Indkaldelse til jobsamtale I kommune

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2022

Anonym

Først og fremmest pøj pøj med samtalen

Jeg kunne forestille mig, at det var et par små opgaver, hvor de kan se din skriftlige kunnen og hvordan du generelt staver.

I kontorfaget foregår meget kommunikation via mail. Derfor er det dæleme vigtigt, at de ansatte kan både kommunikere fornuftigt men også stave

Du kunne i princippet have fået en til at skrive din ansøgning…det kan man som arbejdsgiver ikke vide

Jeg har selv været elev, dog i statslig styrelse. Er nu fastansat og har været det siden 2016

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Først og fremmest pøj pøj med samtalen

Jeg kunne forestille mig, at det var et par små opgaver, hvor de kan se din skriftlige kunnen og hvordan du generelt staver.

I kontorfaget foregår meget kommunikation via mail. Derfor er det dæleme vigtigt, at de ansatte kan både kommunikere fornuftigt men også stave

Du kunne i princippet have fået en til at skrive din ansøgning…det kan man som arbejdsgiver ikke vide

Jeg har selv været elev, dog i statslig styrelse. Er nu fastansat og har været det siden 2016

Ja det kunne selvfølgelig også være sådanne ting.. Er det noget, du selv har oplevet? Altså lidt forskellige tests?

Anmeld Citér

14. marts 2022

Smil

Profilbillede for Smil
Unicorn1 skriver:

Jeg skal starte som kontorelev her til april, og har i den forbindelse søgt en masse praktikpladser.. Jeg er så blevet indkaldt til jobsamtale I Odense Kommune, hvor der i indkaldelsen står, at man skal lave en lille skriftlig opgave, når man kommer derind.. 

Nogle der kan svare mig på, hvad det evt. kan være? Er så nervøs

Jeg er ansvarlig for vores HK-elever i den kommune, hvor jeg er ansat. Vi har også gjort brug af en lille skriftlig opgave i forbindelse med samtale med det primære formål at tjekke, hvordan ansøgerne formulerer sig på skrift/staver. 

Spørgsmålene har ofte været noget alla: Beskriv dine styrker, hvornår bliver du udfordret mm.

Så ved os har der ikke været tale om nogen svære opgaver

Anmeld Citér

14. marts 2022

Anonym

Ja det kunne selvfølgelig også være sådanne ting.. Er det noget, du selv har oplevet? Altså lidt forskellige tests?

Nej, det blev ikke brugt, da jeg startede

Men ved, at mine kolleger bruger det på samme måde, som Smil også skriver

Sidder selv i HR, men er ikke selv med til samtalen af vores elever.

Anmeld Citér

15. marts 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Smil skriver:

Jeg er ansvarlig for vores HK-elever i den kommune, hvor jeg er ansat. Vi har også gjort brug af en lille skriftlig opgave i forbindelse med samtale med det primære formål at tjekke, hvordan ansøgerne formulerer sig på skrift/staver. 

Spørgsmålene har ofte været noget alla: Beskriv dine styrker, hvornår bliver du udfordret mm.

Så ved os har der ikke været tale om nogen svære opgaver

Se sådanne opgaver kan jeg godt lide .. Men lyder til, at jeg lige skal forberede mig på, hvilke spørgsmål der kan komme, så klappen ikke pludselig går ned derinde

Anmeld Citér

15. marts 2022

Pasta

Profilbillede for Pasta

Hvis du vil tage kontakt til stedet for at spørge ind til opgaven, synes jeg du skal passe på med at bruge argumentet, at du godt kan lide at være forberedt. Det kan signalere at du ikke er omstillingsparat og ikke kan håndtere det uventede. 

Jeg ville bare tage det som det kommer og gøre mit bedste. Det er jo næppe en opgave, der kræver du har læst op på noget.  Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.