Gode råd til indkøb af udstyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.052 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. februar 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Vi venter vores 2. barn og har lært noget af første omgang. For pokker vi havde alt for meget udstyr og tøj! Derfor vil jeg gerne høre hvilke indkøb i har gjort jer som var fantastiske og som i anvendte meget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2022

Mrs.

Til min dreng (10 år) havde vi bare basics (seng, barnevogn, højstol, skråstol, badekar) og en babynest vi brugte i vores seng så han kunne ligge trygt imellem os den første tid. Tøj købte jeg løbende til ham som behovet opstod, synes mest vi brugte bodystockings og strømpebukser til ham i starten (han er født slut april og var varmt det år). 
Nu venter jeg en lille pige til maj, og har købt samme basic udstyr, og 10 bodyer, strømpebukser/leggings, og et par cardigans, og 2 kjoler til at starte på, også fordi de vokser så hurtigt i starten. 
denne gang er det meste købt brugt, da jeg simpelthen ikke kan se formålet i at bruge en formue på tøj til hende, som hun kun bruger en måned.. så kan vi altid ved behov supplere med en tur i h&m fx.  (Også for at undgå vi netop pludselig har en kæmpe garderobe hun ikke får brugt) 

Anmeld Citér

17. februar 2022

B&J

Vi har næste det samme om sidst da vores søn blev født nogle ting er gaver fordi vi ønskede os det til jul af hele familien så der er ting for 4000kr ca. plus jeg var så heldig at vinde et gavekort til en børne hjemme side på 1000kr så det er ikke meget vi selv har købt denne gang men vi havde også kun klapvognen tilbage fordi den stod ved min mor og der vi boede før havde vi en kæmpe vandskade og mistede alt desværre plus vores store søn når at blive 12

- kommode- puslebord med badekar i et - tremme seng - 2 dyner - sengerand - barnevogn med lift - autostol - nat lampe - sutteflasker - nan - negle saks - næsesuger - tættekam - cremer osv. bleer - Stofbleer - skummåtte - aktivitets tæppe - tøj er bare lige så vi har fordi vi kender ikke kønnet og vores søn var en lille fyr da han kom ud så vi tør ikke købe for meget for ved familie er så klar til at strikke og købe farvet tøj. 
det nye i år er en maskine der kan lave flasken klar lige som en kaffemaskine også en brugt baby stol så baby kan være med ved bordet måske har jeg glemt nåede 

Anmeld Citér

18. februar 2022

Kastanje

Køb brugt! Baby tøj og ting bruges så kort tid og der sælge meget dyrt babytøj billigt brugt, bedre kvalitet end h og m fra nyt. 

Anmeld Citér

18. februar 2022

Tip!

Selvom der går noget tid før jeg skal have en bebs, så vil jeg prioritere at have en god vikle. Jeg har virkelig gået meget med min niece i den, fordi det var trygt og dejligt for hende (og piv hyggeligt for moster) 

Anmeld Citér

18. februar 2022

Tjubang

Profilbillede for Tjubang

Første gang havde vi også alt for meget. Denne gang har vi barnevogn, voksipose,  babynest, puslebord, autostol, badekar, aktivitetstæppe, 2 dyner, 4 sæt sengetøj, 7 sæt tøj, en bunke stofbleer, ulddragt, futter, vanter og en hue. Baby er 10 uger nu og jeg synes bestemt ikke at vi mangler noget

Anmeld Citér

18. februar 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kan i ikke trække på netop jeres egne erfaringer? Vi er jo forskellige og har meget forskellige behov.

hvis jeg skulle have en 3. Baby ville jeg købe

barnevogn m. lift 

2 dyner og 4 betræk

tremmeseng med tyk sengerand

Brugt tøj - 6-7 sæt i mindste og næste størrelse. 

10-15 stofbleer.

puslebord + pude 

Et par legetøjs ting med gode kontrastfarver.

Mere ville jeg ikke starte med. Så kan man altid se om man får en gylpe baby der har brig for 50 stofbleer, eller flasker eller mere skifte tøj.
legetæpper synes jeg ikke der er behov for helt i starten. Der er liften mere end fin og skærmer også lidt af, hvis der er kaleche på.  

Anmeld Citér

18. februar 2022

BM2021

Her er vi gået minimalt til værks ( hjælper man har vaskemaskine og et barn som ikke gylper) så 15 stofbleer er rigeligt.

Vi har to dyner - en hjemme og en til barnevogn og det er rigtig dejligt.

En god vikle - den har været uundværlig her.

Babynest

Olivy, til hjem og pusletaske.

Anmeld Citér

18. februar 2022

HapsHapsHaps

Det jeg bruger allermest nu til nr to (hun er 5 måneder) er babyindsats til vores højstol. Vi har en cybex lemo-stol, og man kan skifte sædet ud med en babyindsats/bouncer. Der følger også et stel med til bounceren så man bare kan bruge den som alm skråstol og nemt kan have den med ud. Alt andet udstyr køber jeg brugt når og hvis behovet opstår.

Anmeld Citér

20. februar 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Baby nest, bodyer der kan åbnes helt foran fra H&M og en voksipose

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.