Menstruation på ferie i udlandet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.361 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar 2022

Anonym trådstarter

Hej kvinder

Vi skal ud og rejse til sommer, men jeg har ikke været på prævention i 1 år nu, og den er så stabil, at jeg kan se den kommer midt i turen

Hvad har I andre gjort...? Bare levet med at sådan er det.... Nogle tricks...? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2022

Soulaima

Anonym skriver:

Hej kvinder

Vi skal ud og rejse til sommer, men jeg har ikke været på prævention i 1 år nu, og den er så stabil, at jeg kan se den kommer midt i turen

Hvad har I andre gjort...? Bare levet med at sådan er det.... Nogle tricks...? 

Levet med det ��‍♀️ det er da irriterende, men jeg er alligevel ik den store badenymfe 

Anmeld Citér

18. februar 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Badeferie, eller storbysferie?

Bløder du meget eller lidt?

Ka du bruge tampon/lady cup, eller kun bind?

Her er jeg 43 år om lidt, bløder som et svin, de første dage, og ka hverken bruge tampon eller lady cup, så hvis vi feks ska på badeferie, så planlægger vi ferien, så den IK rammer de 7 dage jeg har mens. Før i tiden fik jeg en recept på p-piller, som jeg så startede op med, den mens inden vi sku på ferie, også fortsatte jeg bare med pakke nr 2, så jeg sprang mens over.

Er det storby ferie, betyder det ik rigtig noget, om jeg har mens, og har derfor aldrig ændret på vores planer! Vh Stine 

Anmeld Citér

18. februar 2022

Mrs.

Hvis det var badeferie med børn hvor jeg ville skulle i vandet med dem, havde jeg bedt min læge om piller der kan udsætte menstruationen. (Fik jeg også da jeg fik mens dagen før vores bryllupsdag og hvid kjole og mens er bare ikke det fedeste

ellers havde det bare været sådan..

Anmeld Citér

18. februar 2022

Anonym

Jeg agerer ikke anderledes under menstruation end uden - hverken hjemme eller på ferier? Hvis jeg skal dyrke sport, svømme eller være aktiv på anden vis, er en tampon gerne rarest. Hvad er du bekymret for siden du spørger?

Anmeld Citér

18. februar 2022

Kir

Hvis du ikke er på hormonprævention og ikke havde tænkt du skulle være det, så synes jeg det er lidt voldsomt at starte p piller bare fordi du vil undgå mens på ferien. Så min personlige holdning er at du må leve med det. Og så kan man faktisk købe badetøj der fungerer ligesom menstruationstrusser og samtidig ikke suger vand. Så det kunne du overveje hvis du ikke er til tampon eller kop.

Hvis det mere er ift sex, så kan jeg godt forstå det er surt. Men måske kan I være intime alligevel og finde nogle kreative løsninger. 

Anmeld Citér

18. februar 2022

Mrs.

Kir skriver:

Hvis du ikke er på hormonprævention og ikke havde tænkt du skulle være det, så synes jeg det er lidt voldsomt at starte p piller bare fordi du vil undgå mens på ferien. Så min personlige holdning er at du må leve med det. Og så kan man faktisk købe badetøj der fungerer ligesom menstruationstrusser og samtidig ikke suger vand. Så det kunne du overveje hvis du ikke er til tampon eller kop.

Hvis det mere er ift sex, så kan jeg godt forstå det er surt. Men måske kan I være intime alligevel og finde nogle kreative løsninger. 

Der findes altså medicin specielt til at udsætte menstruation som ikke er prævention

Anmeld Citér

18. februar 2022

Kastanje

Jeg ville udskyde mens. Det er irriterende at være på ferie med mens. Tal med lægen

Anmeld Citér

19. februar 2022

Kir

Mrs. skriver:

Der findes altså medicin specielt til at udsætte menstruation som ikke er prævention

Nå for søren, det anede jeg ikke Men det er vel noget hormonpræparat eller hvad? 

Synes stadig det er lidt meget at udsætte kroppen for, fordi ens menstruation ligger ubelejligt. Men jeg er også en der generelt undgår at tage medicin hvis det ikke er strengt nødvendigt. Så du må ikke tage det som om jeg peger fingre af dig fordi du har gjort det, jeg er bare uenig

Anmeld Citér

19. februar 2022

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Badeferie, eller storbysferie?

Bløder du meget eller lidt?

Ka du bruge tampon/lady cup, eller kun bind?

Her er jeg 43 år om lidt, bløder som et svin, de første dage, og ka hverken bruge tampon eller lady cup, så hvis vi feks ska på badeferie, så planlægger vi ferien, så den IK rammer de 7 dage jeg har mens. Før i tiden fik jeg en recept på p-piller, som jeg så startede op med, den mens inden vi sku på ferie, også fortsatte jeg bare med pakke nr 2, så jeg sprang mens over.

Er det storby ferie, betyder det ik rigtig noget, om jeg har mens, og har derfor aldrig ændret på vores planer! Vh Stine 

Er lige som dig, bløder voldsomt de første par dage, og kan desværre  ikke planlægge ferien udenom, da den kommer midt i ferien, og mine kollegaer jo også skal holde ferie.

Jeg tror jeg tager fat i lægen, for det er bade/dase ferie vi skal på med ungerne, og kør selv ferie, så det er sku ikke rart at sidde så mange timer i en bil hvis nu uheldet er ude

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.