Flytning grundet høje varmeregninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.227 visninger
6 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar 2022

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Hej, I plejer altid at give gode råd herinde og nuancere tingene. Vi bor pt. i en bolig naturgas og vi har fået en en KÆMPE stigning på varmeregningen, så stor vi er nødt a flytte. Vi har fundet et rigtig fint hus, men jeg har så ondt i maven over at skulle flytte. Grunden er, at vi skal flytte kommune og rent mentalt føler jeg det er et stort skidt (ikke at vi på nogle måder "bruger" kommunen" - men det er nok følelsen). Derudover kommer vi til at have 5 min længere i vuggestue i bil, ved godt det ikke er lang tid, men synes tanken er svær.

Vi er nødt at flytte og det skal helst være nu, og tror ikke vi "så hurtigt" finder noget bedre end det vi har var så heldige at få, men jeg tænker også over noget så åndssvagt som at jeg synes det er svært pludselig kun at skulle bo på 140 m2 når vi kommer fra 200 m2. - JA jeg ved det er idiotisk, vi har slet ikke brug for alt den plads vi har nu og varme regningen vil blive MEGET mindre... lige nu vil det ikke være økonomisk forsvarligt at blive boende, men hvorfor har jeg det sådan her. Det nye sted føles rigtigt - men så alligevel har jeg det så underligt i maven, nok fordi jeg elsker det sted vi bor... åhh kan I hjælpe med at vende mit tankemønsker lidt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2022

Soonmom

Har I tjekket at det nye hus er mere energivenligt? For bare fordi det er mindre betyder det jo ikke en mindre varme regning, hvis det fx er isoleret dårligere ?

ALLE oplever jo stigende priser og man skal selvfølgelig se på hvor hårdt man sidder. Hvad med bilen, ville I kunne undværere den i den nuværende bolig ?

Anmeld Citér

28. februar 2022

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Vi opsagde faktisk vores ene bil grundet de høje regninger og det nye sted er med fjernvarme og her ligger prisen stabilt og har gjort længe (har tjekket med fjernvarme selskabet)

For at oplyse om vores nuværende gaspriser - Vi har altid haft regning på kvartal 4000 kr., men i forrige kvartal steg det til kvartal 8200 kr. og så har vi lige fået nuværende regning på 11.500. Og så snakkede vi med gasselskabet som sagde at prisen fra torsdag til fredag i sidste uge var steget med 60% på 1 døgn :O 

Så vi kan se frem til en endnu højere regning næste kvartal og det har vi ikke råd til uanset hvad... vi tør ikke risikere vi ikke kan betale og så blive boende, men shit jeg har ondt i maven over det hele

Anmeld Citér

28. februar 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Udover at det nye sted har fjernevarme, så er det relevant at se på, om selve huset er ok i stand bl.a. med ikke alt for gamle vinduer og ellers velholdt.

Anmeld Citér

28. februar 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman
Mette Larsen skriver:

Vi opsagde faktisk vores ene bil grundet de høje regninger og det nye sted er med fjernvarme og her ligger prisen stabilt og har gjort længe (har tjekket med fjernvarme selskabet)

For at oplyse om vores nuværende gaspriser - Vi har altid haft regning på kvartal 4000 kr., men i forrige kvartal steg det til kvartal 8200 kr. og så har vi lige fået nuværende regning på 11.500. Og så snakkede vi med gasselskabet som sagde at prisen fra torsdag til fredag i sidste uge var steget med 60% på 1 døgn :O 

Så vi kan se frem til en endnu højere regning næste kvartal og det har vi ikke råd til uanset hvad... vi tør ikke risikere vi ikke kan betale og så blive boende, men shit jeg har ondt i maven over det hele

Hvad bruger fjernvarme selskabet til at lave varme det nye sted??

Anmeld Citér

28. februar 2022

Anonym

Du skal være opmærksom på at el og måske fjernvarme har aftaler der køre over perioder. 

Så fx måske i maj kan der kommer stigninger ser også. 

Husk en flytning koster transport til job. Benzinen forsætter nok også sin stigning . Så lav et budget om hvor meget det evt er værd og flytte med alle omkostninger. 

Anmeld Citér

1. marts 2022

Anonym

Del 1

Kender i måske nogle som i   kunne tag med ud og kig på huset som kan hjælp jer med at kig på huset stand som kender faldgrupperne?   også se om i kan få en ca pris på hvad huset på nuværende   tidpunkt   koster at varm op for   bare fordi varmekilden er fjernvarme er det ikke en garanti for det er billige at varm op. I forhold til at prisen på fjernvarme ligge stabilt ja det er rigtig at den gør det   lige nu men   jeg tro selv som fjernvarme kunde at det kun er et spøgmålet om tid før vi også ser en stigning der.

Del 2

Får et overblik over jeres økonomi og få lagt et realistisk budget

hvad bruger i præcis pengene på er der noget der måske er unødvendigt eller som der kan skæres lidt ned på og dermed give lidt mere luft til de prisstigninger vi ikke kan komme uden om.

Hvad er prisen på selve   flygtning

hvor meget mere brændstof kommer   i til at   skal bruge for at kom til og fra job og vuggestue og hvad der ellers er nødvendigt i bruge bilen til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.