Svimmel og kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2022

Anonym trådstarter

Hej.

jeg er gravid 6+ og lider af kvalme og er svimmel meget ofte. Kvalmen kender jeg fra mine tidligere børn. Men har aldrig oplevet at være svimmel. Det sker igennem hele dagen. Jeg drikker en del vand, måske endda for meget vand. 

Har i nogle gode råd mod svimmelheden? Den tager hårdt på mig.

tak på forhånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Seaband tog det værste af svimmelhed for mig

tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym trådstarter

Lambi90 skriver:

Seaband tog det værste af svimmelhed for mig

tillykke med graviditeten

Tak

okay det plejer at hjælp mod kvalmen troede ikke det virkede mod svimmelheden. Må købe et imorgen. 

Tusind tak for svar

Anmeld Citér

6. marts 2022

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Jeg var også svimmel med min den yngste. Besvimede også en enkelt gang. Her var det lavt blodtryk der blev for lavt ved fx smertepåvirkning (da jeg besvimede forstrakte jeg en muskel) eller ved sult. Hos mig hjalp det at sætte mig ned og få lidt at spise.

Anmeld Citér

6. marts 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det kan også være lav blodprocent.

Det kan være du skal snakke med lægen om det, hvis det fortsætter.

Anmeld Citér

6. marts 2022

CKSJ

Øv med svimmelheden. Som der er blevet skrevet før så kan lavt blodtryk give svimmelhed. Det kan også være at du skal have noget ekstra jern. Og husk at drikke masser af vand Men ja, tal med din læge. Håber snart det går væk

Anmeld Citér

6. marts 2022

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar alle sammen. 

Jeg drikker utroligt meget vand. Tror faktisk at jeg drikker for meget meget ca. 5L om dagen udover det drikker jeg to kopper kaffe (kofininfri)staves.

jeg har indtil igår kunne spise min kvalme væk men det kan jeg heller ikke. Kvalmen forsvinder kun lige imens jeg spiser også fortsætter den. Og begyndte at blive svimmel fredag.25/2 men syntes det bliver værre. Jeg må få talt med lægen. 

Må jeg allerede godt spise jern nu? Syntes bare det var fra uge 10. Har købt dem, skal jeg bare begynde at tage dem? 

Anmeld Citér

6. marts 2022

Lje

Anonym skriver:

Tusind tak for svar alle sammen. 

Jeg drikker utroligt meget vand. Tror faktisk at jeg drikker for meget meget ca. 5L om dagen udover det drikker jeg to kopper kaffe (kofininfri)staves.

jeg har indtil igår kunne spise min kvalme væk men det kan jeg heller ikke. Kvalmen forsvinder kun lige imens jeg spiser også fortsætter den. Og begyndte at blive svimmel fredag.25/2 men syntes det bliver værre. Jeg må få talt med lægen. 

Må jeg allerede godt spise jern nu? Syntes bare det var fra uge 10. Har købt dem, skal jeg bare begynde at tage dem? 

5 liter om dagen er den direkte vej til vandforgiftning. Du skylder vigtige salte ud af kroppen og stopper nyrernes vigtige processer - og en af bivirkningerne er svimmelhed. 

2 liter om dagen er tommelfingerreglen. Hvis du er tørstig mere end det, så ville jeg selv tage det yderst seriøst og søge lægehjælp, da det kan være tegn på diabetes. 

Så inden du kaster dig over seaband og jern - stop dit overforbrug af vand. Notér evt. ned ifht tørst og søg læge hvis svimmelhed fortsætter selvom du sætter vandmængde ned eller du er tørstig ud over 2 liter. 

Vh.

Anmeld Citér

6. marts 2022

Anonym trådstarter

Lje skriver:

5 liter om dagen er den direkte vej til vandforgiftning. Du skylder vigtige salte ud af kroppen og stopper nyrernes vigtige processer - og en af bivirkningerne er svimmelhed. 

2 liter om dagen er tommelfingerreglen. Hvis du er tørstig mere end det, så ville jeg selv tage det yderst seriøst og søge lægehjælp, da det kan være tegn på diabetes. 

Så inden du kaster dig over seaband og jern - stop dit overforbrug af vand. Notér evt. ned ifht tørst og søg læge hvis svimmelhed fortsætter selvom du sætter vandmængde ned eller du er tørstig ud over 2 liter. 

Vh.

Jeg har haft graviditets sukkersyge i alle mine graviditeter. Tror jeg også får/har det denne gang. Men har altid drukket meget vand har været op på 10l pr dag (da jeg ikke var gravid) drikker ikke vand fordi jeg er tørstig men fordi det hjælper på min kvalme. Men det stopper jeg med straks. Tisser også 6 gange i timen. Men det stopper jeg med nu. Har allerede drukket 2-3L så ingen vand for idag. 

Tak for svar det sætter jeg pris på. 

Anmeld Citér

6. marts 2022

Lje

Anonym skriver:

Jeg har haft graviditets sukkersyge i alle mine graviditeter. Tror jeg også får/har det denne gang. Men har altid drukket meget vand har været op på 10l pr dag (da jeg ikke var gravid) drikker ikke vand fordi jeg er tørstig men fordi det hjælper på min kvalme. Men det stopper jeg med straks. Tisser også 6 gange i timen. Men det stopper jeg med nu. Har allerede drukket 2-3L så ingen vand for idag. 

Tak for svar det sætter jeg pris på. 

10 liter? Det er jo virkeligt usundt for kroppen. Overvej isterninger? Det er både koldt og væske-agtigt. Eller få medicin for kvalmen. 

Jeg forstår virkelig godt problemet med kvalme. Jeg har selv haft hyperemesis, i begge graviditeter, fra 4+0 til 41+5 jeg fødte. Det er ulideligt. Men din egen kur mod kvalme er ikke god. 

Gå i dialog med din læge. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.