vi har prøvet i 4 år og kan slet ikke overskue tanken om hvad nu hvis…

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym

Hmm det er lavt. Mit var 9,47 det var en MA og 16,2, det var en trisomi 13. Lægen ved ofte ingenting om det hcg tal.
Det skal helst ligge på omkring de 50-100, det har læst mig frem til dengang. 
En scanning så tidlig kan ikke vise kromosomfejl. Kun et levende foster eller et der er gået til grunde. Mit foster var levende men NF viste flere fejl.

Anmeld Citér

26. marts 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Hmm det er lavt. Mit var 9,47 det var en MA og 16,2, det var en trisomi 13. Lægen ved ofte ingenting om det hcg tal.
Det skal helst ligge på omkring de 50-100, det har læst mig frem til dengang. 
En scanning så tidlig kan ikke vise kromosomfejl. Kun et levende foster eller et der er gået til grunde. Mit foster var levende men NF viste flere fejl.

Sikke et ubrugeligt svar. 

Hvad “du har læst dig frem til” er ikke særlig brugbart og skaber potentielt endnu mere bekymring hos trådstarter.

Lægen - eller du - ved ingenting om disse tal, for de kan  kun bruges sammen med NF og alle de parametre, der tæller med her. Heriblandt trådstarters alder mm.

Så måske du skal overveje om dit svar er 1) fagligt korrekt 2) gør noget godt for trådstarter. Og ellers overveje at skrive noget andet... 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Kastanje

Det er fint nok at man som lægmand kan se sine tal … men hold nu op hvor skaber det mere urolighed en svar. 
Det tal du henviser til er ikke alm HCG som til at starte med skal være over 50 ved 4 +0 ca. 

Du kan ikke bruge tallet til noget - det er ifht nakkefold… let it go og nyd den gode scanning og fine baby. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Kastanje

Og nej jeg ville heller ikke spørge min private læge - de aner typisk ikke en dyt om det er min erfaring. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. 
Jeg får jo svar som jeg spørger på om det brugbart eller ej. 
Jeg har snakket med en overlæge, som sagde alle tallene var normale. Beta hcg er ikke det samme som almindelig hcg. Overhovedet. 
med to tal (lave eller ej) lå indenfor normalt område og man kunne ikke sige en skid ud fra de to tal før de omregnet med alder, vægt, nakkefolden i en tabel. Så jeg vælger at smide det ud af hovedet indtil NF. 

Der er også lavet notat på min sundhed fra en overlæge fra svanger ambulatoriet der skriver alt normalt, ift. vandrejournal og prøverne, dog med lidt forhøjet blodtryk. 

Vi skal til scanning her om et par timer og forhåbentlig se liv for 3. Gang og at den vokser og trives som den skal. 

Også må vi krydse for NF går som den skal

Jeg er ekstrem nervøs for at den fejler noget pga de tal, men jeg håber jordemoderen idag kan berolige mig lidt

Anmeld Citér

26. marts 2022

Kastanje

Men tallet lå inden for normalområde? Hvorfor så nervøs..? Det skal da i hvert fald ikke være pga tallet. Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.