Moderkage foran kontra bagvedliggende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2022

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er 3. Gangs gravid, men modsat de to andre gange sidder min moderkage denne foran, altså ud mod maveskindet.

Er der nogen der kan fortælle mig, om det at mærke barnet derfor godt kan føles anderledes end ved de andre? Jeg har ofte følelsen af plukveer, men min livmoder virker ikke til at spænde op. Jeg synes ellers jeg for et par uger siden havde den 'almindelige' følelse indvendig, men ikke udvendig, men jeg undrer mig over hvad det andet er, når nu livmoderen ikke spænder op? Jeg er i dag 17+2.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2022

Anonym

Jeg har prøvet begge dele.  Og jeg tror her 3. Gang at den ligger foran også. For mig er forskellen meget i hvor tidligt man kan mærke liv (uge 20 foran vs uge 14 bagved) og at den måde det føles er mere som om der ligger en pude i vejen. Altså der er ikke lige så mange små fornemmelser der går igennem, men mest de store voldsomme bevægelser man tydeligt kan mærke, men stadig i en "afdæmpet" facon. Jeg mærkede nok dobbelt så meget liv i den graviditet hvor moderkagen lå bagved

Jeg kan i øvrig genkende det med at det kan føles som en plukkeve uden at være det. Altså følelsen af at der bliver fyldt ud indefra. Som om baby strækker sig. Men uden man kan mærke alle bevægelserne i strækket

Anmeld Citér

2. marts 2022

fehår

Jeg har også prøvet begge dele, og det føles markant anderledes med moderkagen foran. Jeg er i uge 20 nu (3. gang), og jeg mærker endnu ikke liv konsistent hver dag, fordi moderkagen dækker. Sådan var det også i sidste graviditet, men da jeg kom længere hen, føltes det ikke ret meget anderledes end første graviditet med moderkagen bagved. Der mærkede jeg liv i uge 16 første gang og begyndte ret hurtigt at mærke liv hver dag efter det.

For mig føles bevægelserne mere dæmpede, og det er mere tydeligt, at baby skal ligge helt rigtig, før at jeg kan mærke noget. 

Anmeld Citér

2. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har prøvet begge dele.  Og jeg tror her 3. Gang at den ligger foran også. For mig er forskellen meget i hvor tidligt man kan mærke liv (uge 20 foran vs uge 14 bagved) og at den måde det føles er mere som om der ligger en pude i vejen. Altså der er ikke lige så mange små fornemmelser der går igennem, men mest de store voldsomme bevægelser man tydeligt kan mærke, men stadig i en "afdæmpet" facon. Jeg mærkede nok dobbelt så meget liv i den graviditet hvor moderkagen lå bagved

Jeg kan i øvrig genkende det med at det kan føles som en plukkeve uden at være det. Altså følelsen af at der bliver fyldt ud indefra. Som om baby strækker sig. Men uden man kan mærke alle bevægelserne i strækket

Tak for svar. Ved den første mærkede jeg liv i uge 16 og 2. Gang i uge 14, men denne gang har jeg bare været mere usikker. I starten var jeg sikker, men da jeg ikke mærkede det udvendig blev jeg i tvivl. Så var vi til kønsskanning hvor hun sagde den lå fortil, og siden da har jeg nærmest kun mærket det som plukveer (igen uden at livmoderen bliver hård), og derfor blev jeg endnu engang i tvivl :-). 

Forhåbentlig det snart bliver bedre, selvom jeg godt ved der kan gå lidt tid endnu 

Anmeld Citér

2. marts 2022

B&J

Ved min søn lå den foran og jeg mærkede først liv de sidste mdr ellers ikke. 

Og lige omvendt ved vores datter der har jeg mærket så meget liv 

Anmeld Citér

2. marts 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg har også prøvet begge dele, og det føles markant anderledes med moderkagen foran. Jeg er i uge 20 nu (3. gang), og jeg mærker endnu ikke liv konsistent hver dag, fordi moderkagen dækker. Sådan var det også i sidste graviditet, men da jeg kom længere hen, føltes det ikke ret meget anderledes end første graviditet med moderkagen bagved. Der mærkede jeg liv i uge 16 første gang og begyndte ret hurtigt at mærke liv hver dag efter det.

For mig føles bevægelserne mere dæmpede, og det er mere tydeligt, at baby skal ligge helt rigtig, før at jeg kan mærke noget. 

Okay, tak for svar. Ja, der er nok kun at have noget mere tålmodighed

Anmeld Citér

2. marts 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg har i begge mine graviditeter haft moderkagen ud mod maveskindet, men jeg kunne mærke liv fra uge 16 første gang, og uge 13 anden gang.. Begge gange var der mærkbart liv hver dag fra uge 18.. Så for mig betød det ikke noget, at den lå foran

Anmeld Citér

2. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Begge gange har min ligget fortil. Jeg mærkede liv ved den første omkring uge 18. Anden gang var det et sted inden nf, så det var jo relativt tidligt. Begge gange har jeg mærket virkelig meget liv. Begge gange har man kunne mærke spark uden på maven omkring uge 20. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det havde været hvis den havde ligget anderledes, men jeg har i hvert fald ikke tænkt på at det skulle være et problem at den lå fortil

Anmeld Citér

3. marts 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg har også foranliggende moderkage denne gang. Jeg er 16+5 og mærker mest spændinger, bobler, rumsteren. Ikke særlig tydeligt. Jeg forestiller mig at spændingerne kommer fra at hun vender sig eller lign?

Med min datter mærkede jeg tydelige spark allerede nu, men er også lidt bedre polstret på maven denne gang

Jeg er ved at være utålmodig efter at mærke mere liv og er også en smule ked af den foranliggende moderkage da jeg synes det var så fantastisk at mærke alt det liv udadtil med min første. Men jeg håber at lillesøster snart vokser sig stærk nok til at jeg mærker lidt mere til hende

Anmeld Citér

3. marts 2022

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Jeg har også foranliggende moderkage denne gang. Jeg er 16+5 og mærker mest spændinger, bobler, rumsteren. Ikke særlig tydeligt. Jeg forestiller mig at spændingerne kommer fra at hun vender sig eller lign?

Med min datter mærkede jeg tydelige spark allerede nu, men er også lidt bedre polstret på maven denne gang

Jeg er ved at være utålmodig efter at mærke mere liv og er også en smule ked af den foranliggende moderkage da jeg synes det var så fantastisk at mærke alt det liv udadtil med min første. Men jeg håber at lillesøster snart vokser sig stærk nok til at jeg mærker lidt mere til hende

Jeg har det på helt samme måde. Føler det er helt forkert ikke at kunne mærke lillesøster på samme måde som de to andre, men forhåbentlig det kan give lidt mere tryghed ved jordemoder i næste uge. Der lytter hun forhåbentlig til hende, men tænker at så længe jeg mærker noget, må alt jo være i orden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.