Jeg er i tvivl om min baby på 3 måneder sover for meget?
vi står op ca kl 6/6.30. Så kører vi den store i skole kl 7.40. Her falder baby i søvn i autostolen. Når jeg kommer hjem kan baby flyttes til barnevogn eller seng uden at vågne. Hun vågner først omkring kl 12.30/13 og er vågen i 1-1,5 time. Baby vågner så igen omkring kl 16 og er vågen 1-2 timer, hvor hun så tager en aften lur indtil ca kl 19. Hun går i seng til natten mellem 20 og 21.
jeg mindes ikke at min store sov så meget, men det er efterhånden også en del år siden. Jeg har bare en følelse af at min baby sover hele tiden og (uheldigvis) er vågen lige i de tidsrum jeg skal sørge for den store i forhold til aftensmad, lektier, sport osv
Som jeg opfatter det, så er det kun 7-8 timers vågentid på et døgn? Normalen er 12-14 timer i den alder, så der er jo et heftigt søvnbehov. Jeg ville kontakte sundhedsplejerske og spørge ind til det.
Vi oplevede en anden uhensigtsmæssig dagsstruktur (mange, mange lure og super korte vågneperioder) og købte et privat søvn-jordemorforløb i nogenlunde samme alder. Hendes anbefaling var begynde at vække efter 3 timer (nat undtaget) og holde baby vågen 2 timer mellem hver lur. Naturligvis ikke til skrig og skrål. Men simpelthen for at placere maden og søvnen jævnt på døgnet og understøtte en bedre rytme for kroppen.
Det er ikke mange timer til at tanke mad, bruge kroppen og udvikle sanserne, dit barn har. Min bekymring ville være en ond cirkel med for lidt mad, så går kroppen lidt ned i gear og vil sove - og så er I lidt fanget.
Vh.
Anmeld
Citér