M123 skriver:
Hej.
Min kæreste og jeg overvejer barn nr 2, hvornår fik i barn nr 2?
Fordele og ulemper med stor/lille aldersforskel på søskende?
Hvad er jeres erfaringer? Også som mor?
Hej 
Der er tre år mellem vores, hvilket er helt perfekt. Den store forstod, at jeg skulle bruge tid med den lille. Selvfølgelig uden at glemme den store. Og så kunne vores den ældste deltage i mange ting så som bleskift, hente stofble, lege med lillesøster osv.
Det der med, at børn får mest ud af hinanden, hvis der er x antal måneder/år, det tror jeg ikke har den store betydning. Det kommer an på børnene og vaner.
Vores har altid været enormt tætte, men vi (De to børn og jeg) laver næsten også alt sammen.
Jeg blev egentlig ønsket gravid, så der kun havde været to år mellem. Det endte dog i en spontan abort. Men den dag i dag er jeg lykkelig for det. (Det virker hårdt at sige, men jeg er ikke sikker på, at vi havde klaret det som familie).
Ingen af os havde været klar til det. Den ældste er os først klar til at løsrive sig omkring 3-4 års alderen. Og så passer det nogenlunde med, at nr. to er lidt mere "krævende" de næste tre års tid, og så sker der noget omkring så 6 år med den ældste. Der er bare en del mere rum til hvert barn.
Jeg kender flere, hvis der er under eller omkring to år, som virkelig bliver presset ud.
Men igen det afhænger også meget af ens forhold. Hvor meget deltager begge forældre
Det blev en lang smøre. Jeg håber, at du kan bruge det til noget