Sommerferie 2022..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Kanotur med overnatning i shelters og telt. Det er så hyggeligt

Og så er vi inviteret ud og sejle med bedsteforældre på deres båd, som er lidt ligesom en campingvogn med lille køkken, badeværelse og 2 værelser. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2022

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Vi skal to uger til Sydspanien og skal bo i to forskellige badebyer - ren afslapning. Vi skal også tre dage til Fanø og et par dage til Hamborg. Vi er to voksne og to drenge på 10 og 15 år. 

Anmeld Citér

19. marts 2022

Hanspige

Profilbillede for Hanspige

Vi tager til London

Anmeld Citér

25. marts 2022

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Vi mangler inspiration.. 
Hvad skal I i jeres sommerferie? 
Vi har en udenlands rejse i maj- og vi er 2 voksne og 4 friske knejter.. 

Roskilde festival, Sverige med alle ungerne og et sommerhus i Jylland med min mor 

Anmeld Citér

25. marts 2022

Anonym

Vi bor lige ved siden af Jesperhus, så vi springer rejser over og benytter os af parken Og så skal vi selvfølgelig bade ved Limfjorden. Glæden ved at bo på landet

Anmeld Citér

25. marts 2022

Tjuhej

Profilbillede for Tjuhej

Mobilehome på en stor camping plads i Italien  Det er 3. gang vi skal til samme sted. Det er så fedt med den frihed og børnene elsker det

Anmeld Citér

26. marts 2022

SofiaMik

Tjuhej skriver:

Mobilehome på en stor camping plads i Italien  Det er 3. gang vi skal til samme sted. Det er så fedt med den frihed og børnene elsker det

Det kunne jeg rigtig godt tænke mig. Vil du fortælle hvad pladsen hedder, hvordan i kommer derned (bil el fly) og booker i selv?

Hvordan med børn, hvis vaccinepas udløber inden? Regner i med at lokale restriktioner forsvinder? Eller undgår i bare at spise ude/gå på museum osv.? / tester hveranden dag?

Anmeld Citér

27. marts 2022

Tjuhej

Profilbillede for Tjuhej
SofiaMik skriver:

Det kunne jeg rigtig godt tænke mig. Vil du fortælle hvad pladsen hedder, hvordan i kommer derned (bil el fly) og booker i selv?

Hvordan med børn, hvis vaccinepas udløber inden? Regner i med at lokale restriktioner forsvinder? Eller undgår i bare at spise ude/gå på museum osv.? / tester hveranden dag?

Pra delle torri hedder pladsen. Vi kører derned, med en enkelt overnatning på vejen. Og så en masse pauser. Vi har 3 børn, så de skal jævnligt have luft så de ikke bliver uvenner om pladsen på bagsædet  Vi har dog snakket om at flyve derned, men tror det bliver for dyrt at leje bil osv. 

Mht vaccine, er vores børn ikke vaccinerede. Reglerne lige pt er at de skal fremvise en negativ PCR, så det gør vi bare. Vi spiser på pladsen, hvor de sidst vi var der (også under corona) ikke tjekkede, andet end da vi ankom. Og ellers tager vi bare maden med hjem. Og ja, hvis vi skal ud i byen og spise, eller andre seværdigheder, så får vi ungerne testet (de kan blive testet på pladsen, dog lidt dyrt). Men vi plejer for det meste bare at være på pladsen, da der er masser at lave. Så det er måske kun en enkelt dage eller 2, vi tager på udflugt. Men ja, vi regner lidt med de lokale restriktioner lidt forsvinder i sommermånederne. De er også ret afhængige af turister i de områder. Alle de andre år, har de lempet på restriktionerne i maj-september. Så det er lidt et sats. Vi plejer at booke hos dem direkte, men i år har vi booket gennem fri ferie. Men det var fordi vi var for langsomme. Man skal helst være i ret god tid med at bestille. Især når vi har 3 børn, og helst vil have 3 soverum, opvasker osv...

Vi elsker i hvertfald den frihed der er. Børnene har løbehjul med, så de drøner rundt på pladsen (meget af den er bilfri). Og der er mange legepladser, et lille "tivoli" hvor der er hoppeborge, lidt forlystelser og masser af liv. Aftenunderholdning, butikker og et marked én gang om ugen. Og så leger de jo på kryds og tværs med andre børn fra alle mulige lande. Og ja, så er der en del andre danskere. Flere tager afsted flere år i træk.  

Anmeld Citér

27. marts 2022

Anonym

Jeg bor i Italien. Restriktionerne bliver allerede reduceret kraftigt her d. 1 april, så du ikke skal være vaccineret, altså bruge super green pass, til de fleste aktiviteter, men kan nøjes med en test eller helt undvære green pass. Dem under 12 dem er undtaget for det uanset. 

Der vil nok stadig være nogle restriktioner i sommeren, men de har en interesse i lempelser. Masker burde fjernes d. 1 maj. Måske bliver der i visse situationer. Det samme med test i visse situationer. 

Anmeld Citér

28. marts 2022

SofiaMik

Pra delle torri hedder pladsen. Vi kører derned, med en enkelt overnatning på vejen. Og så en masse pauser. Vi har 3 børn, så de skal jævnligt have luft så de ikke bliver uvenner om pladsen på bagsædet  Vi har dog snakket om at flyve derned, men tror det bliver for dyrt at leje bil osv. 

Mht vaccine, er vores børn ikke vaccinerede. Reglerne lige pt er at de skal fremvise en negativ PCR, så det gør vi bare. Vi spiser på pladsen, hvor de sidst vi var der (også under corona) ikke tjekkede, andet end da vi ankom. Og ellers tager vi bare maden med hjem. Og ja, hvis vi skal ud i byen og spise, eller andre seværdigheder, så får vi ungerne testet (de kan blive testet på pladsen, dog lidt dyrt). Men vi plejer for det meste bare at være på pladsen, da der er masser at lave. Så det er måske kun en enkelt dage eller 2, vi tager på udflugt. Men ja, vi regner lidt med de lokale restriktioner lidt forsvinder i sommermånederne. De er også ret afhængige af turister i de områder. Alle de andre år, har de lempet på restriktionerne i maj-september. Så det er lidt et sats. Vi plejer at booke hos dem direkte, men i år har vi booket gennem fri ferie. Men det var fordi vi var for langsomme. Man skal helst være i ret god tid med at bestille. Især når vi har 3 børn, og helst vil have 3 soverum, opvasker osv...

Vi elsker i hvertfald den frihed der er. Børnene har løbehjul med, så de drøner rundt på pladsen (meget af den er bilfri). Og der er mange legepladser, et lille "tivoli" hvor der er hoppeborge, lidt forlystelser og masser af liv. Aftenunderholdning, butikker og et marked én gang om ugen. Og så leger de jo på kryds og tværs med andre børn fra alle mulige lande. Og ja, så er der en del andre danskere. Flere tager afsted flere år i træk.  

Tusind tak for svar. Min mand er ikke for begejstret ved restriktioner overhovedet, så prøver at afvente til fredag og se om de fjerner noget. 

Har også kigget på de pladser,  der ligger på lido'en, da vi gerne vil opleve Venedig.

Men synes jo nok, jeg kan regne ud, at hvis vi kører derned, så kommer det til at koste lige så meget som at flyve + overnatning undervejs pga. de høje benzinpriser. Jeg læste, at man skulle regne med 2,5 kr pr km + vejafgifter og overnatning og det var før prisstigningen. Tænker kun vi skal fra lufthavnen til pladsen og tilbage + se Venedig (taxi)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.