Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Milla1992 skriver:
Hej alle sammen.
Nu er jeg endelig blevet gravid og selvom jeg endnu ikke døjer med kvalme, så har jeg svært ved at finde lyst til at spise. Sådan var det også inden graviditeten, men jeg føler nu at det er endnu vigtigere at jeg husker at spise
Et andet problem er, at en god del af den mad jeg nyder, er mad som man frarådes at spise.
Det skal nævnes at jeg ikke undervægtig, men måske en lille smule overvægtig.
Så mit spørgsmål er egentlig om der er nogen som har forslag til lækker og nem morgenmad eller frokost? Det er nemlig de to måltider jeg har nemmest ved at udskyde eller helt springe over. Jeg kan ikke svare på, hvorfor jeg ikke har lyst til at mad, da det ikke skyldes manglende sult.
Hvis du ikke har lyst til mad og at spise, så overvej at lav snack skåle der kan stå og så kan du tage når du kommer forbi fremfor et decideret måltid...
det hjalp mig med at undgå at spise alle de forkerte ting ;)
snackskåle bestående af:
Peberfrugt, agurk, gulerod, melon, Kiks, knækbrød i små stykker med f.eks. smør på, Hjemmelavet granola(fint ord for en form for ristet müsli), Havregrød.
find nogle müslibarer du synes du kan lide og hav dem liggende...
det kan være svært at overskue at spise et helt måltid, specielt hvis man som jeg er social spiser og er alene hjemme.. så hjælper det med snackstørrelse for så kan jeg spise i mens jeg laver andet fremfor at skulle sidde stille og bare spise...
Anmeld
Citér