Sover min baby, 3 mdr, for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.964 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2022

Anonym trådstarter

Jeg er i tvivl om min baby på 3 måneder sover for meget?

vi står op ca kl 6/6.30. Så kører vi den store i skole kl 7.40. Her falder baby i søvn i autostolen. Når jeg kommer hjem kan baby flyttes til barnevogn eller seng uden at vågne. Hun vågner først omkring kl 12.30/13 og er vågen i 1-1,5 time. Baby vågner så igen omkring kl 16 og er vågen 1-2 timer, hvor hun så tager en aften lur indtil ca kl 19. Hun går i seng til natten mellem 20 og 21. 
jeg mindes ikke at min store sov så meget, men det er efterhånden også en del år siden. Jeg har bare en følelse af at min baby sover hele tiden og (uheldigvis) er vågen lige i de tidsrum jeg skal sørge for den store i forhold til aftensmad, lektier, sport osv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Det lyder fuldstændig som herhjemme. Vores dreng er ved at være fire måneder, men sover stadig en hel masse, og er desværre mest vågen eftermiddag og aften, hvor de store tager en del af opmærksomheden.

Men jeg tror bestemt ikke der er grund til bekymring, hvis hun ellers er glad og aktiv og trives. Det er bare lidt ærgerligt, at de ikke lægger deres lange søvn på et mere praktisk tidspunkt

Anmeld Citér

4. marts 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Uha det skal du bare være glad for. Babyer er meget forskellige, de vokser jo også en del hvis de får den rette søvn. Hvis baby drikker fint og sover, så vil jeg da bare smide mig i sofaen  det ændre sig nok meget snart når de bliver ældre så ændre sovevanerne også. Så nyd det!

Anmeld Citér

5. marts 2022

Lje

Jeg er i tvivl om min baby på 3 måneder sover for meget?

vi står op ca kl 6/6.30. Så kører vi den store i skole kl 7.40. Her falder baby i søvn i autostolen. Når jeg kommer hjem kan baby flyttes til barnevogn eller seng uden at vågne. Hun vågner først omkring kl 12.30/13 og er vågen i 1-1,5 time. Baby vågner så igen omkring kl 16 og er vågen 1-2 timer, hvor hun så tager en aften lur indtil ca kl 19. Hun går i seng til natten mellem 20 og 21. 
jeg mindes ikke at min store sov så meget, men det er efterhånden også en del år siden. Jeg har bare en følelse af at min baby sover hele tiden og (uheldigvis) er vågen lige i de tidsrum jeg skal sørge for den store i forhold til aftensmad, lektier, sport osv

Som jeg opfatter det, så er det kun 7-8 timers vågentid på et døgn? Normalen er 12-14 timer i den alder, så der er jo et heftigt søvnbehov. Jeg ville kontakte sundhedsplejerske og spørge ind til det.

Vi oplevede en anden uhensigtsmæssig dagsstruktur (mange, mange lure og super korte vågneperioder) og købte et privat søvn-jordemorforløb i nogenlunde samme alder. Hendes anbefaling var begynde at vække efter 3 timer (nat undtaget) og holde baby vågen 2 timer mellem hver lur. Naturligvis ikke til skrig og skrål. Men simpelthen for at placere maden og søvnen jævnt på døgnet og understøtte en bedre rytme for kroppen.

Det er ikke mange timer til at tanke mad, bruge kroppen og udvikle sanserne, dit barn har. Min bekymring ville være en ond cirkel med for lidt mad, så går kroppen lidt ned i gear og vil sove - og så er I lidt fanget.

Vh.

Anmeld Citér

5. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Lje skriver:

Som jeg opfatter det, så er det kun 7-8 timers vågentid på et døgn? Normalen er 12-14 timer i den alder, så der er jo et heftigt søvnbehov. Jeg ville kontakte sundhedsplejerske og spørge ind til det.

Vi oplevede en anden uhensigtsmæssig dagsstruktur (mange, mange lure og super korte vågneperioder) og købte et privat søvn-jordemorforløb i nogenlunde samme alder. Hendes anbefaling var begynde at vække efter 3 timer (nat undtaget) og holde baby vågen 2 timer mellem hver lur. Naturligvis ikke til skrig og skrål. Men simpelthen for at placere maden og søvnen jævnt på døgnet og understøtte en bedre rytme for kroppen.

Det er ikke mange timer til at tanke mad, bruge kroppen og udvikle sanserne, dit barn har. Min bekymring ville være en ond cirkel med for lidt mad, så går kroppen lidt ned i gear og vil sove - og så er I lidt fanget.

Vh.

Jeg ville slet ikke være bekymret men bare nyde det. Tjek lige diverse skemaer over anbefalet søvn. Det normale har meget vide rammer.

Min store dreng sov nogle dage 20 timer i døgnet i den tid. Han kravlede da han var 5 mdr og gik da han var 10 mdr og snakkede flydende da han fyldte 2 år. Han tog normalt på. Min yngste var et 45- min barn døgnet rundt, og han gik 'først' ved 13 mdr og taler i to-ords sætninger nu hvor han er 26 mdr. Så her har mere vågentid absolut ikke haft indflydelse på udvikling

Anmeld Citér

5. marts 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vores 3 mdrs sover også meget, og har spurgt både læge og SP flere gange, og ifølge dem, kan de ikke sove for meget. Jeg skulle hvile i, at de udvikler sig mens de sover

Anmeld Citér

5. marts 2022

123nn

Profilbillede for 123nn
Lje skriver:

Vh.

det er nu ikke helt rigtig med mængden. Man siger 15-18 som nyfødt og 14-15 timer fra 4 mdr af

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.