Ayla

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg kender en pige med tyrkiske forældre der hedder Ayla, så ja det har nok lidt udansk oprindelse. Men stadig med en dansk klang, der lægger sig meget op af fx Aya

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2022

AnoMor

Jeg synes det er sødt. Synes ikk det lyder udansk. Bare specielt som så mange andre navne idag

Anmeld Citér

8. marts 2022

Anonym

Kender en, hvis datter hedder der, det er sødt, er min mening

Anmeld Citér

8. marts 2022

Anonym

Jeg har mødt 2 med arabisk baggrund der hed det, så for mig er det også for udansk

Anmeld Citér

8. marts 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg er sådan en gammeldags type  så for mig er det for “popsmart” 

men som en anden skriver - mange/de fleste børn hedder noget specielt. Så ud fra den synsvinkel, kan jeg godt se, det er “smart”

Anmeld Citér

8. marts 2022

Anonym

Jeg synes det er et fint navn. Jeg synes altid navne er svære fordi de kan lyde “underlige” eller ukendte hvis det er “nye” navne. Men man vænner sig bare til dem med tiden og så synes jeg jo altid at navnet passer perfekt til den der har fået det Hvis det giver mening. 

Det eneste jeg tænker er om udtalen og stavemåden bliver træls? Jeg kan kun tale for mig selv. Men jeg har et specielt navn og ingen kan høre hvad jeg hedder når jeg siger mit navn og jeg må altid udtale det langsomt og tydeligt. Det samme med stavemåden. 
Og selvom jeg har kollegaer gennem 5 år, kan de stadig kalde mig noget andet end det jeg hedder. Og jeg HADER det. Jeg har tit tænkt på at tage navneforandring. 

Nå, men det er jo ikke sikkert det bliver et issue for jeres barn. Det har været og er bare frustrerende for mig nogle gange.

Anmeld Citér

8. marts 2022

Anonym

Hende jeg kender med navnet, er dansk

Anmeld Citér

9. marts 2022

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Det er et sødt tyrkisk pige navn

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

I kan stave det Eila hvis det skal se mere dansk ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.