Gynækologisk undersøgelse, skader det fosteret ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

595 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. marts 2022

Anonym trådstarter

Ja det sikkert et åndsvagt spørgsmål. 
Men jeg er blevet henvist til Svangre amb. og er blevet indkaldt til hospitalet. 

Her står der jeg skal have foretaget en gynækologisk undersøgelse, og måske en ultralydsundersøgelse. 

Derudover står der, at hvis lægen vurdere jeg skal opereres, så skal jeg også blive til blodprøver. 
- det tænker jeg må være et standard skriv der bare står, for jeg skal jo ikke til operation overhovedet ? 

Men nu går mine tanker jo på, om sådan en gynækologisk undersøgelse, kan skade fosteret ? 
De jo ikke alle altid lige blødhåndet når de gør det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Men jeg er blevet henvist til Svangre amb. og er blevet indkaldt til hospitalet. 

Her står der jeg skal have foretaget en gynækologisk undersøgelse, og måske en ultralydsundersøgelse. 

Derudover står der, at hvis lægen vurdere jeg skal opereres, så skal jeg også blive til blodprøver. 
- det tænker jeg må være et standard skriv der bare står, for jeg skal jo ikke til operation overhovedet ? 

Men nu går mine tanker jo på, om sådan en gynækologisk undersøgelse, kan skade fosteret ? 

Nej, en gynækologisk undersøgelse skader ikke fostret. Dit barn ligger trygt og godt og lægen kommer ikke til at kunne røre barnet med nogen instrumenter uanset hvor hårdhændet personen er

Anmeld Citér

24. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor er du henvist til svangreambulatoriet? 

Fejler du eller fostret noget?

Tænker netop svangreambulatoriet har kendskab til at undgå at skade et foster. Det er jo deres job. Jeg ville ikke være nervøs. 

Anmeld Citér

24. marts 2022

Anonym trådstarter

Nej der skulle ikke være noget i vejen. Grundet til min læge henviste mig, var fordi jeg havde en MA. Som var en oplevelse der for mig var rigtig ubehagelig. 

Derfor havde jeg henvendt mig til min læge, omkring min angst omkring det skulle gå galt igen. 

Og derfor mente han jeg skulle henvises til svangre amb. ? 

Jeg troede måske bare det var til en samtale.. og ikke en masse undersøgelse.

Anmeld Citér

24. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Nej der skulle ikke være noget i vejen. Grundet til min læge henviste mig, var fordi jeg havde en MA. Som var en oplevelse der for mig var rigtig ubehagelig. 

Derfor havde jeg henvendt mig til min læge, omkring min angst omkring det skulle gå galt igen. 

Og derfor mente han jeg skulle henvises til svangre amb. ? 

Jeg troede måske bare det var til en samtale.. og ikke en masse undersøgelse.

Jeg har også haft en MA. Det er bestemt ikke sjovt . Og da jeg blev gravid igen var jeg også nervøs. Men har nu en pige på 1,5 år. Måske du kunne kontakte dem og høre om, hvad der skal ske når du kommer derud?

Anmeld Citér

24. marts 2022

Kastanje

Øh… hvad skulle skade..? Der laves dagligt tonsvis af indvendige undersøgelser. 
Så- nej det skader ikke 

Rettet :  .. havde ikke læst de andre svar. Du skal sikkert både tale og undersøges for at blive beroliget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.