Barn nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. marts 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Hej.

Min kæreste og jeg overvejer barn nr  2, hvornår fik i barn nr 2?

Fordele og ulemper med stor/lille aldersforskel på søskende?  Hvad er jeres erfaringer? Også som mor?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2022

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
M123 skriver:

Hej.

Fordele og ulemper med stor/lille aldersforskel på søskende?  Hvad er jeres erfaringer? Også som mor?

Hej

Der er tre år mellem vores, hvilket er helt perfekt. Den store forstod, at jeg skulle bruge tid med den lille. Selvfølgelig uden at glemme den store. Og så kunne vores den ældste deltage i mange ting så som bleskift, hente stofble, lege med lillesøster osv.

Det der med, at børn får mest ud af hinanden, hvis der er x antal måneder/år, det tror jeg ikke har den store betydning. Det kommer an på børnene og vaner. Vores har altid været enormt tætte, men vi (De to børn og jeg) laver næsten også alt sammen. 

Jeg blev egentlig ønsket gravid, så der kun havde været to år mellem. Det endte dog i en spontan abort. Men den dag i dag er jeg lykkelig for det. (Det virker hårdt at sige, men jeg er ikke sikker på, at vi havde klaret det som familie). 

Ingen af os havde været klar til det. Den ældste er os først klar til at løsrive sig omkring 3-4 års alderen. Og så passer det nogenlunde med, at nr. to er lidt mere "krævende" de næste tre års tid, og så sker der noget omkring så 6 år med den ældste. Der er bare en del mere rum til hvert barn. 

Jeg kender flere, hvis der er under eller omkring to år, som virkelig bliver presset ud. 

Men igen det afhænger også meget af ens forhold.  Hvor meget deltager begge forældre

Det blev en lang smøre. Jeg håber, at du kan bruge det til noget

Anmeld Citér

3. marts 2022

Soulaima

Vi har 5,5 år imellem vores drenge og jeg frygtede at det ville være en for stor aldersforskel, men de kan sagtens lege rigtig godt sammen og ha det sjovt. De slås selvfølgelig også som søskende nu gør

Anmeld Citér

3. marts 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

3,5 imellem første og andet barn. Og 4,4 mellem andet og tredje. Så knap 8 år mellem yngst og ældst. 
mad yngste var baby, synes jeg det var svært. Nu har de indhentet det alle og de hygger sig sammen alle tre. 
De er fire, otte og 12 nu 

Anmeld Citér

3. marts 2022

AnoAno

Hej.

Der er 3 mellem alle mine børn. Kun den sidste her har været planlagt ellers er de andre bare kommet så der var 3 år mellem dem. De fungere rigtig godt sammen og har et fantastisk forhold til hinanden. 

Mine er 14,11,8,5,2 og er gravid med nr 6 og når jeg har født bliver 2 så 3 år gammel (han lever ikke) 

og det har også været nemt med den aldersforskel. 

I skal self gøre hvad i føler for. Kender nogen som har ventet til deres barn er blevet ti også er der nogen som får dem i et rap uden mellemrum. 

Anmeld Citér

3. marts 2022

Naha

M123 skriver:

Hej.

På min søster og jeg er der 1 år og 9 måneders forskel, viber hhv nr 2 og 3, den korte forskel vil jeg aldrig anbefale til nogen. Mine forælder har gjort det så godt de kunne men fordi min søster var et meget roligt barn blev hun ofte overset. 

Jeg venter selv nr 2 nu, og der bliver 6,5 års forskel, elsker det vanvittige meget, min datter forstår så mange ting, hun er så selvstændig og der er bare et hav af fordele pt. Selvfølgelig ved jeg godt de først rigtig får glæde af hinanden når de begge bliver voksne, men alderen begynder bliver aldersforskellen mindre betydelig.

Når det er sagt jeg nyder jeg min datter er så stor hun forstår tingene meget bedre, hun havde vitterligt ikke været klar til at blive storesøster da hun var 3 eller 4 år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.