Eksperthjælp: Har hun væske på ørerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.917 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. februar 2022

Trine Andreasen

Hej ??
Min datter på snart 9 mdr pludre stortest ikke. Hun gjorde det meget førhen. Men gør ikke meget i det mere og det gør mig bekymret i forhold til hendes sprog.
Hun er godt med motorisk, kryber rundt, sidder op og begynder med at rejse sig op af ting.
Prøver på at fortælle hende alt hvad der lige sker og hvad hun spiser, men prøver aldrig på at gentage lyde.
Men jeg er også en som bekymre mig meget og er god til at overtænke ting.
Ved bare ikke helt hvordan jeg skal hjælpe hende. Ellet om jeg bare skal fortsætte som jeg gør og så se tiden an?
Mvh Lenette

Trines svar

Hej Lenette

Hvor er det dejligt at du skriver. 

Det er normalt at børn i kortere perioden stopper med at pludre for så igen at tage det op.

Men det skal helst komme forholdsvis hurtigt tilbage ellers må du gerne begynde at over at tage kontakt til din sundhedsplejerske. 

Det kan nemlig godt være at hun har væske på ørerne, hvilket gør det svært for hende at høre.

Men det kan også være et udtryk for at du er kommet til at presser hende og have for meget fokus på sproget.

Når vi begynder at fokusere på sproget og bliver bekymret mærker vores børn at der er nogle ubehagelige energier ved sproget og derfor kan de stoppe med at pludre.

Så være opmærksom på at du ikke bliver for intens. 

Men fortsæt gerne med at italesætte hvad du gør, hvad hun gør og og de ting I ser.

I et naturligt leje og med glæde.

Efterabe også gerne de lyde hun kommer med og lav klappe/sang lege med hende.

Hvis hun ikke starter med at pludre igen vil jeg anbefale dig at kontakt sundhedsplejersken eller din læge.

Mange hilsner Trine 

Www.naturligopdragelse.dk  

Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.

Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.