Anonym skriver:
Hey allesammen
som overskriften jo afslører så leder jeg efter nogle råd i forhold til graviditet når man har hashimotos sygdom.
jeg er 33 år, mistede desværre sidste år en lille pige i ca 17 graviditetsuge… det var mega hårdt.. det var min første graviditet, og jeg blev overraskende gravid i første forsøg.
nu har vi efter en længere pause, besluttet at prøve. Vi har været igang i ca 3 måneder men kunne straks mærke der var noget helt “off” med kroppen… efter nogle prøver og hjælpsomme læger, fandt vi ud af at jeg har “let” lavt stofskifte. Dvs mit TSH tal ligger på ca 4,65 på den seneste blodprøve, som stadig jo er indenfor normalen. Mit T3 og T4 er normale.
men mit TPO altså antistof tal er helt gak gak, den er oppe og runde de 5000 enheder.
de kloge læger anbefaler jo at ens TSH helst ligger under 2 hvis man skal have en stabil graviditet…
man mener jeg måske har Hashimotos som jo kan være svært at regulere…
jeg ville høre om der var nogle af jer søde mennesker, der muligvis har oplevet det samme og som kunne dele nogle håbefulde historier/ råd omkring det… så det evt kunne give lidt mere ro i sindet… mine læger siger det nok skal gå, men man har sgu brug for nogle real life historier på at det kan lade sig gøre

beklager den lange tekst og de manglende forklaringer til dem der ikke helt ved hvad hashimotos er….
håber der er nogen der kan komme med noget
krammer fra en der inderligt ønsker at blive mor til en lille guldklump
Er ked af at læse om jeres tab 
Vi har forsøgt i 2 år, og mistet 3 gange indenfor 8 mdr. ca.
I forbindelse med henvisning til udredning for gentagne graviditetstab, fandt min egen læge at jeg havde for lavt stofskifte, og mit antistof var faktisk også højt (hun sagde det havde sammenhæng med det lave stofskifte). Jeg kom straks i behandling, 25 mg. Euthyrox.
Min læge fortalte, at et lavt stofskifte for nogle kan betyde, at man ikke bliver gravid/har svært ved at blive det, for andre at man mister graviditeten.
I udredningen fandt man ingen årsag til tabene, alle prøver så rigtig fine ud hos os begge. Men fra positiv test til og med uge 12 skal jeg have Lutinus (progesteron), som et forsøg på om det hjælper med at holde på graviditeten.
Jeg er nu gravid for 4. gang, i fredags så vi hjerteblink, og om 2 ugers tid skal vi til scanning igen for at holde øje med om alt er som det skal være
Min sidste blodprøve (taget 4+3) var mit stofskifte på 2,2, og skal have kontrolleret det yderligere i graviditeten 
Håber I snart får en vellykket graviditet