Gravid?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
6 svar
4 synes godt om
21. februar 2022

Michelle245021

Hej alle. 

Jeg tog en graviditetstest 4 dage efter samleje. Jeg have ÆL ved samleje. 

Testen var bragende positiv. En uge senere får jeg menstruation og har siden da taget to graviditetsteste som er var helt negative. Hvad kan der være sket og bør testene ikke fortsætte med at blive positive hvis man er gravid. Jeg ville være i uge 6+5 men testene er helt negative. Er jeg gravid eller hvad har jeg oplevet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Det er ikke muligt at teste positiv 4 dage efter ÆL. Der har ægget ikke nået at sætte sig først, og først her danner kroppen HCG. Og hvis den ligefrem var bragende positiv er min tanke, om du er kommet til at tage fejl af en ÆL test? De ligner til forveksling og ÆL-test altid giver en streg.

Du er nok ikke gravid, da du absolut burde teste positiv ved 6 +.

Anmeld Citér

21. februar 2022

Savanna

Du kan også have fanget en biokemisk graviditet, men i så fald har din ÆL ligget væsentligt tidligere end du regner med.

Anmeld Citér

21. februar 2022

Michelle245021

Savanna skriver:

Det er ikke muligt at teste positiv 4 dage efter ÆL. Der har ægget ikke nået at sætte sig først, og først her danner kroppen HCG. Og hvis den ligefrem var bragende positiv er min tanke, om du er kommet til at tage fejl af en ÆL test? De ligner til forveksling og ÆL-test altid giver en streg.

Du er nok ikke gravid, da du absolut burde teste positiv ved 6 +.

Hmmm.. det kan self godt være. Følte ellers kvalme og kastede også op i lørdags men det kan selfølgelig være så meget. Men testet 4 dage efter samleje var helt tydelig 2 streger og her efter menstruationen har de være helt negative...'

Kan der ikke være tale om at jeg nu er så langt henne at der er så meget HCG i min krop, så det nu ikke længere kan måles af graviditetstestene?

Anmeld Citér

21. februar 2022

Savanna

Det tænker jeg ikke allerede. Og slet ikke, når du har haft din menstruation i mellemtiden. Så du er desværre nok ikke gravid. 

Symptomer så tidligt kan man heller ikke regne med. De kan også komme af din almindelige cyklus. 

Du kan evt høre din læge, om han vil tage en blodprøve, men med det du fortæller, så er du nok ikke gravid og må prøve igen.

Anmeld Citér

21. februar 2022

fehår

Michelle245021 skriver:

Hmmm.. det kan self godt være. Følte ellers kvalme og kastede også op i lørdags men det kan selfølgelig være så meget. Men testet 4 dage efter samleje var helt tydelig 2 streger og her efter menstruationen har de være helt negative...'

Kan der ikke være tale om at jeg nu er så langt henne at der er så meget HCG i min krop, så det nu ikke længere kan måles af graviditetstestene?

Symptomer kommer meget let, hvis man gerne vil være gravid, eller bare tænker, man måske er det.

Du kan ikke teste positiv fire dage efter samleje, og det med negative tests, fordi man er for langt henne, er en skrøne. Man kan sagtens teste positiv på en graviditetstest, selv når HCG-niveau er meget højt.

Anmeld Citér

21. februar 2022

tutti

Det er også først omkring uge 10-12, at hcg peaker - så du burde få en bragende positiv test i uge 6, hvis du var gravid. Som de andre siger, sætter ægget sig først fast 5-6 dage efter ægløsning (tidligst), hvorefter det skal danne hormoner, som en test skal opfange. Det er derfor umuligt at teste positivt allerede 4 dage efter, så der må være sket en fejl med din test  Men held og lykke i næste cyklus

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.