Forskel på modermælkserstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.325 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2022

Anonym trådstarter

Hej med jer, 

Venter 2. Barn indenfor de næste par uger. Mit første barn endte med at få flaske da amningen desværre aldrig fungerede. Nå, men jeg har et stort ønske om at amme nr. 2, men af bitter erfaring vil jeg gerne have et modermælkserstatningsprodukt i skabet som alternativ, såfremt historien skulle gentage sig selv. 
Sidste gang brugte vi NAN sensilac, hvilket var fint. Men kan se at der nu er tre forskellige varianter fra NAN. Både sensilac, HA, og den der hedder suprême. Jeg kan simpelthen ikke læse mig frem til hvad forskellen på dem er…  Nogen der er god til ingredienslister, har erfaring eller kan fortælle lidt om forskellen på de tre varianter på en pædagogisk måde, så det er til at forstå? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Så vidt jeg husker er HA med et spaltet mælkeprotein for at nedsætte risiko for allergi. Sensilac er med mælkesyrebakterier og supreme er en blanding af de to

Anmeld Citér

4. marts 2022

Musemåtte

Hvad lille hjerte skriver

Nan sensilac indeholder palmeolie, så den er jeg personligt gået udenom, og har købt Nan supreme, hvis amningen skal suppleres  Den koster lidt mere, men stadig billigere end hydrolyseret MME fra apoteket, som har nogle blidere proteiner for de små maver.

Anmeld Citér

4. marts 2022

Anonym

Pas på med at spørge om MMA, man får hug herinde af ammebanden hvis man giver sit barn flaske. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Der er stor forskel, også på samme type. fx fik vores nan på hospital, og vi fortsatte da vi kom hjem, men blev nærig, så købte baby & me, men det fik han mylderbæ af. Han havde tendens til forstoppelse, så endte med følgende: alm blå allomin  +én flaske med grøn allomin daglig. 

men man skifter ikke bare mærke fra det ene til det andet.  Snak med sundhedsplejersken om hvordan man trapper ud af et mærke for at skifte. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

B&J

Vores lille pige fik nan men hun får så hård mave så vi er hoppet på den grønne allomin så vi håber det kan hjælpe. Med god vejledning fra vores sundhedsplejske 

man skal siges vores søn fik nan pro 1 uden problemer 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Pas på med at spørge om MMA, man får hug herinde af ammebanden hvis man giver sit barn flaske. 

Hehe, jeg havde tænkt tanken inden jeg oprettede indlægget. Men hvis amningen ikke fungere, så tænker jeg det er eneste alternativ fremfor ingen mad.. Og så får man hug af langt værre instanser end ammebanden kan man sige ;-) 

Jeg må dog tilføje at jeg indtil videre,  kun har modtaget konstruktive og gode råd på mit spørgsmål. Synes det er dejligt når mødre og kommende mødre kan hjælpe hinanden helt uden fordomme og dårlige vibes! Så er det bare meget sjovere at følge med herinde :-) Og skulle der dukke en troll eller to op, så har jeg heldigvis fået en masse brugbart i forvejen :-) 

tusind tak til alle jer der har bidraget, så blev jeg lidt klogere i hvert fald :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.