Ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. februar 2022

Anonym trådstarter

Hej

Har et barn på 8 år som har tilbagevendende mavesmerter. Vi har været ved læge og fik diagnosen laktose intolerant. Vi har ændret kosten til laktosefri og har levet efter det et stykke tid. Barnet er ellers glad og tilpas.

men der er stadig problemer.

. I dag opstod mavesmerterne i morges efter toilet besøg og inden der blev spist eller drukket noget overhovedet. Og smerterne har været der flere gange i dag til trods for en laktosefri kost i dag . 
Vi tager fat I en læge inden længe. Men vil lige høre om nogen har prøvet noget lignende og har noget vi skal være OBS på eller nævne for lægen. Eller nogen der har et bud på hvad det kan være ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2022

Mrs.

Det kan jo være alt mellem himmel og jord.. mavesmerter er så diffust et symptom.. 

Synes du skal bede lægen om udredning, få udelukket alt fysisk det kan være, hvis i ikke finder en fysisk forklaring, må i vende jer mod det psykiske. 

Børnene har hørt så meget om corona og kan blive bekymret for det, og de hører om krigen i Ukraine og kan også blive bekymret over det - og det kan sagtens give mavesmerter. se på om barnet trives i skolen osv. 

mulighederne er nærmest uendelige hvis man ikke starter fra en ende jo  

Anmeld Citér

28. februar 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Det kan jo være alt mellem himmel og jord.. mavesmerter er så diffust et symptom.. 

Synes du skal bede lægen om udredning, få udelukket alt fysisk det kan være, hvis i ikke finder en fysisk forklaring, må i vende jer mod det psykiske. 

Børnene har hørt så meget om corona og kan blive bekymret for det, og de hører om krigen i Ukraine og kan også blive bekymret over det - og det kan sagtens give mavesmerter. se på om barnet trives i skolen osv. 

mulighederne er nærmest uendelige hvis man ikke starter fra en ende jo  

Tak for svar. Det er jo lige det.
 Det var også mere hvordan vi lige griber det an og får udelukket de værste sygdomme.

. Men ja corona og krig kan jo også give os andre ondt i maven.

Anmeld Citér

28. februar 2022

Niviaq

Jeg har ikke børn, men jeg er selv laktoseintolerant :-) Jeg har to bud:

1. Selvom man anvender laktosefrie produkter er der stadig personer, der oplever symptomer. Har I prøvet at skifte til helt mælkeprodukt-fri kost?

2. Da jeg fik konstateret laktoseintolerance, stoppede jeg med det samme med at spise mælkeprodukter - jeg var voksen, da det skete, og jeg afholdt mig fuldstændig fra mælk. På trods af dette døjede jeg med mavesmerter en periode indtil der ligesom faldt ro på systemet. Jeg har læst, at det er ganske almindeligt.

Du skriver at dit barn er otte år, så det næste jeg skriver er måske ikke anvendeligt for jer, men jeg syntes, jeg ville nævne det. Mange med laktoseintolerance kan få hjælp af Lowfoodmap. Jeg prøvede det en periode, og for mig var det en stor hjælp.

Rigtig god bedring :-)

Anmeld Citér

28. februar 2022

Anonym trådstarter

Niviaq skriver:

Jeg har ikke børn, men jeg er selv laktoseintolerant :-) Jeg har to bud:

1. Selvom man anvender laktosefrie produkter er der stadig personer, der oplever symptomer. Har I prøvet at skifte til helt mælkeprodukt-fri kost?

2. Da jeg fik konstateret laktoseintolerance, stoppede jeg med det samme med at spise mælkeprodukter - jeg var voksen, da det skete, og jeg afholdt mig fuldstændig fra mælk. På trods af dette døjede jeg med mavesmerter en periode indtil der ligesom faldt ro på systemet. Jeg har læst, at det er ganske almindeligt.

Du skriver at dit barn er otte år, så det næste jeg skriver er måske ikke anvendeligt for jer, men jeg syntes, jeg ville nævne det. Mange med laktoseintolerance kan få hjælp af Lowfoodmap. Jeg prøvede det en periode, og for mig var det en stor hjælp.

Rigtig god bedring :-)

Hej

ok, tak. Ja det var også en mulighed helt at stoppe med de laktosefrie mælkeprodukter også se om det forsvandt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.