Strejke og børnepasning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. april 2008

Honningblomst

Hvordan ser det ud hos jer...bliver I også ramt?
I Bertrams børnehave har jeg lige læst, at der kun er åbent fra 6.30-14 hver dag, Heldigvis kunne det ikke passe bedre her med tider og skole, så intet problem.
Hvordan ser det ud hos jer..??
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2008

Doktor Doolittle

Foreløbig holder de åbent. Børnehaven regner dog med at strejke på et tidspunkt, de ved bare ikke helt hvornår endnu. Jeg læste på FOAS hjemmeside i dag at pædagogmedhjælperne strejker, i al fald i København. Det betyder, at et vist antal børn i alle institutioner i Københavns området vil få besked på først at vise sig efter strejken er overstået. Det er jo bare super! Michael skal på kongres næste uge og jeg er jo læge og har fra hospitalets side fået at vide, at jeg endda kan blive kaldt ekstra ind fordi sygeplejerskerne også strejker :'( GYS jeg håber ikke det bliver alt for slemt. Knus Tina

Anmeld

14. april 2008

H+S Skjolgborg.

mine børns holder ikke strejke det er korsør min søn går og dalmose min datter går.

Anmeld

14. april 2008

Rasmine

Strejker de i Viborg?
-Hvor ser I hvor de strejker?

Anmeld

14. april 2008

Christinahr

I vores vuggestue går det ud over børnehave børnene. Kommune har vedtaget det er de ældste det skal gå ud over ((?)) mystisk.... Men rigtig lækkert for mig der så kan afl i vuggestue
:P

Anmeld

14. april 2008

Pia.

Her holder de åbent for 08.30-15.30 og har bedt de forældre som har muligheden om at finde andre pasningsmuligheder... så de har åbent, men ikke 100%

KNUS

Anmeld

15. april 2008

Munder

Hos os i Rudersdal, vil vi kun kunne aflevere nogle dage. De dage jeg kan aflevere, vil der være rigtig mange børn om få pædagoger, så jeg er spændt på, hvordan det kommer til at køre - hvis de får problemer er det de mindste (altså Andrea) der bliver ringet hjem.

Derudover er madordningen lukket, så vi skal selv have mad med, men det er jo det mindste.

:) Dorte

Anmeld

15. april 2008

Jan9e D

Ja, her på frederiksberg ved vi endnu ikke så meget, hvilket er enormt frustrende. Jeg ved at vi er strejke ramt fra i morgen, men vi ved endnu ikke hvilke børn der kan passes, og i hviket omfang. De har et udspil om at den 1 uge er det de børn fra d 1 - 10 der kan passes, ect de følgende uger. dvs at som udspillet er nu vil Mathine kunne passes i næste uge.

Personligt rammer det ikke mig så meget, da jeg jo er sygmeldt. Men det bliver jo hårdt at have hende hjemme, men jeg skal nok klare det. hun er jo ikke den eneste der er hjemme, og derved kan vi jo tage på LP og lege med de andre børn. Men min exmand arbejder jo, og vil slf meget gerne vide noget. Da han jo er selvstændig og skal skaffe pasning til Mathine. Jeg ville jo grene hjælpe ham men Mathine hat meget svært ved at klare de skift mellem ham og jeg og hun ved jo lige præsis hvor mange gange hun skal sove hos hvre af os inden hun skal hjem til den anden.

Jeg har dog lovet en af forældrene fra VS at passe hendes datter i morgen da hun skal til eksamen. Og hun skal bestemt ikke stå uden pasningsmuligheder.

Kh Jannie

Anmeld

15. april 2008

Pia.

[citat][f][småt]Jannie Danielsen skriver:[/småt][/f] Ja, her på frederiksberg ved vi endnu ikke så meget, hvilket er enormt frustrende. Jeg ved at vi er strejke ramt fra i morgen, men vi ved endnu ikke hvilke børn der kan passes, og i hviket omfang. De har et udspil om at den 1 uge er det de børn fra d 1 - 10 der kan passes, ect de følgende uger. dvs at som udspillet er nu vil Mathine kunne passes i næste uge. Personligt rammer det ikke mig så meget, da jeg jo er sygmeldt. Men det bliver jo hårdt at have hende hjemme, men jeg skal nok klare det. hun er jo ikke den eneste der er hjemme, og derved kan vi jo tage på LP og lege med de andre børn. Men min exmand arbejder jo, og vil slf meget gerne vide noget. Da han jo er selvstændig og skal skaffe pasning til Mathine. Jeg ville jo grene hjælpe ham men Mathine hat meget svært ved at klare de skift mellem ham og jeg og hun ved jo lige præsis hvor mange gange hun skal sove hos hvre af os inden hun skal hjem til den anden. Jeg har dog lovet en af forældrene fra VS at passe hendes datter i morgen da hun skal til eksamen. Og hun skal bestemt ikke stå uden pasningsmuligheder. Kh Jannie[/citat] Ja vi må hjælpe hinanden... Jeg får også Mikkel's veninde her hjem i morgen tidlig så jeg kan aflevere dem i skole 8.30 og så hente dem igen 13.15 og det samme torsdag .... jeg er spændt på hvor længe det her kommer til at stå på, jeg har jo samtaler med mine nye børn og forældre og besøg i legestue i næste uge, så jeg må da indrømme jeg ville være ked af at starte op med strejkende kollegaer !!! :S Mille og Mads holder fri ind til det hele køre normalt igen... Hvordan har du det ellers Jannie ? Håber alt går godt..(H) Knus Pia

Anmeld

15. april 2008

Honningblomst

Så blev det ændret IGEN. Viser sig at børnehaverne skal have fuldt åbent og bare sortere i børnene. Vi er så uheldige at første uge hjemme er for de store børn, så nu skal jeg have Bertram med i praktik,,,men han vil helt sikkert elske det.:)

Men sjovt at de ikke kan blive enige, vi sendte seddel med vores børn i dag og den kan de så ikke regne med alligevel...hmm.

Pia, jeg tror ikke på strejken varer så længe og jeg har fri næste tirsdag, derfor Konrad ikke kommer...så skal der da ske noget usædvanligt, men har endnu ikke haft ham afsted på en fridag og det regner jeg heller ikke med sker.;)

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.