At svare på sms'er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg er samme type som dig, TS.. Mit handler ikke altid om, at jeg ikke kan finde tid til det, men ofte har jeg ikke overskud til at sidde og skrive hele tiden.. Jeg kan sagtens sidde og tjekke debatter og fb, hvor jeg slår hjernen fra, men at svare på en besked er for mig ret drænende, hvis det er en længere samtale.. Og især efter jeg har fået børn, så går resten  af mit overskud om aftenen til at snakke med manden eller sidde for mig selv og slappe af med at læse debatter eller se serier.. Men så skal jeg heller ikke bruge hovedet til at formulere den rigtige besked, så jeg sender et godt og interessant svar som ikke kan misforstås.. 

Men altså forklar folk omkring dig, at du nok skal svare på deres beskeder, når du lige finder tid til det.. Så sidder de ikke hver gang og bliver irriteret over manglende svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2022

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg øver mig i at svare med det samme, men hvis jeg er i inde i en dårlig periode kan der godt gå lang tid. Det er simpelthen min angst som viser dens grimme ansigt. Jeg kan ikke overskue menneskelig kontakt og det gælder på dårlige tidspunkter også sms'er. 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Mrs.

Jeg har sagt folk kan ringe hvis det er vigtigt, og ellers får de et svar når jeg gider/har tid/lyst til at svare dem.  
Har fravalgt alle socialemedier så muligheden er sms, opkald eller bank på min dør. De fleste skriver dog ikke sms til mig da de godt ved jeg er elendig til at få svaret  så enten ringer de, eller også kommer de forbi og siger hej

husk vi er altså ikke forpligtet til at være til stede 24/7! Så ville vi da alle miste forstanden. 
det er ok at sige jeg gider ikke snakke, jeg gider ikke svare lige nu, jeg magter det ikke osv. 

hvis det var VIRKELIG vigtigt ville personen gøre alt for at få skabt kontakt. Alt det andet er “bare” ligegyldigt crap… giv dig selv lov til at sige “næh, jeg gider faktisk ik svare på den besked nu” og så glem alt om den, uden at få skyldfølelse

Anmeld Citér

5. marts 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi er ikke tvunget til at være online hele tiden. Det er ikke et krav

Anmeld Citér

5. marts 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Et tip fra mig kan være at lade være med at læse beskeden før du har tid til at svare. Hvis du åbner beskeden og læser med et halvt øje kan man nemt glemme det igen. Hvis du lader være med at åbne beskeden så vil ikonet stadig være der når du så har tiden til at svare.

håber du kan bruge det

Anmeld Citér

5. marts 2022

Soonmom

Min mand er også en skovl til det, jeg svarer altid men der kan godt gå nogle timer .

Synes det er dårlig stil ikke at svare, man kan selvfølgelig glemme, men ikke hver gang

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Jeg er samme type som dig. Mit tip er at jeg prøver at tjekke tlf inden jeg går i seng om aftenen (eller et andet tidspunkt, fx når børn er puttet), så jeg ved at jeg har fået svaret på det der ligger.

Anmeld Citér

6. marts 2022

Naha

De fleste af de svar du har fået ville have droppet mig for længst. Jeg skriver mest via messenger, så kan folk se om jeg har læst beskeden eller ej, har jeg ikke det, så forventer de ikke et svar. 

Alle ved efter 7 år hvor jeg har haft barn at vil man mig noget akut /her og nu, ja så skal man ringe for at få fat på mig. 

Der er for mig kæmpe forskel på at opdatere mine sociale medier, debattere Osv og at have en samtale i gang hvor man skal bruge flere ressourcer på det.

Jeg vil så os sige at de første 3 år af min datter liv var jeg bogstaveligt talt ikke til at komme i kontakt med hverken via besked eller opkald. Jeg var alene med hende og havde bare ikke overskuddet til det. Det er heldigvis blevet bedre, men der kan godt gå en del tid mellem mine svar 

Anmeld Citér

6. marts 2022

Anonym

Jeg svarer meget sjældent med det samme, for jeg har ikke min telefon med mig når jeg er sammen med min familie, og hvis jeg har, er den gerne på lydløs.

Til gengælde samler jeg lidt til bunke og bruger 10-15 minutter fx hver anden eller tredje dag, på at få svaret uddybende, eller sende en hilsen uopfordret til nogen jeg savner. Det tror jeg ikke at nogen i min omgangskreds finder mærkeligt, der er flere som gør noget lignende. Én veninde og jeg har sågar en stiltiende aftale om, at man bare sender et hjerte i ny og næ, når man ikke orker andet, og så betyder det: “Hej, jeg savner dig, håber alt er godt. Kram”

Venskaber kræver prioritet og tid, også i småbørnsårene og jeg vil gerne vise folk at de betyder noget for mig, selvom jeg ikke altid orker. Jeg prioriterer af samme grund også at se veninder med/uden børn mindst et par gange om ugen, hvis det overhovedet lader sig gøre.

Anmeld Citér

6. marts 2022

Kir

Jeg blev faktisk glad over nogle af svar der er i denne tråd. Troede jeg var alene om at være dårlig til at svare på beskeder. Jeg prøver at få svaret med det samme, men jeg er også sådan en der bruger meget energi og skal koncentrere mig når jeg svarer på beskeder. Så tit tænker jeg at "det svarer jeg på når jeg har tid og overskud" og nogen gange går der altså nogle dage før jeg har det. Og som andre skriver, så kræver Facebook aktivitet slet ikke det samme overskud. Heldigvis forstår de fleste veninder og familie det godt og bliver ikke fornærmede. Men mange af mine veninder har også en travl hverdag med familie og job og fritdsaktiviteter, så de er på samme måde. Nogen gange hvis det er et vigtigt svar jeg har brug for, så skriver jeg lige en hyggelig "rykker". 

Og så er det måske en god ide generelt at forventningsafstemme den slags? Tænker at den her tråd afspejler meget godt at folk er meget forskellige og ting nemt kan blive opfattet forkert hvis man ikke snakker om det. Og synes det er lidt ærgerligt hvis venskaber ødelægges fordi den ene part ikke er så god til at skrive beskeder hver dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.