Dræn og sorog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.120 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. marts 2022

Anonym trådstarter

Hejsa. Mit barn på 2,5 år fik lagt dræn i fredags. Mit barns institution bemærkede en manglende sproglige udvikling hos ham, og jeg må da indrømme, at jeg også selv har bemærket, at han udtaler ord lidt utydeligt og samtidig ikke taler i lange sætninger men bruger et eller max to ord, når han prøver at kommunikere. Er der nogle, som kan trøste mig lidt og fortælle, om jeres børns sproglige udvikling blev bedre efter dræn? Eller bare generelt? Jeg frygter, at drænet overhovedet ikke afhjælper det problem, og han måske bare er langsom og har brug for støtte. Vi taler meget til ham derhjemme og prøver at få ham til at gentage ord, men det er bare som om, at han ingen interesse har :-( kan nogen genkende dette- og trøste mig med, at det bliver bedre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min datter fik lagt dræn da hun var 2 år. Hun sagde stort set ingenting kun enkelte ord og slet ikke sætninger. Der gik en mdr fra dræn til hun snakkede i sætninger.

Så her var drænene stor hjælp.

Anmeld Citér

19. marts 2022

Anonym trådstarter

Åh det lyder helt betryggende og fantastisk. Håber det samme sker her

Anmeld Citér

19. marts 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Min dreng scorede ret lavt i en sprogprøve i starten af børnehavetiden. Han fik dræn efter det. Nu er han knapt syv år og er rigtig langt fremme sprogligt med et stort ordforråd og et nuanceret sprog. 
Så væsken i ørerne kan altså påvirke udviklingen rigtig meget.

Jeg tænker også, det er helt naturligt, hvis han har svært ved at høre, at han ikke synes det er sjovt at øve sprog. Hvis man nu forestiller sig, at man skal gentage noget, som nogen siger, mens man holder sig for ørerne eller på den anden side af en dør, ville jeg i hvert fald også synes, det var en kedelig og svær opgave

Anmeld Citér

20. marts 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Da min søn startede i børnehave kunne han ikke engang sige "mor", altså nærmest ikke et sprog. På det tidspunkt havde han fået dræn et par gange. Så det kan også være en lang proces. Det håber jeg ikke det bliver for jer i dag er han 5 år, og ligger sprogligt over sin alder både i ordforråd og sprogforståelse. 

Desværre bøvler han stadig med ørerne, og skal måske ind og have dræn igen i næste måned.. når han får væske på ørerne kan vi med det samme høre det på hans udtale. 

Vi har trænet rigtig meget lyde herhjemme, og det har givet pote . 

Anmeld Citér

20. marts 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Hejsa. Mit barn på 2,5 år fik lagt dræn i fredags. Mit barns institution bemærkede en manglende sproglige udvikling hos ham, og jeg må da indrømme, at jeg også selv har bemærket, at han udtaler ord lidt utydeligt og samtidig ikke taler i lange sætninger men bruger et eller max to ord, når han prøver at kommunikere. Er der nogle, som kan trøste mig lidt og fortælle, om jeres børns sproglige udvikling blev bedre efter dræn? Eller bare generelt? Jeg frygter, at drænet overhovedet ikke afhjælper det problem, og han måske bare er langsom og har brug for støtte. Vi taler meget til ham derhjemme og prøver at få ham til at gentage ord, men det er bare som om, at han ingen interesse har :-( kan nogen genkende dette- og trøste mig med, at det bliver bedre?

Du skal forestille dig, at man med væske på ørene hører lige så dårligt, som hvis du har propper på begge ører du forsøger at udligne efter en flytur. Mine sønner er begge ørebørn, og her kom der en hurtig udvikling mht sprog efter dræn. 

Anmeld Citér

20. marts 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar alle sammen. I dag opdagede jeg, at drænet i det ene øre allerede er faldet ud og der løber en masse væske ud af øret. Er det ikke meget tidligt at det ryger ud nu, når det blev lagt i i fredags?

Anmeld Citér

20. marts 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Tak for jeres svar alle sammen. I dag opdagede jeg, at drænet i det ene øre allerede er faldet ud og der løber en masse væske ud af øret. Er det ikke meget tidligt at det ryger ud nu, når det blev lagt i i fredags?

Jo… kontakt læge. Måske skal der lægges et nyt.

Anmeld Citér

20. marts 2022

Girafmor

Vores ene datter fik dræn, og her kom den sproglige udvikling også indenfor et par måneder.
Som en anden skriver: kontakt lægen, det er ikke meningen at drænet skal falde ud allerede efter få dage.

Anmeld Citér

20. marts 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer
Anonym skriver:

Har du set drænet jeg har aldrig fundet drænet ved min unger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.